Wednesday 24 September 2014

PRK N.01 - Raja maggi ketam

Lokasi : Pasir Pekan, Kota Bharu, Kelantan

Acara : Siri makan makan 

Tarikh : 23/9/2014


Malam ini kami dibawa makan ke Pasir Pekan, Kota Bharu yang terletak lebih kurang 16 km dari Pusat Media, Tumpat.  Hos kami kali ini ialah Datuk Azmi Ali, Pengerusi Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK), sebuah NGO yang ditubuhkan oleh Datok Ibrahim Ali - sekarang Presiden PERKASA.Tujuan makan malam ini ialah untuk berbincang dan melakukan imbasan mengenai perjalanan kempen pilihanraya di Pengkalan Kubor disamping merapatkan silahtulrahim diantara hos kami dengan pihak media.


Ini pula ulasan oleh sdr Helme Hanafi dari AgendaDaily News mengenai hidangan kami

1
 2
 3
 4
 5
 6
  7  Dua dari kiri ialah hos kami, Datuk Azmi Ali atau lebih dipanggil Abe Mi
 8
 9
 10
 11
 13
 14


9 comments:

  1. Alhamdulillah..agaknya itulah makanan harian rakyat Kelantan..
    Bila makanan mewah, sedap dan tinggi kosnya takkan nak maklumkan yang negatif tentang n01, kenalah adjust molek biar sedap telinga Abae Mi untuk dilaporkan pula pada Muhyiddin.

    Ini baru pilihanraya kecil negeri belum lagi pilihanraya hidup mati mesyuarat agung umno !!!!

    ReplyDelete
  2. Inilah kebodohan umno yg paling jelek. Mempamerkan kemewahan sedangkan rakyat marhaen mungkin masih bertebaran diceruk kg pengkalan kubor atau di sekitarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau aku kata ko bongok ko jangan marah la pulak. makan mewah pakai duit rakyat pengkalan kubur ke? dah kat situ ada kedai bagus megi raja ketam, apahal pulak tak boleh makan? itu benda yang 'special' kt pengkalan kubur, try la makan. asal hidup susah nak maki hamun umno. ko ingat parti2 politik ni kerja dia nak jadikan semua rakyat kaya ke apa. nak kaya. nak senang kenalah kuat kerja, ambil peluang dan jangan tunjuk sangat sentiasa harapkan bantuan. dekat situ ada sorang anak muda, perempuan lagi dan baru berumur awal 20an. boleh pulak buka kedai makan dan kedai tayar. sebabnya dia ada kemahuan dan ada usaha, bukan asyik mendengki dan mencaci maki macam ko ni. satu lagi, kalau ko masih kekal nak salahkan pemerintah kenapa masih ramai rakyat miskin, maka elok juga ko maki sumpah seranah nik aziz dan pas kerana sejak sekian lama memerintah kelantan masih ramai rakyat yang miskin. boleh ke gitu?

      Delete
  3. Salah siapa rakyat marhaen kekal susah? UMNO juga ke? Siapa perintah negeri Kelantan selama berpuluh tahun? UMNO?

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalah air karat pun tak boleh selesai

      Delete
  4. cerdik belaka orang pas? kalau bijak sangat dah lama kot anda menerajui negara.. yang aku nampak pas ni bijak bersyarah adalah. hang apa tak kan tak sedar kot, orang kalau pandai berpidato, buat kerja hampeh. bukan sama kot antara yang berkelulusan tinggi dengan yang tidak. tak semua yang berkelulusan tinggi baik dan tau buat kerja. yang saheh, ramai cendiakiawan melayu perasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila rakyat makin bijak Pas tak laku dah

      Delete
  5. maggi ketam ni kat pasir pekan kan... bukan pengkalan kubor... memang terkenal dengan kelazatannya... tak mewah... lagipun kedai orang PAS ni... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh lah orang Ameno nih... gi belanja duit kat kedai orang PAS

      Delete