Monday 21 January 2013

Masjid Tengkera warisan Melaka

Venue : Masjid Tengkera, Tengkera, Melaka

Event : Perkongsian maklumat 

Date : 21/1/2013 @ 3.45 pm


Hari ini saya berpeluang menunaikan solat Zohor di salah sebuah Masjid yang tertua di Negeri Melaka. Masjid ini lah yang telah menjadi tempat pertemuan saya dengan guru guru agama yang membantu memperbetulkan perjalanan rohani saya ketika mula mula 'berhijrah' pada awal tahun 2000.

Banyak sudah pembaharuan dan  penambahan kemudahan telah dilakukan bagi keselesaan
pengguna masjid ini. Yang nyata ialah kemudahan tandas moden yang bersih dan tempat wuduk berpaip. Tempat solat wanita yang luas juga telah disediakan.

Nostalgia hijrah kerohanian yang saya anggap hanya dapat dirasai sekali seumur hidup membuatkan saya sebak dan menitiskan air mata. Saya amat merindui perjalanan tersebut. Terasa dekat dengan Pencipta ketika itu dengan setiap amalan wajib dan sunat dilakukan dengan penuh tekun dalam usaha mendapat keredhaan Illahi... 

Ya Allah kembalikan lah semula perasaan rindu yang teramat rindu ku pada Mu... Jangan lah kau lalaikan aku dengan urusan duniawi yang tiada kesudahan nya ...

1/23
2.
 3.
 4.
 5.
 6.
 7.
 8.
 9.
 10.




 11.
 12.
 13.
 14.
 15.
 16.
 17.
 18.
 19.
 20.
 21.
  22.
 23.


No comments:

Post a Comment