Monday 12 October 2015

Isu 'CINA BABI' dan SJKC menjadi antara tumpuan ucapan Presiden MCA

Lokasi : Wisma MCA, Kuala Lumpur

Acara : Perasmian Perhimpunan Agung Tahunan MCA ke-62

Tarikh : 11/10/2015



Sifat ekstrimis sesetengah pihak yang memanggil 'CINA BABI' akan menyebabkan BN kehilangan banyak undi. Ini peringatan Presiden MCA kepada PM Najib Razak. MCA juga berazam akan memperjuangkan SJKC dan berterima kasih kepada Najib Razak kerana telah memansuhkan Seksyen 21(2) Akta Pendidikan 1961 bagi menjamin kesinambungan... SJKC dalam negara ini semasa beliau menjadi Menteri Pendidikan. Ikuti rakaman audio berikut untuk perincian ucapan Presiden MCA.



1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
Dua dari kiri - Chan Kong Choy, Lim Ah Lek dan Lee Kim Sai
 10
11
Presiden MCA, DS Liow Tiong Lai
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
Najib bersama wakil Parti Komunis China dan Duta China ke Malaysia Dr Huang Huikang
 35
 36
 37
 38
 39



15 comments:

  1. Dulu tak panggil cina babi pun dalam GE13 cina tak undi BN pun. La ni cina dah tak sokong BN 100% kerana mereka jenis kacang lupa kulit.

    ReplyDelete
  2. Apabila pembodek Cina tersohor negara, Ah Jib Gor, menabur berjuta-juta ringgit kepada kaum Cinabeng ini tapi 90% daripada mereka tetap menyokong DAP, apabila kaum Cinabeng ini terang-terang menghina apa-apa sahaja yang berkaitan dengan Melayu dan Islam, apabila provokasi terhadap kaum Melayu datang bertalu-talu tanpa henti-henti dan apabila sifat kurang ajar dan besar kepala mereka semakin terserlah, di situlah bermulanya episod kaum Melayu menyamakan Cinabeng ini dengan BABI. I think kaum Cinabeng ini really, really deserve gelaran ini.

    ReplyDelete
  3. Selagi bapak sekolah vernicular jadi PM jgn harap ada sekolah satu aliran PM penjilat cina tersohor.

    ReplyDelete
  4. Najibul..Najibul...your time has come..

    ReplyDelete
  5. pm paling bodoh dlm sejarah malaysia..kami xsabar nk tggu pru14..xpercaya???kami akan buktikan..

    ReplyDelete
  6. "Sifat ekstrimis sesetengah pihak yang memanggil 'CINA BABI' akan menyebabkan BN kehilangan banyak undi".

    Tak payah layan dengan amaran MCA ini sebab kaum Cinabeng (termasuk ahli MCA sendiri) 90% dah memang sokong DAP.
    Undi yang akan BN hilang di kalangan kaum Cina hanya 10% sahaja lagi. Undi yang lebih patut Ah Jib Gor bimbang ialah undi kaum Melayu pro-UMNO yang dah semakin meluat dan menyampah dengan cara kepimpinannya. Saya yakin jatuhnya BN pada PRU 14 bukan kerana undi kaum Cina tapi kerana undi kaum Melayu yang dah tak inginkan Najib to remain as UMNO president.

    ReplyDelete
    Replies
    1. VERY TRUE !! Najib mesti undur sekarang juga untuk kepentingan agama bangsa dan negara. UNDUUUUR NAJIB !!!

      Delete
  7. Kali pertama MCA jemput parti Komunis China hantar delegasi. Apa mesej yang cuba diberi kepada kerajaan Najib dan UMNO dikala isu api perkauman sedang hangat dimainkan oleh puak puak haram jadah macam Jamal Sekinchan ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka nak tunjuk mereka ada Big Brother yang boleh menjaga mereka la tu.

      Delete
    2. Jamal Sekinchan memang haram jadah kaki bodek . Jenis hanjing yang menjilat macam inilah buat kan negara huru hara.

      Delete
  8. Ekonomi dah terang terangan CINA yang pegang... sekarang nak bagi kuasa pulak ???
    Bila ekonomi dan kuasa CINA dah pegang macam di PULAU PINANG .. tengok apa dah jadi dengan ISLAM dan ORANG MELAYU disana.. tak ubah seperti PENGEMIS
    pergi la ke Indonesia atau Thailand ...warga keturunan CINA fasih berbahasa kebangsaan masing masing sedangkan di MALAYSIA .... ???
    nama saja pemegang MyCard .. tapi bahasa tetap CINA ... CINA BABI tul....
    DS Najib ... jangan sampai tuan pun diberi gelaran yang sama !!

    ReplyDelete
  9. Babi dan cina sebati, sekandang...kenapa sensitif?

    Orang nelayu sebati dengan kucing...melayu kucing...ok pun...tak ada masalah

    Kalau panggil cina kucing, memang tak kena..
    Cina babi...tepat sekali.

    ReplyDelete
  10. daripada najib terhegeh hegeh nak sokongan dari bangsa cina baik tumpukan pada keperluan orang melayu...
    sebelum ni pun berapa sangat kerusi yang MCA menang PRU lepas ..
    penuhi kehendak orang melayu .. pengundi melayu dari PKR ..PAS..AMANAH dah tentu beralih arah dan boleh menyumbang 2/3 kerusi Parlimen..
    90-95% orang cina terang terang sokong DAP ... bila lagi Najib yang sedar nih .....
    bangun la najib .... hari dah siang ... kobau bolom bagi makan laie .....
    dalam masa 4 tahun perkasakan kedudukan orang melayu... cina yang tak puas hati boleh BERAMBUS keluar dari Malaysia ni

    ReplyDelete
  11. Semua yang di sebut oleh President MCA tu masuk akal kecuali satu jer, SJKC.. kalau benar anda memperjuangkan hak orang Cina dan bangsa2 lain sebagai rakyat Malaysia, kenapa takut untuk mengiyakan sekolah satu aliran?? Kalau anda benar2 mahu merealisasikan Bangsa Malaysia di dalam MyKad kenapa benda basic untuk pendidikan bersama, satu bahasa satu jiwa tidak mahu dipersetujui?? kalau anda peka dengan pendidikan, kenapa sebagai rakan sepasukan anda tidak bersetuju untuk kongsi kepandaian anda dalam mendidik bangsa untuk bangsa2 yang lain didalam sekolah satu aliran?? selagi sekolah satu aliran tidak di realisasikan maka impian untuk menjadikan Bangsa Malaysia tidak akan tercapai apalagi konsep 1 Malaysia yang dibawa DSN.... kalau benar BN mahu berkhidmat untuk rakyat Malaysia, ingin melihat satu bangsa berdiri teguh mempertahankan negara, gabungkanlah semua bangsa dalam satu aliran di alam persekolahan mereka... kalau melayu sanggup menerima dan membuang hak istimewa kenapa susah sangat bangsa2 lain meninggalkan semangat negara asal di dalam diri masing2.... Untuk DSN, perkara yang paling hebat anda lakukan hanyalah konsep 1Malaysia anda benar2 berjaya dengan menyatukan sekolah di Malaysia, sekiranya ini tidak berlaku maka sebenarnya konsep 1 Malaysia adalah gagal dan boleh dilupakan.....

    ReplyDelete
  12. cepat kaya

    ,,.,KISAH NYATA ,
    Aslamu alaikum wr wb..Allahu Akbar, Allahu akbar, Allahu akbar
    Bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis
    dan berbagi kepada teman2 melalui room ini,
    sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga
    dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki,
    namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang,
    hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yang saya punya,
    akhirnya saya menaggung utang ke pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 800 juta ,
    saya stress dan hamper bunuh diri anak saya 2 orng masih sekolah di smp dan sma,
    istri saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anakanaknya ditengah tagihan utang yg menumpuk,
    demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue,
    ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman
    dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya.
    dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan KI JOKO hidupnya kembali sukses,
    awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir
    dan melihat langsung hasilnya, `
    saya akhirnya bergabung dan menghubungi KI JOKO di No :)-0'8'2-3'3'5'-9'4'7'-8'8'8-:).
    Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim,
    Alhamdulilah Demi AllAH dan anak saya,
    akhirnya 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya,
    semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha,
    kini saya kembali sukses terimaksih KI JOKO saya tidak akan melupakan jasa AKI.
    JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH,
    SAYA SUDAH BUKTIKAN DEMI ALLAH SILAHKAN HUB KI JOKO DI :)-0'8'2-3'3'5'-9'4'7'-8'8'8-:)


    ((((((((((((DANA GHAIB)))))))))))))))))


    Pesugihan Instant 5 MILYAR
    Mulai bulan ini (oktober 2015) Kami dari padepokan mengadakan program pesugihan Instant tanpa tumbal,
    serta tanpa resiko. Program ini kami khususkan bagi para pasien yang membutuhan modal usaha yang cukup besar,
    Hutang yang menumpuk (diatas 1 Milyar), Adapun ketentuan mengikuti program ini adalah sebagai berikut :

    Mempunyai Hutang diatas 1 Milyar
    Ingin membuka usaha dengan Modal diatas 1 Milyar
    dll

    Syarat :

    Usia Minimal 21 Tahun
    Berani Ritual (apabila tidak berani, maka bisa diwakilkan kami dan tim)
    Belum pernah melakukan perjanjian pesugihan ditempat lain
    Suci lahir dan batin (wanita tidak boleh mengikuti program ini pada saat datang bulan)
    Harus memiliki Kamar Kosong di rumah anda

    Proses :

    Proses ritual selama 2 hari 2 malam di dalam gua
    Harus siap mental lahir dan batin
    Sanggup Puasa 2 hari 2 malam ( ngebleng)
    Pada malam hari tidak boleh tidur

    Biaya ritual Sebesar 10 Juta dengan rincian sebagai berikut :

    Pengganti tumbal Kambing kendit : 5jt
    Ayam cemani : 2jt
    Minyak Songolangit : 2jt
    bunga, candu, kemenyan, nasi tumpeng, kain kafan dll Sebesar : 1jt

    Prosedur Daftar Ritual ini :

    Kirim Foto anda
    Kirim Data sesuai KTP

    Format : Nama, Alamat, Umur, Nama ibu Kandung, Weton (Hari Lahir), PESUGIHAN 5 MILYAR

    Kirim ke nomor ini KI JOKO : -0'8'2'3'3'5'9'4'7'8'8'8-
    SMS Anda akan Kami balas secepatnya

    Maaf Program ini TERBATAS hanya untuk beberapa Orang saja..

    ReplyDelete