Google+ Followers

Saturday, 29 December 2012

Mazlan Aliman songlap duit peneroka Kemahang 3?

Venue : Wisma Felda, Jalan Semarak, Kuala Lumpur

Event : Demonstrasi dan penyerahan memo kepada pengurusan FELDA oleh ANAK

Date : 28/12/2012 @ 2.30 pm


Ringkasan:-

1. Mazlan Aliman mengadakan demonstrasi melalui ANAK untuk menyampaikan memo mendesak Isa Samad letak jawatan. Ada tiga lagi tuntutan tambahan. 
2. Kehadiran penyokong ANAK tidak melebihi 1,000 orang menurut pegawai Polis yang memantau walaupun diwar-warkan 10,000 atau lebih akan turun.
3. Penyokong ANAK dan pembela FELDA yang dikepalai oleh Anuar Abdul Manaf, Presiden Majlis Belia FELDA Malaysia dipisahkan hampir 80 meter antara satu sama lain.
4. Petugas media tidak dibenarkan bergerak diantara kedua dua pihak yang bertentangan. Mereka kena pilih pihak mana yang mereka perlu buat liputan. Tidak boleh buat liputan kedua dua nya sekali.
5. ANAK diwakili oleh Salehudin Ayob, Naib Presiden PAS dan Dr Hatta Ramli, AJK PAS Pusat dan Mazlan Aliman ketika menyampaikan memorandum kepada wakil pengurusan FELDA.
6. Mazlan Aliman enggan menerima memorandum dari wakil peneroka Kemahang 3 yang mendakwa beliau songlap sebahagian hasil dari hasil duit saman sebanyak RM11 juta yang mereka menang dari FELDA. 
7. Sebanyak 10 bas penuh dengan peneroka dari Kemahang 3 turut serta dalam himpunan warga FELDA di hadapan Wisma FELDA.
8. Kami difahamkan hampir kesemua peneroka Kemahang 3 yang terlibat dalam menyaman FELDA telah kembali ke pangkal jalan dan sudah pun berdamai dengan FELDA. Mereka kesal dengan tindakan mereka setelah melalui 'penipuan' oleh Mazlan Aliman dan para peguam beliau. 


PERLU TONTON ringkasan video keseluruhan 'event' yang berlaku dari perspektif pembela FELDA.





 1/31
 2.
 3.
 4.
 5.
 6.
 7.
 8.
 9.
 10.



 11.
 12.
 13.
 14.
 15.
 16.
 17.
 18.
 19.
 20.
  21.
 22.
 23.
 24.
 25.
 26.
 27.
 28.
29. Pakcik ni keluar dari PAS kerana terlalu kecewa dengan penipuan yang dilakukan oleh Mazlan Aliman dan kumpulan peguam beliau.
 30.
 31.


5 comments:

  1. Ringkasan video yang bermaklumat dan bermanafaat kepada mereka yang baru nak ambil tahu pasal isu Mazlan Aliman dengan Felda. Syabas sdr Jinggo.


    -jihadis permatang-

    ReplyDelete
  2. Hi Mazlan Aliman orang PAS bacul lupanya macam nuar juborrr. Kalau tak bacul turun lah ke Keamhang 3, kenapa tak berani. Malulah sikit, takde maruah, takde kemaluan ke? Kalau jantan potonglah kemaluan dah berikan kepada anjing jalanan buat makanan, itu yg terbaik buat spesis2 bacul fuckaton haramjadah.

    ReplyDelete
  3. Mazlan Puki_Man ... hahahahaha b agus punya nama..

    ReplyDelete
  4. kalo dah gitu laporlah kat SPRM, sure tindakan akan diambil. Kes gini bukan susah pun nak dakwa. Peliklah situasi Malaysia ni, 24/7 politik n isu yg x penah selesai. pastu tuduh menuduh.

    ReplyDelete
  5. woi mana pergi nya jingga13, amk, dan lain lain yang seangkatan dengan nya? korang tak dapat kongsi sama ke imbuhan dari hasil Kemahang 3? kesian kesian, makan duit haram je la si mazlan puki man dan peguam peguam beliau. hidup dalam sumpahan peneroka tak tau la sampai berapa keturunan. mampus ko mazlan puki man

    ReplyDelete