Google+ Followers

Sunday, 13 January 2013

Lagi foto KL112 untuk pencari kebenaran

Venue : Stadium Merdeka. Kuala Lumpur

Event : Himpunan Kebangkitan Rakyat KL112

Date : 12/1/2013 


Sejak dari awal pagi hingga lah ke waktu makan tadi saya terima bertalu talu panggilan talipon dari kenalan dan juga bukan kenalan tetapi pembaca blog ini yang ingin kan pengesahan mengenai jumlah sebenar hadirin didalam stadium.

Saya kumpulkan disini beberapa keping foto yang saya rakamkan melalui kamera yang baru saya perolehi i.e Leica D-Lux 6. Seperti yang saya catatkan dalam entry terdahulu, selain dari tarikh tahun yang silap, catatan masa adalah tepat. Pembetulan hanya boleh dibuat pada rakaman rakaman yang baru. Data dalam EXIF tidak boleh di manupilasikan setakat yang saya tahu.

Saya berada dibahagian belakang dan tengah stadium sepanjang acara berjalan dan saya boleh akui bahawa bahagian belakang padang tidak lah penuh dan sepadat yang sesetengah blogger siarkan. Mungkin teknik kloning digunakan semasa proses Photoshop. Dalam teknik tersebut, mengadakan yang tiada memang senang berbanding menghilangkan apa yang ada. 

Tujuan paparan dibawah ialah untuk membantu mereka yang mencari kebenaran mendapat kepastian. Terima kasih dan syabas kepada mereka yang inginkan kebenaran.


1/23
 2.
 3.
 4.
 5.
 6.
 7.
 8.
 9.
 10.




11.
 12.
 13.
 14.
 15.
 16.
 17.
 18.
 19.
 20.
 21.
 22.
 23.


80 comments:

  1. tq/ kami pohon share bahan di p28tok janggut fb.

    ReplyDelete
  2. Dah tiba masa abang minaq jinggo sewa helikopter untuk ambik ambik gambar dari atas. Baru awesome.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak ganti kamera yang tuanpunya minta balik pun saya kurang mampu...

      Delete
    2. Mahathir punye ke??? kihkihkih

      Delete
  3. Bhai MJ...

    Kenapa yang pukul 2 punya gambar sahaja yang ada... yang pukul 3.. pukul 4 ... dan pukul 5 punya mana pergi.... hehehe... berlakulah adil walaupun semasa berhadapan musuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. CUBA TENGOK KAT SINI- http://jinggo-fotopages.blogspot.com/2013/01/sekitar-himpunan-kebangkitan-rakyat_13.html

      Delete
  4. Memang buruk siku tuan punya tu ... ye bang jinggo.

    mesti bini dia muka buruk macam mona fendey.

    Saya dengar mona fendey tu bomoh hati jahat yang bunuh orang. Sesuai lah dengan suami yang pendengki dan hati busuk kuat dendam!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmm memang buruk muka bini kalau tak make up... tapi kalau dah make up dengan jambul blonde lain pulak citer.. hehehe

      Delete
  5. terima kasih...bila ada himpunan menyelamatkan kalimah ALLAH ramai yang datang....politik adalah dunia...kalimah ALLAH adalah menuju akhirat abadi. Lihatlah Indonesia dan India, memang tidak jadi apa2, tapi hari2 berlaku gempa bumi, gunung berapa, rakyat yang keluar mencari reziki ditempat lain. pasangan berlainan agama boleh berkahwin, fikirkan wahai umat manusia, jangan dek kerana rakus mengeja dunia, agama dijual beli...Kalimah ALLAH adalah asas kepada akidah seorang muslim.

    ReplyDelete
  6. pukul 3 pukul 4 pukul 5 punya tak dak ka??

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok video sinar harian tp tak la padat sangat...kat tempat duduk penonton pun tak penuh sgt...kapasiti stadium pun baru 30K...blh bandingkan crowd konsert dekat negara lain yang padat dan ramai pun baru 100K je...

      Delete
  7. Syabas Jinggo kerana memberitahu kebenaran, sebabnya kalau Isham Rais yang gay tu katanya ada 500 ribu orang, pastu ada satu professor gila kata ada 700 ribu orang, aku tak tau dari mana depa dapat jumlah tu. Apapun terima kasih kerana memberitahu kebenaran. salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. House PK, profesor yang dikata tu mmg sy kenal.. Dulu lecturer Math sy kat Uni... Dia mmg x sokong Kerajaan BN pun.. So, boleh la nak guna rumus advance math bagai yg sy yakin ramai pun x paham sbnrnya..

      Bro Jinggo, mohon share gambar skit ye.... Will credit to you...

      Delete
    2. Macam mana prof tu boleh kata 10,000 kaki = 1km..? 1meter baru 3.3 kaki. 1000 meter = 3300 kaki.. Kira-kira asas puntak betul tu..

      Delete
    3. microsoft excel kene virus la ... tu yg salah kira ... sori ...

      Delete
  8. Replies
    1. proceed je bro... ko tolong trim sikit janggut tuh... menyusahkan aku di lapangan.. hehe

      Delete
  9. Salam Bro;

    TQ untuk gambar nie..cuma nak tahu pendapat ttg gambar2 dan video yg ada tu...nampak berbeza btul (gambar mungkin edit ttp beza dgn video tu x nampak edit)

    ReplyDelete
  10. picture yg terakhir kul 230 kul 3 hingga 5 waktu puncak x siar plak .....

    ReplyDelete
  11. ramai juga melayu yg masih bangang & tertutup pintu hati tak diberi petunjuk & hidayah...
    apa la buang masa berpanas semata2 krn si peliwat???

    nauzubillah.... jwb lah nanti di akhirat sana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap2 mulut jer membangangkan org & menuduh seseorg tu peliwat...

      Na'uzubillahi minzalik, jwblah depan Allah di akhirat kelak...

      Delete
    2. Sedap mulut jer secara rasmi PR lebai PAS tuduh Najib Altantunya, menuduh zina sedangkn lngsung xde bukti.. Astaghfirullah munafik PAS yg pura2 sedangkn merekalah lubuk maksiat dn ghibah... Melindungi org yg buat maksiat, setidak2nya bukti video ada, hukuman TAKZIR Khalwat sudah layak utk didakwa, ustaz badrol amin kaunseling bini org pukul 3 pg...Jawablah depan Allah di Mahsyar nanti, hukum Allah bukan milik PAS!

      Delete
    3. haaa ini memerlukan topik baru untuk dibincagkan secara serius....kita tumpukan disni kepada technicality mengira kepala... hokay?

      Delete
  12. Tunggulah PRU 13 nanti boleh tengok mana yang majoriti dan mana yang tidak. Tunggguuuuu...
    Dok tayang ramai skarang pun tarak guna ramai lagi silent majoriti yang dok tunggu masa nak punggahkan kelakuan mereka ini bagi senyap sikit...bagi reti bahasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul,saya setuju bro, kami sini pun dok tunggu Pru13,nak ajar PR

      Delete
    2. Insya Allah sy dn ahli keluarga pun sama mengetap bibir tksbr utk undi kalah benamkn PR. Jgn igt mereka blh riak angkuh, rekod buruk mereka di negeri2 akn dihukum rakyat! Allahu Akbarr

      Delete
    3. AKU PN DULU..NYESAL UNDI PR!!!sesal wei.....sib baik tahun ni bleh buat ganti!!!

      Delete
  13. tak kisah la berapa angkanya..nampaknya yang benci amnu bn lagi ramai daa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benci UMNO sbb apa? Sbb PR tgk xboleh nk rampas Putrajaya dgn jalan demokrasi aman, so kena bikin fitnah cacian hasutan bru mau jalan? Klu u Org Islam, benci UMNO krn sbb yg TAK syarei, maka benci itu adalah dr ruh syaitan yg hasut.. Klu cmtu benci buleh dosa jer, malah xberkat pun PR...bersihkn pemimpin PR dlu yg mcm2 mksiat sblm nk bersihkn org lain yer..

      Delete
    2. releks...yang datang tu ramai Melayu...memang Melayu suka bersantai... Jom Heboh pun boleh puluhan ribu yang datang...

      Delete
    3. Cuba tonton video Dato Che Alwi Che Ahmad sewaktu perhimpunan Agong UMNO yang lalu, tentang pembohongan, rasuah dan salah laku pemimpin PAS.. tontonlah dengan lapang dada .. anda akan sedar siapa yang anda sokong.. jangan biarkan Harakah dan media media pembangkang menjumudkan fikiran anda .. juga tonton lain lain video Dato Alwi ...

      Delete
    4. kata satu juta akan hadir, tetapi ciput. kalau tempat duduk penuh baru 30k dalam padang kalau penuh 15k jumlah kesemua 45k.aku tengok anggaran atas padang dalam satu ratus sahaja. jadi kata 45k tu karutlah.macam tu punya usaha,upah,bayar kutip perah duit penyokong hanya 30k+ dari seluruh negara yang hadir ciput lah.IPF buat perayaan pongol di kelang yang datang 30k.itu tanda2 PR akan tumbang PRU13..ahli PKR dari selangor diupah 7rts seorang .kebanyakan yang bawa anak tu semua dari selangor lah.dari kelantan dapat upah dari trengganu tak dapat apa punya pentadbiran

      Delete
  14. nak pimjam kemera boleh ker .. hati dah terpikat tapi duitnya belom melekat lagi nak beli ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiseh itu lah penyambung nyawa sekarang nih...kalau dipinjamkan aku masuk icu terus le jawab nya... hehe model yang mantap dan mudah dibawa dalam tugasan...

      Delete
    2. Dalam ada stadium ada semut tak? kalau ada confirm lebih 1 juta ...

      Delete
  15. mantap dan terbaik bro..... tapi aku tetap yakin 1 juta dalam stadium ni...hua hua hua

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuiyooo mantap sindiran....Tian Chua sendiri tak berani mengaku penonton sampai 100,000 dalam stadium... ko tunggu video clip aku interview dia kat depan balai polis tun hs lee..

      Delete
    2. Dalam ada semut dan lain lain seranhgga tak? kala ada .. memang lebih 1 juta ...

      Delete
  16. gud work bro..hak hak hak.tapi gua ingat stadium dah runtuh..hak hak hak

    ReplyDelete
  17. Pandainya abang yg ambil photo photo semua ni.....sebelum event bermula....dan selepas event bertamat.....abang camera...u tau tak...pukul 230 pm baru i sempat sampai kat stadium...kerana traffic jam disebabkan terlalu ramai org berhijau ke stadium....tolonglah jgn simpankan gambar gambar yg u dah ambilkan pada masa pukul 3 sehingga 4 pm....tunjukanlah kepada kami....baru i boleh cakap u ni memang org muslim yg tak tipu rakyat malaysia !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apesal nk tnjuk sgt pic lembu byk kul 3-4?? Stadium tu muat penuh 100k ker?? Jgn lah kecewa failed target sampai berbohong dn bebal! Shame u

      Delete
    2. adoi jenuh nya nak melayan ... korang mnegelencung pergi event kat mana ?

      Delete
  18. Salam perjuangan.. Hehehe stadium kecik, penoh berlapis pun tetap sikit jer...nmpk sgt ratio org dgn bangunan stadium tu low, kecik.. Mcm himpunan sukan sekolah menengah negeri jer hehehe jgnmarah... Pndgn ikhlas..

    ReplyDelete
  19. setelah tgok gambo , saya rasa ini lah masa yg tepat Najib bubar paelimen, depa bukan ramai pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...tak berani lagi kot..

      Delete
    2. Kalau Najib kata bubar pun, bukannya kerajaan Selangor, Kedah dan Penang akan turut bubar sekali. Dari mengabiskan duit rakyat buat pilihanraya berasingan, lebih baik Najib bubar cukup-cukup 5 tahun mandat yang diberi rakyat. Itu hak dia... sama la hak kerajaan Selangor, Kedah dan Penang. Bulan Mac ni aku rasa confirm ade PRU... kerajaan Selangor, Kedah dan Penang takde alasan untuk tak bubar DUN mereka juga...

      Delete
  20. Cai cai PR terutama PAS mereka perlu CHARGE meroyan semangt benci UMNO BN ni melalui demo himpun dn ceramah, ketagih mcm candu.. Jika tkde nescaya lemahlh mereka...dn xde sbb nk tumbngkn BN... Lgpun tin milo boleh berisi dgn duit...hehe

    ReplyDelete
  21. kalau korg tgk dengan 'mata hati' sebenarnya lebih dari sejuta... mungkin 27 juta... 27 juta yang tak sokong pembangkang... hehe

    ReplyDelete
  22. kl nk nak tipu pun agak2 la.bukan zaman 80an,kasi tunjuk la pic sampai habis program.ni tak.org lain pun ada camera,walaupn tak cangih,tapi tak menipu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak kena dengan selera kau kata menipulah.biasalah FUCKATOON.biar papa asalkan bergaya.

      Delete
  23. DARI APA YANG KULIHAT
    PADA GAMBAR2 TERSEBUT
    HANYA PERBUATAN SIA-SIA..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  24. Try tgk versi Gmbr & Video plak.
    http://www.youtube.com/watch?v=HwPvhIK7A3I

    ReplyDelete
  25. Lawak la.. gmbr sblm event bmula je.. ada hati nk nipu lg.. zaman internet ni nk nipu pun agak2 la.. org blh tgk youtube la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada video kah>>serban hadi kata video tak boleh jadi bukti sebab video tu besi.

      Delete
  26. kesian kt puak2 haramjadah ! xdak sokongan sebab kuat menipu dan meliwat. mmg kalah teruk la PRU-13 !

    ReplyDelete
  27. APA PASAL PENCACAI PAKATAN BENGONG SGT...SELAGI X CAPAI TARGET 1 JUTA KIRA HIMPUNAN NI GAGAL LAH..PALING KURANG DAPAT 500 RIBU PUN DAH KIRA OK NI X SAMPAI 80 RIBU..KAPASITI TEMPAT DUDUK STADIUM 35 RIBU TAMBAH YG DUDUK KAT TENGAH PADANG 20 RIBU..KAT LUAR DALAM 20 RIBU....KAT SINAR HARIAN ADA GAMBAR WAKTU PUNCAK HIMPUNAN....

    ReplyDelete
  28. Gambar last tu macam dah berucap.. beza satu minit je dengan yang kedua last. maknanya dah bermula la tu..

    Rasa lebih satu juta yg datang.. aku berkeyakinan.

    ReplyDelete
  29. Baca luahan hati Cikgu Zainon, bekas penyokong tegar PAS dalam KAFIRKAH AKU?

    Saya insaf selama ni terlalu bersangka baik dengan PAS. Kenyataannya, PAS semakin jauh daripada perjuangan terdahulu.

    DAP yang menguasai PR boleh buat apa sahaja tuntutan yang tak masuk akal, tanpa dibantah oleh mana-mana pemimpin PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasihan balu,anak,saudara, ibu bapa mangsa memali kena tipu dengan PAS. lagi teruk mayaty tidak dimandikan.ditanam dengan darah dan baju biasa saja.kalau ko betul maka betul lah kalau tak jawablah kau hadi ooooi disana nanti.

      Delete
  30. Selalu kita dgr org umno kata; Pas skrg dah lari dari perjuangan.. dah tak perjuangkan Islam macam dulu.. habis tu yang dulu korang x terima Pas jgk apesal.. dulu pun umno tentang Pas habis-habisan jgk. aduyai.. kalau lps ni Pas x berpakat dgn DAP pun umno x ikut jgk apa Pas ckp..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong sebut atau tunjuk satu contoh umno tentang PAS dari dulu.umno hanya tidak setuju hudud ciptaan PAS.umno hanya akan terima hudu Allah.pada aku lah masalah antara umno ni jadi teruk adalah kerana nicky aziz dan anwar.kedua-dua mereka ni nak balas dendam.tetapi pas dan Anwar dibuang kerana perbuatan mereka sendiri.lupakan cerita .melayu ada 60% dimalaysia kalau bersatu anytime kita boleh buat hudud sebab ada kekuatan.bersatu teguh bercerai roboh.buang yang keroh ambil yang jernih.nak kata umno kafir pasal berkawan ngan mca/mic.apa bezanya dengan PAS sekarang.peluk cium DAP.2 X 5 aje.

      Delete
  31. Biasa program umno nk dpt separuh stadium pun susah... haha.. itu pun angkut dgn bas, siap paksa2 kakitangan kerajaan pegi.. lama2 kakitangan kerajaan pun makin x sokong kerajaan sbb menyampah asyik kena paksa & ugut je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR ape kurangnya buat perangai mcm tue....malah Buruk lagi beb...

      Delete
  32. Himpunan nie pun di angkut dgn bas dan kebanyakannya dari Kelantan...ingat kami x tau ke peserta luar dr Selangor dpt RM200 seorang???

    ReplyDelete
  33. kah kah sampai atas bumbung stadium punye le penipu cukup cukup le menipu di memali orang mati ko tipu dana memali ko kebas udah udah le tuu kah kah akai ade ke atas bumbung stadium orang berkumpul kah kah udah udal le menipu tu kahkah

    Reply mintak siar gambar tu

    ReplyDelete
  34. kah kah sampai atas bumbung stadium punye le penipu cukup cukup le menipu di memali orang mati ko tipu dana memali ko kebas udah udah le tuu kah kah akai ade ke atas bumbung stadium orang berkumpul kah kah udah udal le menipu tu kahkah

    Reply mintak siar gambar tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam tandas ada beribu-ribu.

      Delete
  35. Dr kelantan dpt duit myk RM100 sebuah kete
    Pesrta Ladang Rakyat d wajidkn hadir.
    Bkn kerahan ke tu?Xsilap sy Prgrm Umno kat Bkt Jalil lg ramai dr HKR..Klu nk banding dgn HKR jauh beza lbh ramai prgrm Umno.Hihihihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebelah sana mana mahu terima kenyataan seperti ini.

      Delete
  36. prof tu ckp 700k..hisham ckp 500 ribu...jadi paling kurangpon 1.2juta semua yg dtg tu.campur 2 juta lg kt luar stadium yg x dpt masuk...paling busukpon 3 juta.habislah BN

    ReplyDelete
  37. gambar kol 3-5 petang xde..sorokkan ke camera rosak?? haha
    masih xpercaya pakatan rakyat boleh berhimpun dengan tanpa di bayar ( dtg dengan rela hati)...cabarlah pakatan rakyat buat perhimpunan lagi...nnti org melayu pakai cap DAP..org cina/ pakai cap PAS..lagi bengkek je umno..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ISLAM agamaKU..MELAYU bangsaku..bangunlah bersama mengembalikan martabat bangsa dan agama kita..jangan lupa asal usul kita..kita bersengketa sesama bangsa,sesama agama..bangsa lain bertepuk,bersorak dalam diam KETAWA..jangan sampai anak cucu kita menjadi PEMINTA SEDEKAH di bumi kita sendiri kerana salah kita,keegoan kita..janganlah jadi bangsa MELAYU yang ME-LAYU..buktikan dengan bersatu, kita akan berbangga menjadi BANGSA MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM DAN ORANG ISLAM YANG BERBANGSA MELAYU.. TAKKAN MELAYU HILANG DI DUNIA..INSYAALLAH

      Delete
    2. SELAGI NIK AZIZ ADA..DN NUAR PLK DALANGNYA,,,TAKKN BERSATU NYA MELAYU!!MAKIN PUNAH ADA!!

      Delete
  38. Perrrrrrrrrrrrrrrrrrggggghhh...ramainyaaaaa..berbilion-bilion lemon..ehh lembu.

    ReplyDelete
  39. yg penting tanya diri sendiri wahai penyokong2 pr...

    bila dah berhimpun, berjemaah gitumolalu, apa niat sebenar?

    nak perjuangkan Islam atau nak sokong jual kalimah Allah dgn ikut apa sj dap pgayr suruh? nak tuntut perkara2 yg sebahagian besarnya dah kerajaan penuhi atau nak khayalkan impian takkan menjadi?

    mengapa hj hadi tak beritahu dlm ceramahnya distadium tu apa sebenarnya maksud amanatnya yg dia sungguh2 nak jelaskan dlm tv1 yg org pas benci? (err..hadi bukak mulut ja org ramai pun mula blahhh!! memang tak sempatla dia nak bagitau, kan??!! siannnya!!!!!!)

    ReplyDelete
  40. Tuan, minta guna gambar yaa... abddman

    ReplyDelete
  41. 公告社会人士,
    主席MCA GOMBAK叶金福住Taman Desa Jaya,吉隆坡甲洞是一个佛教信仰叛徒。
    1)他用权力暴力试图打僧侣 SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR
    2)他用 权力叫警察和外人到来佛教神圣的地方,试图抓佛教僧侣。僧侣做错了什么?
    3)他用权力吃佛教协会的金钱。
    4)他用权力骗妇女的钱和破坏别人的家庭
    5)他是一个邪恶和说谎的人

    Memberitahu kepada orang ramai,
    Ketua MCA Gombak YIP KUM FOOK yang bertinggal di Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur ialah seorang pengkhianat Buddha.
    1) Dia guna kuasanya upah kumpulan ganas cuba menukul Sami Buddha SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KL.
    2) Dia guna kuasanya suruh polis dan orang luar pijat tanah suci Kuil, cuba menangkap Sami Buddha tanpa kesalahan.
    3) Dia guna kuasanya makan wang persatuan Buddha.
    4) Dia guna kuasanya tipu wang perempuan dan merosakan keluarga orang lain
    5) Dia benar-benar orang jahat dan penipu

    Inform the public,
    Head of MCA Gombak YIP KUM FOOK stay at Taman Desa Jaya, Kepong Kuala Lumpur is a traitor Buddha.
    1) He used his powers wage violent of groups tried hammer Buddhist Monk at SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR
    2) He used his powers to order police and outsider to step the Holy place, try to catch the Buddhist monks without wrongdoing.
    3) He used his powers to corruption money of Buddhist associations.
    4) He used his powers to cheated women's money and broken people family
    5) He’s totally evil and lying
    By MCA RAWANG

    ReplyDelete