Tuesday 23 September 2014

PRK N.01 - Dengan pen calon bebas yakin dapat bawa perubahan

Lokasi : Kg Geting, Tumpat, Kelantan

Acara : Program Sentuhan Yayasan Kebajikan Negara

Tarikh : 22/9/2014


Kami terserempak dengan calon bebas, Izat Bukhary yang berasal dari Kota Bharu sedang berkempen bersendirian berhampiran rumah Kak Ijat lawati di Kg Geting. Ini kali kedua beliau mencuba nasib untuk menjadi wakil rakyat Pengkalan Kubor.. Mari kita dengar apa janji beliau..


1  Dari kiri - Izat Bukhary, Shahrizat Jalil dan Hj Mat Razi
 2


3 comments:

  1. We inform everyone in Malaysia and Australia about YIP KUM FOOK(lawyer). He is the chairman of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia.

    This YIP KUM FOOK do not refund Rm20,000.00 to our Ven. Nandiya (Myanmar Monk), he recently lived in Australia Buddhist Temple SASANA DAJA 49 Bombay Street, Lidcombe, NSW 2141 Australia

    If anyone goes to SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, please inform to (Yip Kum Fook) about the refund of monks.

    May you all do good deeds and protect the Buddha. Protection is better than doing anything in Buddhism.

    By Myanmar Buddhist in Malaysia

    ReplyDelete
  2. Sesiapa yang menghina Bhikkhu Buddha dan Dhamma, dia sendiri dihina kerana Bhikkhu Buddha dan Dhamma kekal di tempat yang paling tinggi walaupun penghinaan dinyatakan dalam apa jua bentuk.

    Sebagai penganut agama Buddha, kita hanya mampu berdoa dan berusaha untuk menjadi penganut Buddha sehingga akhir hayat. Kerana Dhamma boleh membalikkan hati kita. Ya Dhamma, lindungi hati kami untuk kekal dengan agama Buddha, moga saya sempat bertaubat

    YIP KUM FOOK sangat menghina dan marah kepada Sami Buddha kerana dia menganggap Sami Buddha akan mengambilnya sebagai presiden kuil, YIP KUM FOOK ini sangat kotor dan sombong, dia ingat kuil sebagai tempat MCAnya.

    “Janganlah biarkan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami rahmat dari sisi-Mu kerana sesungguhnya”

    YIP KUM FOOK (MCA Gombak) menghina dan memberontak kepada Sami Buddha di KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, dia menggunakan polis untuk menghalau sami Buddha itu

    KUIL SRI MAHA MARIAMMAN KEPONG

    ReplyDelete
  3. Seorang ahli politik MCA DATUK YIP KUM FOOK(叶金福) menghina Sultan Selangor kerana mengambil gelaran Datuk untuk menipu dan berbohong kepada orang Cina Malaysia dan dia seorang ahli perniagaan dan lain-lain, dia sentiasa sombong dan menipu wanita-wanita untuk kepentingan dirinya.

    DATUK YIP KUM FOOK(叶金福) juga seorang peguam di Taman Desa Jaya, Kepong….dia ada kedai peguam di Taman Desa Jaya, Kepong.. terbuka untuk menipu orang ramai, kini ramai yang mengenali(tahu) dan mengesyakinya kerana di kawasan Kepong selalu ada masalah pada sebelum ini seperti tokong Hindu letak api di Taman Daya, Kepong tendang Sami-sami Buddha keluar dari KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺) dan lain-lain.

    Kita semua harap Sultan Selangor mengambil kembali semua gelaran Datuk kerana jika YIP KUM FOOK(叶金福) diteruskan gelaran Datuk, negara kita akan runtuh dan musnah...seterusnya Taman Desa Jaya kita, Kepong akan dapat bahagia dan harmoni.

    Sekarang anak dia(叶君瀚 YIP JIUN HANN) jadi pengerusi MCA Gombak, sama juga sebab ayah ajar anaknya jalan sama, dan kedua-duanya pun tak malu dan masa sekarang orang boleh hantar mesej tahu dengan cepat, anda tak boleh lari dari orang gosip

    perkongsian oleh AHLI JAWATANKUASA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺), Taman Desa Jaya, terdahulu

    ReplyDelete