Monday 17 December 2012

Kongres DAP - 'Ubah Roket Style'

Venue : Penang International Sport Arena (PISA)

Event : Kongres DAP ke 16 (Hari pengundian)

Date : 15/12/2012


Seperti yang pernah saya katakan kepada kawan kawan bloggers yang lain semasa di PRK Sibu dahulu, lagu tema akan memainkan peranan penting dalam kempen pilihanraya DAP dan pakatan pembangkang. Mesej amat senang disampaikan secara berulang kali dan santai. Semasa hari terakhir kempen PRK di Sibu lagu 'BERUBAH' ciptaan Anthony Loke dipercayai telah menjadi faktor utama menghayun saki baki undi atas pagar kepada DAP. Hadirin dengan jelas tersentuh dengan lagu tersebut sehingga menitisklan air mata secara terang terangan. Begitu lah effektif nya lagu tersebut. Namun para bloggers penyokong BN memandang enteng faktor tersebut dan sentiasa menekankan faktor pembangunan yang dibawa kerajaan sebagai faktor penentu semasa di Sibu. Kita tunggu dan lihat pula bagaimana effektif nya strategi DAP kali ini.

Adakah UMNO / BN akan memainkan lagu 'Warisan' (BTN) sebagai penaik semangat penyokong Melayu atas pagar?. Apa pun saya yakin kita akan menyaksikan kepentingan peranan lagu dalam
kempen kempen pilihanraya umum akan datang.



3 comments:

  1. Tenguk video puak kafir harbi yang bercita-cita besar nak rampas Putrajaya bertambah meluat rasa hati. Kasihan kepada DS Rosmah Mansor yang kita rasa tidak pernah dia mengutuk Pembangkang tapi dijadikan sasaran oleh pihak PR. Menjelang PRU ceramah UMNO wajib siarkan lagu Warisan agar semua Melayu sedar bahaya menanti jika DAP berkuasa. Semoga Malaysia kekal dibawah BN selepas PRU 13.

    ReplyDelete
  2. TGK MINIT 0.47....MAMAT YANG PAKAI UNIFORM TU.. SEBIJIK MCM UNIFORM TENTERA CHINA KOMUNIS... TERBUKTI SAHIHH...SAPA YANG BUAT NAIK REGA.. BUKAN CINA2 TU KAN KER YANG NAIKKAN HARGA BARANGAN.


    ReplyDelete
  3. pemerintah kominis d Pulau Pinang langsong tak ada perubahan, kalau adapun poket depa yg berubah jadi kembong pasai malaun malaun tu makan rasuah.peniaga2 MELAYU DAN INDIA d kacau, d halau dr tempat yg dah bertahun2 depa dok cari makan. kalau orang2 MELAYU dan INDIA masih mahu undi pembangkang laknatullah tu alamat PULAU PINANG akan hancur d kerjakan oleh dap dan pakatan haram depa.SESAL DAHULU PENDAPATAN SESAL KEMUDIAN TAK ADA GUNA.ada MATA lihat, ada OTAK fikir dan akan ada HATI HATI yang akan
    hacur bila pakatan rakyat perintah.

    ReplyDelete