Google+ Followers

Saturday, 17 November 2012

Solat Hajat khusus dari PAS untuk UMNO / BN

Venue : Stadium Sultan Muhammad, Kota Bharu, Kelantan

Event : Solat Hajat bersempena Himpunan Kebangkitan Rakyat

Date : 16/11/2012 @ 8.00 pm


Solat Hajat di imamkan oleh abang kepada Nik Aziz. Isi doa beliau berbunyi "KO BN !! .. KO BN !!...BN KO !!... KO BN !!.. BN KO !!...." Ini lah kali pertama kali dalam sejarah hidup saya yang dah pun mencecah 50 tahun mendengar doa sebegini. Terkejut dan tersedak saya dibuat nya. Saya yang tak berparti mempunyai ramai kenalan disebelah pembangkang dan juga disebelah pihak kerajaan yang memerintah. Tak sampai hati saya mengaminkan doa tersebut. Ramai juga kenalan media yang memulanya mengaminkan doa tersebut menurunkan tangan sebagia tanda 'protest' apabila terdengar jeritan imam meng-KO kan UMNO / BN... Mungkin ini adat budaya Melayu / Islam sebelah Pantai Timor, saya perlu belajar lagi untuk memahami mereka...

"Ya Allah Engkau tentukan lah apa yang terbaik untuk negara ku yang tercinta ini supaya kami dapat beribadah dalam keadaan tenang dan lengkap sempurna segalanya"


Updated on 19/11/2012 :


Pas doa hancurkan UMNO, BN

KUALA LUMPUR 17 Nov. - Pas sekali lagi membuktikan parti itu sanggup memperalatkan agama demi politik apabila mendoakan kehancuran UMNO dan Barisan Nasional (BN) iaitu parti yang telah banyak menyumbang kepada perkembangan syiar Islam di negara ini, ketika Maal Hijrah baru berlalu tiga hari.

Lebih menyedihkan, Pas meminta doa agar Allah SWT menjahanamkan UMNO dan BN sebagaimana Allah memusnahkan Firaun, Qarun, Namrud serta Abu Lahab selepas solat hajat, sempena muktamar parti itu di Stadium Sultan Muhamad IV, Kota Bharu, malam tadi.

Doa Pas yang meminta kehancuran UMNO dan BN itu berbeza sekali dengan seruan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak agar umat Islam di negara ini menghayati sifat mulia kaum Muhajirin dan Ansar, demi membina perpaduan serta kekuatan ummah semasa beliau berucap pada sambutan Maal Hijrah, Khamis lalu.

Selain itu, doa yang diketuai Nik Razi Nik Mat, iaitu adik kepada Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat turut mendakwa UMNO dan BN telah bertindak zalim kepada agama Islam, rakyat serta negeri Kelantan meskipun Malaysia diiktiraf negara Islam paling maju dan komprehensif di bawah pentadbiran kerajaan sekarang.

"Ya Allah...Mudahkanlah perjalanan kami ke Putrajaya, kuburkanlah UMNO dan BN dalam Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 ini (diulang sebanyak tiga kali). Ya Allah...Hukumkanlah UMNO. Ya Allah...Hukumkanlah UMNO dan BN. K.O! BN, K.O! BN, BN K.O!, K.O! BN, BN K.O!, BN K.O! dalam PRU-13 ini Ya Allah.

"Kalau Kamu pernah tenggelamkan Firaun di dalam laut, Kamu izinkan bumi Mu telan Qarun. Ya Allah...Kamu telah laknat Namrud dan begitu juga Abu Lahab. Maka sungguh mudah untuk Kamu menjahanamkan UMNO dan BN dalam PRU-13," doa Nik Razi sebagaimana dipetik dari blog jinggo-fotopages.blogspot.com, hari ini.

Video doa yang berdurasi 4.26 minit itu dimuat naik sendiri oleh blog jinggo-fotopages dan penelitian Mingguan Malaysia ke atas rakaman video berkenaan mendapati hanya peringkat awal dan akhir doa sahaja Nik Razi membaca ayat al-Quran, manakala hampir keseluruhan kandungan doa pula adalah memburukkan UMNO serta BN.

Dalam pada itu, pengendali blog jinggo-fotopages yang membuat liputan semasa solat hajat tersebut memberitahu, ramai kalangan petugas media terkejut dengan doa yang dibaca Nik Razi, menyebabkan mereka berhenti mengaminkan doa kerana tidak sampai hati mahu mendoakan kehancuran saudara seagama.

"Inilah kali pertama kali dalam sejarah hidup saya yang dah pun mencecah 50 tahun mendengar doa sebegini. Terkejut dan tersedak saya dibuatnya. Saya yang tak berparti mempunyai ramai kenalan di sebelah pembangkang dan juga di sebelah pihak kerajaan yang memerintah. Tak sampai hati saya mengaminkan doa tersebut.

"Ramai juga kenalan media yang pada mula mengaminkan doa tersebut kemudian menurunkan tangan sebagai tanda 'protes' apabila terdengar jeritan imam (Nik Razi) mendoa K.O UMNO dan BN," katanya.



1/28
 2.
 3.
 4.
 5.
 6.
 7.
 8.
 9.
 10.



 11.
 12.
 13.
 14.
 15.
 16.
 17.
 18.
 19.
 20.
 21.
 22.
 23.
 24.
 25.
 26.
 27.
 28.


56 comments:

  1. sempena ma'al hijrah, semoga ALLAH memulangkan dan meletak kan balik kebenaran di mana yg sepatutnya dan yg ALLAH kehendaki. amin.

    ReplyDelete
  2. KO pada PARTI BN aje..orang dalam BN bila dah berhijrah kira selamat la tu..sama marah kat orang dalam JAMBAN ... bila dah kluar kira dah bersih la..

    p/s : anda belum dengar doa jihad Islam..pasti akan terasa jiwa terbang melayang..itulah kekuatan semangat DOA...Islam itu TEGAS bukan ganas...

    ReplyDelete
  3. ALLAH MAHA MENGETAHUI

    ReplyDelete
  4. BN bukan yang terbaik, tapi lebih baik dari PR!
    Islam lebih terbela dalam jagaan UMNO dari PAS yang sentiasa dipijak DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya setuju . ada kebenaran apa yang sdr katakan.

      (ahmad jibrail @ KT)

      Delete
    2. betol!!! tgk dato hassan ali kena macam mane pun da tau. . .

      Delete
  5. kenapalah busuk sangat hati2 org2 pas ni,beginikah yang diinginkan oleh Allah? ALLAH maha mengetahui siapa yg ikhlas dan siapa yg x ikhlas,orang yg menyangka dirinya baik itu adalah org2 yg rugi sebab dia x mahu tengok kelemahan diri sendiri asyik buang masa nk tengok kelemahan org lain,sy yg tidak berparti ini mendoakan semoga ALLAH pilih UMNO/BN untuk mengekalkan pemerintahan mereka di bumi Malaysia ini,amin......ya ALLAH.

    ReplyDelete
  6. Dakwah apakah yg ingin dibawa? Nasihat apakah yg boleh diambil? Iktibar apakah yg boleh diteladani? Islam itu indah. Islam itu lembut. Islam itu membawa kesejahteraan. Bukan membawa perpecahan.

    ReplyDelete
  7. Macam mana dalam blog Ultra News gambar stadium penoh anggaran 30k.Walau bagaimana pun selalunya jika doa yang tidak ikhlas atau memohan bencana kpd pihak lain,InshaALLAH,ianya tidak dimakbulkan malah berkemungkinan dikembalikan kpd pemohon.Salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak usah lah bandingkan laporan blog lain. setahu saya laporan blog abang jinggo lah yang paling berkecuali dan tepat. gambar pun jelas dan tidak pernah di 'editkan'. tapi bab doa boomerang tu memang saya setuju sangat.

      (ahmad jibrail @ KT)

      Delete
  8. Apabila melihat gambar-gambar di atas, timbul perasaan sedih melihat keadaan mereka2 yang di selewengkan pemikiran kepartian melampau yang boleh merosakkan aqidah. Aku memohon kepada ALLAH SWT supaya di bukakan pintu hati mereka mebnerima hidayah yang benar, ALHAMDULILLAH.

    ReplyDelete
  9. Semua dok meroyang dalam ni.... Doa tu untuk hancurkan umno/bn, bukanya ahli umno/bn. Reti beza sikit....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya Orang PAS je yang bodoh UMNO kalau tak ada ahli tak jadi UMNO. Bodoh macam Mat SABU.

      Delete
  10. knp tak doa KO DAP yg jelas2 menentang islam????

    bodoh bangang puak hamPAS ni.......

    ReplyDelete
  11. Ada orang bodoh kata Doa tu untuk UMNO bukan orang UMNO.Puak bodoh macam keldai. Banyak sangat dengar ceramah PAS otak pun macam hampas.Semgoga Doa itu kembali untuk PAS dan orang orang PAS dan penyokongnya....Amin.....

    ReplyDelete
  12. TUKANG BACA DOA BENGONG SOKMO....TUKANG AMIN BANGANG NAK MAMPOS...

    ReplyDelete
  13. terrrorist!!!

    ReplyDelete
  14. bodoh bangang macam kaldai. otak penuh selaput taik babi gamak nya. belajar tinggi tinggi masih lagi bodoh. memang telah terlaknat oleh Allah mereka ini. ditutup pintu hati mereka sehingga hidayah pun tak boleh diterima mereka. haram jadah dan keneraka jahanam lah mereka mereka yang membaca dan mengaminkan doa ini. terima kasih abang jinggo. terima kasih kerana berkongsi yang benar. semoga Allah memberi kekuatan kepd abang (dah umor 50 tahun pun) untuk istiqamah dan berjuang demi kebenaran. kita tidak mengenali antara satu sama lain tapi saya telah mengikuti hasil kerja abng sejak 6 tahun yang lalu. (ahmad jibrail @ KT)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mung orang PAH ko jibrail ?

      Delete
    2. adoh silap. Mung orang AMENO ko jibrail?

      Delete
  15. Ahmad Jibrail. Saya tak perlu pergi ke ceramah kalu Abg Jinggo kita dah kesana. Saya tunggu saja laporan beliau. Memang terasa suasana ceramah bila tengok gambar dalam laporan beliau. Saya orang PAS tapi saya amat menyanjungi kerja Abg Jinggo. Semoga diberi hidayah beliau dapat bersama saf kami satu hari nanti. Takbiiir..

    -Haji Tamin-

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama sma kita doakan yg terbaik buat abang Jinggo kita. apa bendera dia pilih kita anggap keputusan terbaik dia buat setelah dapat hidayh. Takbiiir... sy bekas ahli PAS. skang tercari cari landasan baru. tapi dah ada satu yg terang lagi bersuluh. nanti saya umumkan kalau dpt hidayah mcm abng Jinggo.. ha ha insyaallah

      {ahmad jibrail @ KT)

      Delete
  16. Nih doa mohon bala nih. Ya Allah ap nak jadi. Yang aminkannya orang cerdik pandai agama.

    ReplyDelete
  17. ada baiknya dia doakan kehancuran sehancur hancurnya ISRAEL daripada sibuk kata UMNO zalim. zalim sangat kah selayaknya seperti ISRAEL yang membunuh rakyat Palestin?. busuknya hati kamu wahai imam PAS.

    ReplyDelete
  18. Aku rasa nabi muhammad sendiri tak pernah mendoakan kecelakaan untuk pihak kafir...ini kan pula saudara se-islam sendiri..

    ReplyDelete
  19. Berani sungguh dia mohon dgn Allah macam tu, sedangkan Allah dah terang2 menyeru umat Islam jangan berpecah belah. Manusia kalau dah kemaruk kuasa doa pun boleh dipermainkan, terjerik-jerik bagai orang mabuk. Kalau tak malupun kpd manusia, malulah kpd Allah.....

    ReplyDelete
  20. Begitu hebatnya kebencian Nik Ajis pada yang tak selari dengan fahaman nya. Bukankah buruknya permintaan supaya dihancurkan sesuatu puak yang tak sebulu dengan PAS ? Lebih mulia lagi ajaran Keristian yang menyuruh mendoakan yang terbaik buat mereka yang menjadi musuh mereka supaya hati mereka berubah dan beriman. Itulah beza besarnya ajaran Keristian dan fahaman ajaran PAS

    ReplyDelete
  21. Ini barulah..... terang2 doa mabuk kuasa, terjerit2 lagi... menjatuhkah maruah islam.mcm ni kah Ulama mempermain2kan doa.

    ReplyDelete
  22. Dengar doa mereka ini, fikir lah dengan matang, apakah ini cara nya yang kita patut puji mereka, adakah ini cara PAS memperjuangkan ISLAM, tejerit jerit melalak. apakah yang ada pada fikiran mereka. Kenapa Agama dicampur aduk dengan politik murahan mereka yang dinamakan PAS konon memperjuangkan ISLAM??????? dalam sejerah belum terdengar pun UMNO medoakan dan mendirikan solat hajat utk menjathukan PAS.....aku mula benci dengan orang KELANTAN....

    ReplyDelete
  23. Kah..kah..kah..BODOHnya orang orang Kelantan ni ye sanggup di perLEMBUkan oleh seekor ulamak yang sememangnya pun LEMBU

    ReplyDelete
  24. umno kena buat sembahyang hajat juga, Najib jadi imam, Zul Nordin doakan, gerenti makbul. Amacam Jinggo? Ada berani?

    ReplyDelete
    Replies
    1. seumur hidup aku inilah kali pertama aku dengar doa sebegini, doa tu senjata mukmin,tapi kalau senjata itu digunakan keatas sesama mukmin,apakah yg akan terjadi kelak.. sekiranya kerajaan yg sedia ada hancur sebagaimana di doakan apakah suasana akan menjadi lebih baik,ko boleh beri jaminan ke imam? kalo tak boleh bagi jaminan bermakna kita menyokong pada suatu yg tak pasti.. aku terharu dengan doa imam ni,terharu aku kerana tergamak mendoakan kehancuran sebuah kerajaan islam(pemimpin beragama islam)

      Delete
    2. hisham. kesian engkau.

      Delete
  25. jgn menghina ulamak cermin diri mereka mendoakan kekalahan umno,umno ni hanya pertubuhan persatuan tiada apa yg istimewa atau mulia sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. ualamak bukan nya maksum sampai tak boleh di tegur. . . da benda dia buat salah. . . tak nak senyap plak. . .

      Delete
    2. kepada Anonymous18 November 2012 11:45

      ko nak spin lagi ke bai,terang2 dalam video tu apa yg imam tu doakan,dia dgn jelas menyebut 'hancur',bukanya 'kekalahan'... kalau ko penyokong kuat pas sekalipun jgn la sampai benda yg jelas dan terang macamni pun ko nak mengspin bai,itu akan menjadikan ko tertutup dari pintu2 kebenaran..

      Delete
  26. Lebih baik doakan kemusnahan yahudi kafir harbi laknatullah dari doakan kemusnahan sesama Islam - Apa punya banganglah imam paspispos ni - Agaknya dalam kepala hotak mereka yg paling jahat di dunia ini hanyalah UMNO dan BN - Kita serahkan kepada ASWT yg lebih mengetahui dan maha agong pengetahuannya...

    ReplyDelete
  27. OKAY BN...BN OKAY...OKAY BN...BN OKAY...OOPS ADA SILAP KA...

    ReplyDelete
  28. Pernahkah tuan-tuan mendengar kisah Nabi Muhammad dan penduduk Taif? Ketika para malaikat hanya menunggu perintah dr mulut Nabi Muhammad utk menghancurkan penduduk Taif dgn dua gunung, Permintaan yg keluar dr mulut Nabi Muhammad ialah:

    "Walaupun orang-orang ini tidak menerima Islam, saya harap dengan kehendak Allah suatu hari nanti anak-anak mereka akan menyembah Allah dan berbakti kepada Nya".

    Bezakan akhlak Rasulullah S.A.W dan akhlak org yg mengangkat dirinya sbg pejuang islam.

    ReplyDelete
  29. Doalah tambah rezeki ke. anak-anak cerdik, tambah isteri ke, bagi yang janda cepat dapat suami ke bukannya doa untuk kehancuran...

    ReplyDelete
  30. ilmu ada agama ada...tapi akhlak sangat berbeza dengan Rasulullah SAW....tak layak berjuang atas agama Islam...malah merosakkan

    ReplyDelete
  31. AMIN AMIN AMIN.....SEMOGA TERMAKBUL SEGALA DOA KAUM2 TERSEBUT AGAR ALLAH TUNJUKKAN KEBENARAN DAN KEMUNAFIKAN MEREKA2 ITU... SEANDAINYA NANTI ALLAH MENURUNKAN BALA KEPADA KAUM2 MU, JANGAN PULA KAMU MENUNDING JARI KEPADA ORANG LAIN KERANA KAMU YG MEMOHON KEPADA ALLAH... JANGAN PULA KAMU TERUS BUTAKAN HATIMU APABILA MENDAPAT KEBENARAN PD PRU13 KELAK.... DOAKAN LA SAMA SAUDARA KAMU YG D ZALIMI OLEH ISRAEL, ITU LEBIH MULIA... SALAM 1 MALAYSIA... ASSALAMUALAIKUM

    ReplyDelete
  32. Assalamualaikum wbt.

    Doa untuk kehancuran tidak salah jika orang itu menzalimi kita.Ini membuktikan bahawa BN benar2 telah menzalimi PAS.astaghfirullahalazim.dunia benar2 sudah tua,dah nak kiamat dh pun.kita ni kena lah beribadah dan berdoa kepada allah agar kita ditempat dalam golongan2 yang beriman.Siapa kita nak mengutuk dan memfitnah orang lain? lagi-lagi alim ulama' ,siapa kita nak mengutuk orang2 seperti mereka ?pilih lah jalan yang benar.HANYA ALLAH SAHAJA YANG TAHU MANA YANG BENAR.wallahualam.assalamualaikum.

    ReplyDelete
  33. Nak berdoa pon salah ke ? terang benderang ustaz asri kata,berdoa untuk kehancuran tidak salah jika orang itu menzalimi kita.BN kan sememangnya menzalmi pas.so,tak perlu nak memperbesarkan isu ni.saya bukannya nak bela pas,saya tidak berparti,saya hanya menegakkan kebenaran.insyaallah,saya akan menyertai pas.wallahualam. :)

    ReplyDelete
  34. lihat sahaja PR13 nanti. :)

    ReplyDelete
  35. Αttractive sectіon of contеnt. I just ѕtumbled upon your
    web ѕite and in accession capital to
    assert that I gеt in fact еnjoyed accοunt your blоg posts.
    Anyway I will be subscrіbіng to yοur augmеnt and
    even I achieѵement you acсess consistently rapidlу.


    Also visit my sіte :: Chemietoilette

    ReplyDelete
  36. Does youг website hаve а contact page?
    I'm having a tough time locating it but, I'd like to shoot you an е-mаil.
    I've got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great blog and I look forward to seeing it improve over time.

    Also visit my web page augen lasern

    ReplyDelete
  37. Τhe Lieutеnant ѕworе than in memory of the blendеd consume, іt woulԁ foreveг bе well-κnown іn the army as a 'cock's tail'. At minimum fifty one % will need to be com, despite the fact that in most cases up to 75% is put into use. Stir in onions, celery, chopped yellow bell pepper and cook dinner till tender.

    Also visit my web site :: old stone oven

    ReplyDelete
  38. Good day! I could have sworn I've been to this blog before but after browsing through some of the post I realized it's new to
    me. Anyhow, I'm definitely delighted I found it and I'll be
    book-marking and checking back often!

    Feel free to visit my blog post time warner cable

    ReplyDelete
  39. This page cеrtainly hаs all the
    informаtion and facts I wаnted аbout thiѕ subjеct
    and didn't know who to ask.

    my site - augenlasern - www.hummaa.com

    ReplyDelete
  40. An іnformаtiοn and іnstructional sitе for
    the hоme pizza сook. From thеrе we moveԁ on to
    dinneг, а staggeгіng spread οf mοuth-ωаtering
    οptionѕ pгepared for us by loсаl restаurаnt legenԁ 5
    & 10. For several wеeks I hаd been seeing this commегсial on television tеlling аbοut
    a new pizza and sіnce I loνe pіzza I decided to puгсhase
    one on my next shоppіng trіp.

    Fееl frее to viѕit my page Http://Loan01Ross.Hazblog.Com/

    ReplyDelete
  41. Increԁible stοry there. What happened after?
    Take care!

    Take a look at my webpage :: chemietoilette

    ReplyDelete
  42. Ρеople wаnt stuff гight where thеу can sеe іt, and more imρortantly, they want it where theу use it.
    So hοw do you аchieve that snug and stуlish laνatory that уou so muсh crave.
    Аfter giving this ѕome thоught, ѕhouldn't your bathroom receive a little more attention in the decor department.

    Visit my webpage Lowes Shower Rods Corner Showers

    ReplyDelete