Tuesday 3 April 2012

Pusat Zakat Selangor berlaku zalim?

Venue : Taman Bunga Raya, Bukit Beruntung, Hulu Selangor, Selangor


Date : 1/4/2012 @ 4 pm


1. Bekas tentera yang terlantar separuh lumpuh kerana kemalangan melibatkan motor yang beliau tunggang. Sudah 17 kali pembedahan untuk memperbetulkan saraf tunjang beliau namun berita terakhir yang beliau terima dari doktor mengatakan beliau mungkin akan berkeadaan begini hingga akhir hayat.
 2. Sumbangan ikhlas dari Wanita UMNO Hulu Selangor. Bekas tentera ini mempunyai tiga orang anak hasil perkahwinan dengan dua wanita sebelum ini. Kecacatan memyebabkan kedua dua bekas isteri beliau mencari jalan keluar dari ikatan perkahwinan..
 3. Isteri ketiga bekas tentera yang terlantar. Beliau mengahwini suami nya yang dalam keadaan terlantar kerana kesihan dengan keadaan beliau. Namun Allah ingin menduga pasangan ini. Wanita ini pula mengalami kemalangan kira kira setahun yang lalu dan kini perlu menjalani pembedahan saraf tunjang untuk mengembalikan deria rasa dan lokomasi beliau. Tetapi pasangan ini menangguhkan dahulu pembedahan kerana khuatir isteri ini pula akan menjadi cacat seperti si suami. 

Sila tonton klip video dibawah ini untuk mendapat cerita sebenar mengenai bantuan zakat yang telah dipotong oleh pihak Puzat Zakat Negeri Selangor...




2 comments:

  1. suka tengok UMNO buat kebajikan bermusim semasa nak PRU

    ReplyDelete
  2. sama saja dgn PR pun. lately saja sibuk ambil berat hal rakyat yg susah. lps tu ambik gambar pampang besar2 dlm harakah. ikhlas ke namanya tu?

    ReplyDelete