Google+ Followers

Friday, 18 January 2013

Tun Dr M lulus kerakyatan mengikut prosedur

Venue : Kompleks Karangkraf, Shah Alam, Selangor

Event : Sidang media selepas majlis Bicara Minda Tun Dr Mahathir Mohamad

Date : 17/1/2013 @ 5.30 pm


Terserlah ketokohan Tun Dr Mahathir sebagai negarawan ulung bila berdepan dengan wartawan yang hadir dengan satu tujuan, untuk menyerang bagaikan pihak pendakwaan lakukan di kamar mahkamah. 

Isu yang dibangkitkan ialah isu pemberian taraf kerakyatan kepada pendatang asing di Sabah sebelum pilihanraya yang lalu. Satu Suruhanjaya DiRaja telah ditubuh khusus untuk menyiasat perkara tersebut. Pendengaran sedang giat berlangsung ketika ini. Difaham kan hampir 200 orang akan dipanggil untuk memberi keterangan.





8 comments:

  1. BANGSAT punye melayu...!!!

    Dok teriak sana-sini Hidup Melayu... tapi jual negara pada pendatang asing, bagi IC kat Mat Indon, Bangla, Nepal, Kemboja, Filipina dll...

    Seperti biasa juga puak2 LEMBU KakIjat UMNgOk Be-eNd mengiyakan dan menyokong terutamanya Amanat dari Dewa MahaFIRAUN ni... punye la TOTOK, main angguk dan ENGGEH je!

    Lembu pun pandai mengeleng-geleng kalo terkena rumput yg tak sedap TAPI puak2 UMNgOk be-eNd ni lebih BAGHAL dari LEMBU!!!

    ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

    Jangan terkejut... satni dlm askar Melayu ade juga Komando Nepal, Komando Bangla, Komando Indon bukan takat KoMandul Melayu je....

    Muahahahahahahahaha... Hidup Melayu!

    ReplyDelete
  2. Jinggo,

    Mahathir kata Tunku Abd Rahman lagi teruk. Orang yang dah mati pun tuan kamu Mahathir boleh serang.
    Ini macam punya orang kamu sanjung ka Jinggo?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pandangan dia berdasarkan pengalaman beliau bersama Tunku... I was not in the picture to asses him. Separuh dari usia saya berada dibawah pentadbiran Mahathir, sudah tentu saya boleh melihat dan membuat penilaian yang waras siapa itu Mahathir berdasarkan pengorbanan dan jasa beliau dalam membangunkan negara ketahap apa yang ada sekarang ini. You are free to make your own assesment. Apa saja assesment kita tidak lah menjadi hal lagi dah kepada Tun Dr Mahathir ketika ini.

      Delete
  3. kalau lim kit siang dengar mesti menangis meraung nie.. baru die teringat atok moyang die dulu pun dpt kerakyatan free.. tp skrg dah jd kaduk naik junjung plak..

    pada yg komen kat atas nie, jgn tunjuk bodo bleh???

    ReplyDelete
  4. Minah Jingay,

    kalau wa jumpa ko, mesti wa tumbuk ko sampai mampos!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoi hanjeng siapa tu Minah Jingay ?

      Delete
    2. Minah Jingay = Minaq jinggo kot i rase!!!!!!

      Apesal nak tumbuk dia????? takpe lah, kasi mati pon xpe....kan Jinggo?

      Delete
  5. puii "Anonymous19 January 2013 18:05"
    nama pun anonymous "tidak dikenali" "bacul menyorok" "pondan kesepian"
    plzzz la jangan buat hamba ketawa riang tgk kebaculan tuan hamba .. berani letak muka kau bodoh hanjeng pukimak kau ... kau pk orang ni apa batang pisang ??? puii

    ReplyDelete