Wednesday 22 May 2013

Cina Melaka tidak kenang budi

Lokasi : Kediaman rasmi Ketua Menteri Melaka, Ayer Keroh, Melaka

Acara : Kunjungan hormat

Tarikh : 21/5/2013 @ 10.00 pm


Kami mendapat bonus semasa kunjungan hormat ke Seri Bendahara malam tadi. Bonus tersebut berupa kehadiran DS Ali Rustam bersama dengan pengganti beliau, Datuk Idris Haron. Banyak luahan perasaan DS Ali Rustam mengenai balasan yang diberikan pengundi Cina Melaka kepada beliau semasa PRU 13 yang baru lalu dikongsi bersama. 

Ternyata beliau begitu kecewa setelah banyak tumpuan dilakukan untuk membantu masyarakat Cina di Melaka. DS Ali hanya mendapat kurang dari 5% daripada keseluruhan pengundi Cina di Parlimen Bukit Katil (jumlah semua pengundi lebih kurang 120,000).

Sementara menunggu arahan seterusnya dari kepimpinan UMNO / BN, DS Ali akan terus menjalankan tugas beliau sebagai pemimpin UMNO bagi mempersiapkan jentera parti bagi PRU 14 akan datang...kehidupan mesti diteruskan.

Ikuti rakaman berikut yang dapat memberi gambaran perhubungan unik diantara masyarakat Cina Melaka dengan pemimpin Melayu yang sudah terjalin sejak sekian lama...



1/31  Buku pelawat kena ditandatangani
 2  ADUN N.03 Sungai Panjang, YB Budiman bin Mohd Zohdi berkongsi pengalaman berkempen buat kali pertama..
 3  Calun BN untuk N.15 Sanglang, Ustaz Fathul Bari juga berkongsi pengalaman beliau bertanding buat pertama kali dalam PRU 13. Beliau juga bergerak aktif sebagai Presiden Sekretariat Ilmuan Muda (ILMU)
 4  Sdr Norman Toha aktivist PAS dan juga Setiausaha Agung JATI, berkongsi input mengenai sistem pengkaderan yang diguna oleh PAS.. 
 5
 6
 7  Kehadiran DS Ali Rustam 'is a pleasant surprise'
 8
 9
10


11
 12
 13
 14
 15
16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26

Terdahulu kami telah menikmati makan malam di Restoran Makanan Laut Parameswara, Umbai. Makanan laut yang segar lagi yummy..

27
 28 
 29
 30
 31


5 comments:

  1. gambar no. 2, Yb Budiman, my ex-officemate mmg dr dulu kitaorg panggil dia YB sbb dia memang minat politik hehehe. early this year dia resign utk fulltime terjun dunia politik. hope dia dapat bantu org2 melayu utk lebih ke hadapan

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Apa yang nak dikesalkan lagi nasi dah jadi bubur.

    Apa ya g penting tok Ali masih bersemangat. Jangan putus semangat tunggu le ........ mana tau DSN akan memperkenankan cadangan saya agar Tok Ali dilantik menjadi TYT melaka selepas ni.

    Apa yang penting bina ikatan yang kukuh dengan KM melaka yang baru insyaalah allah akan memudahkan segala usaha dan doa kita.

    TOK ALI JANGA LUPA KALAU DILANTIK JADI TYT BENDA UTAMA TARIK SELUMBAR YANG TERTANAM.

    PASTIKAN KAYU SEMUANYA DIKETAM SUPAYA TAK AKAN DA SELUMBAR YANG BARU

    ReplyDelete
  3. Tok Ali bingkas bangkit dari kekecewaan .. Semoga beliau terus menabur bakti kepada agama, bangsa dan negara

    ReplyDelete
  4. semoga ds najib lantik tok ali ketuai mara ganti tempat ds idris jusoh atau pun ganti tempat khairy..

    ReplyDelete
  5. Apabila segelintir orang Melayu melaungkan "Orang Cina balik China" atau "Orang Cina tidak kenang budi", sudahkah mereka lupa... bagaimana Dinasti Ming Cina menyelamatkan Tanah Melayu daripada serangan Siam? Jika tidak, maka tiada lagilah Tanah Melayu, tetapi Tanah Siam.

    Atau sebaliknya jika Dinasti Ming Cina pula yang menyerang dan menjajah Tanah Melayu, kerana mereka memang berkemampuan pada masa itu. Sebaliknya mereka memilih untuk membantu.

    Memang tidak dinafikan yang segelintir orang Cina tidak kenang budi orang Melayu, tetapi kenapa perkauman? Kerana ada juga Melayu yang mudah lupa.

    ReplyDelete