Monday 24 August 2015

DBKL tegas tidak akan beri permit BERSIH 4.0

Lokasi: Eco City, Jalan Ipoh, Kuala Lumpur

Acara : Perasmian Laman @ Eco City

Tarikh : 21/8/2015



DBKL tidak akan memberi kebenaran dan permit untuk perhimpunan BERSIH 4.0 yang akan diadakan dari 29 & 30 Ogos ini samada di Dataran Merdeka mahupun di Padang Merbok. Kedua dua lokasi tersebut akan disiap sediakan bagi tujuan sambutan awam Hari Merdeka 2015. Dataran Merdeka akan berlangsung majlis sambutan utama manakala Padang Merbok pula akan digunakan sebagai pusat logistik oleh kontinjen-kontinjen yang mengambil bahagian.

Tengku Adnan menyarankan BERSIH 4.0 mengadakan perhimpunan mereka di Stadium Melawati, Shah Alam dan jangan menganggu lokasi bagi acara sambutan Hari Merdeka. 

Terdahulu Tengku Adnan telah merasmikan Taman Penajaan Taman Angkat DBKL Laman@ Eco Sky atau The Park@ Eco Sky, di Jalan Ipoh, Mukim Batu, Kuala Lumpur tadi. Eco Sky Development Sdn. Bhd. telah mengambil inisiatif untuk menyertai program Penajaan Taman Angkat yang dianjurkan oleh Kementerian Wilayah Persekutuan bersama-sama DBKL di bawah Program Greener Kuala Lumpur iaitu inisiatif untuk menghijaukan Kuala Lumpur dengan menanam pokok-pokok rendang di sekitar Kuala Lumpur dan meningkatkan kesedaran terhadap pentingnya penghijauan yang libatan pihak swasta dan pemaju hartanah. Ini adalah antara langkah untuk menghijaukan Kuala Lumpur dengan menukarkan kawasan lapang kepada taman awam. Ada juga kemudahan rekreasi disediakan yang dapat dinikmati oleh warga kota untuk melakukan pelbagai aktiviti. Ada kemudahan riadah dan jogging di keseluruhan taman dan turut disertakan dengan peralatan senaman. Semoga usaha murni untuk memberikan keselesaan kepada warga kota akan terus mendapat sokongan dari pihak swasta dan orang ramai juga. (extracted from Ku Nan's FB)


1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11

1 comment:

  1. Apa lah punya sengal KuNan . Bagi sajalah permit tapi dengan syarat ketat. Bersih 4.0 gagal patuh, DBKL cekup dan dakwa sajalah lepas tu

    ReplyDelete