Thursday 14 January 2016

Ramly Burger kini perusahaan gergasi berkeupayaan jualan RM3.0b setahun

Lokasi : Kilang Pemasaran Ramly Mokni Sdn Bhd, Batu Caves, KL

Acara : Lawatan Turun Padang oleh Timbalan Menteri MITI, Ahmad Maslan

Tarikh : 13/1/2016


Video 1 - Rakaman lawatan dalam kilang pengeluaran produk Ramly Industries



Video 2 - Rinkasan

  • Ramly Ind boleh dijadikan contoh kejayaan peengusaha Bumiputera
  • Jualan tahunan Ramly Ind sudah melebihi RM1.0 billion
  • 25,000 kiosk burger seleuruh Negara + 50 halal mart
  • 1,000 pekerja, 70% tempatan dan selebihnya warga asing
  • SME, MIDA dan HDC merupakan ajensi yang sentiasa membantu pengusaha seperti Ramly

Ramly Ind akan membina kompleks kilang yang baru di Pulau Indah dengan Tanah berkeluasan 30 ekar. Apabila siap pada penghujung 2017 kelak kapasiti pengeluaran akan meningkat tiga kali ganda dari 100MT sehari kepada 300MT sehari dengan jumlah jualan tahunan diunjur akan meningkat dari RM1.0 billion kepada RM3.0 billion 


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22



24 comments:

  1. mana padangnya?? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loyar buruk kalau xde benda nak tulis jangan jadi sampah lah bro. cari pahala dengan tidak lakukan benda sia2.

      Delete
  2. Alhamdulillah. Syabas Dato Ramly Mokni. Kilang Batu Caves pun dah canggih dan besar. Kilang di Pulau Indah lagi hebat, Syabas dan teruskan jadikan negara sebagai hub makanan Halal. Bukan dikuasai oleh bangsa bukan Islam. Org Islam kena menguasainya. Export ke negara2 non-Muslim seperti US, Canada, Europe, Japan, supaya meluasa untuk umat Islam disana menikmatan makanan beku halal.

    Semoga dipermudahkan oleh-NYA.

    -Zan-

    ReplyDelete
  3. alar..mcm bagus jer anon 1006..suka hati lar sesapa nak tulis apa2 pun...

    ReplyDelete
  4. Jom ubah...buy chinese last......mara digital ramai org beli assesories hp....lap top dan hp...partama kompleks bersebelahan digital mara yg dikuasai china dah lengang....bole lingkup bsness kaum.cina di partama kompleks.....jom...kita ubah jer.....

    ReplyDelete
  5. Selain Syed Mokhtar, Datuk Ramli Mokni adalah contoh Muslim yang terbaik. Bersederhana dalam kehidupan, merendah diri dan sentiasa tabah dan tidak mengaku kalah dalam menempoh cubaan dunia perniagaan. Semoga terus maju.

    ReplyDelete
  6. semoga ramai lagi kulaan-kulaan yang berjaya seperti mereka!
    ulun tekurihing magah meniring kulaan berjaya.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah..semoga berjaya Dato Ramli..seorang yang sangat rendah diri..semoga banyak lagi usahawan melayu pada masa akan datang.

    ReplyDelete
  8. salam.
    rahmah dahlan kata 1mdb berjaya dalam pelan rasionalisasinya. sudah lah, mana datang rasional nya bila aset negara jadi cara membayar hutang 1mdb. sudahlah semua orang tahu 1mdb sudah muflis. terima lah hakikatnya.
    kalau nak tengok orang berjaya dan berjihad dalam berniaga, ini dia ramly burger. dari dahulu sampai sekarang masih lagi gah namanya. tahniah ramly burger. kami sekeluarga memang suka sangat burger dan daging cincangnya. saya selalu buat spaghetti guna daging cincang ramly burger.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  9. salam.
    nilai ringgit semakin rendah, bursa saham pun sentiasa negatif. perkara ini pun najib masih kata kita ok lagi? kalau tun dr m dah risau dah.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  10. Setiap sesuatu yang baru itu pasti ada permulaan dan penutupnya. Jika hari ini kita menyaksikan penurunan ringgit Insyallah akan menjadi normal juga akhirnya. Walaupun nilai ringgit kita rendah tetapi negara ini masih mampu untuk bertahan lagi. Yang tak boleh tahan melihat ketahanan begini adalah mereka yang ingin melihat negara ini hancur dan rosak ekonominya. Sehingga ada diantara mereka yang bersusah payah pergi keluar negara demi untuk memburuk-burukkan nama negara Malaysia pada masyarakat antarabangsa sebab tidak sabar-sabar untuk melihat kehancuran yang kononnya sudah mereka jangka atau ramalkan pasti akan berlaku. Kita yakin dan percaya ISIS di hantar kenegara ini pun atas matlamat yang sama yaitu untuk bertujuan bagi merosakkan keharmonian dengan menakut-nakutkan orang ramai dan pelancung yg datang ke negara kita ini. Tujuan mereka pun serupa dan sama sahaja yaitu untuk melunturkan ketahanan ekonomi yang kita masih ada itu.

    Yang penting sebagai umat Islam kita harus sedar bahawa ALLAH yang menetapkan segala sesuatu itu yang sudah tertulis pada Loh Mahfuznya dan tidak ada yang terlepas daripada pemantauan Kerajaan ALLAH yang Maha Besar itu. Sesuai dengan dalil dari Al Quran "Tiada daun yang jatuh tanpa Dia mengetahuinya"(Surat al-An'am: 59). Bayangkan punya berbillion-billion daun yang gugur setiap hari di atas dunia ini dan tiada badan dunia yang akan bersusah payah atau mampu untuk merekod aktiviti setiap tumbuhan yang tumbuh melata di atas muka bumi dunia ini samada yang kelihatan olih kita mahupun yang kita tidak pernah nampak. Tidak kah itu menunjukkan betapa hebatnya "cutting edge " teknologi ilmu milik ALLAh yang belum ada atau tidak terfikir pada manusia biasa.

    Oleh itu mustahil ALLAh tidak tahu apa-apa yang berlaku atau apa yang dilakukan olih setiap makhluk ciptaanNya itu.

    ReplyDelete
  11. salam.
    nike ingin menyaman jdt atas sebab iklan yang menyerupai iklan nike. kita ni dah tandus sangat ke dengan idea pengiklanan? iklan pun harap orang asing tolong buatkan. lihat ramly food industries ini, miti hanya pergi meninjau kilang tapi adakah miti dan kerajaan prihatin yang orang kita perlukan cara pengiklanan yang professional? banyak perkara yang kerajaan agak prejudis terhadap kemampuan orang tempatan dalam membuat sendiri semua perkara. lihat sahaja 1mdb yang banyak bergantung kepada jho low dalam membuat semua perkara. ini akhirnya membawa bencana sendiri kepada kita apabila kita terpaksa menanggung hutang hasi percaya sangat pada si jho low ini. kenapa tidak ikut sahaja cara tun razak dan tun dr mahathir yang amat mempercayai kepakaran orang tempatan dan jika kita tidak mempunyai teknologi tersebut kita hantar orang kita utk mempelajari teknologi tersebut.
    kenapa najib perlu percaya orang seperti jho low bulat bulat. akhirnya hanya menyalahkan orang luar lah, orang ini lah, orang itu lah apabila diminta bertanggungjawab dalam keadaan yang diciptanya itu?
    jadi anak jantan. akui kesilapan. kalau perlu berhenti dari jawatan jika tak boleh nak menyelesaikan masaalah. orang ramai sekarang merasa tidak selamat dibawah najib.
    perniagaaan orang melayu pun,najib tak banyak tolong dalam mempastikan kerajaan menggunakan kereta proton, produk makanan orang melayu, altel dan sebagainya. pengiklanan dan cukai patut dibantu dari segi menyediakan kemudahan pengiklanan distesen tv rtm dan media prima. cukai juga patut dikecualikan.
    tppa pula memang tak patut kita tandatangani kerana banyak masaalah yang bakal kita hadapi kelak. segala dokumen perjanjian itu pun kita tak larat nak kaji kerana sudah tentu memihak pada sebelah sana. lihat sahaja isu bauksit.ini salah satu contoh jika tppa dilaksanakan. cukai eksport tak ada langsung? memang jadi bahan gelak yang tidak lucu kepada kita semua.
    rakyat jelata dibebani cukai gst utk barang barang keperluan harian. adakah ini kebajikan atau kezaliman? dimana sifat ihsan dan kebajikan kerajaan dibawah najib? jika bini dia naik jet hanya perlu di persetujui oleh jemaah menteri di bawah dia. adakah ini bukan satu kezaliman? rakyat jelata perlu membayar kos jet yang dinaiki rosmah dalam masa yang sama rosmah menggunakan banyak kepakaran orang luar utk membeli pakaian, berlian dan sebagainya.
    tak payah salahkan sesiapa lah. salahkan diri sendiri yang tak tahu berhemah dalam berbelanja. caca merba cara pentadbiran. saiz kabinet yang besar walhal semua keputusan diktator yang buat.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  12. salam.
    baru terbaca tentang seorang artis bercerai dengan suaminya talak dua. bukan apa, kalau bercerai hidup tu, kita panggil artis ni janda la kan? rasanya sanggup ke dia hadap gelaran janda itu?
    ok lah, sebenarnya bagi saya jika kita bersetuju utk berkahwin maka kita telah bersetuju utk sehidup dan semati dengan pasangan kita walau apa yang terjadi. dalam situasi sekarang, telah banyak terdapat wanita yang lebih memilih kerjaya dari duduk dirumah 24jam. dia kata ini perkara ketinggalan zaman. lerrrr...Allah itu Wujud. dari dulu sampai sekarang manusia perlukan oksigen, makan dan minum, tempat tinggal dan pakaian. ini semua kita perlu dan bukanlah sesuatu ketinggalan zaman pun. anak anak dan suami itu manusia. mereka perlukan perhatian ibu utk makan minum, keselamatan dan makanan rohani. kesemua ini penting.
    saya ada dengar wanita mengungkit sanggup bangun pukul 5pagi buat makanan utk tapau pergi kerja. hidup berumahtangga dan pembesaran anak ini bukan sahaja pentingkan makanan sahaja ya. keperluan rohani utk mengenal yang Esa teramat penting. jika anak anak di beri kepada orang lain utk dijaga, takut lain pula yang masuk.
    jadi keperluan suami utk isteri sentiasa taat dan memberi perhatian kepada rumahtangga 24 jam, bukanlah sesuatu yang ketinggalan zaman. ianya adalah relevan sampai bila bila dalam ugama kita.

    ReplyDelete
  13. Saudara dan saudari yang mencintai Dharma
    Biar saya ceritakan sejarah tentang SAMNAK SAMBODHI, TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR. Kali terakhir kami menjadi ahli kuil tetapi kini kami berjauhan kerana kini Ahli Jawatankuasa amat berbangga dengan aktiviti dan tugas kuil.
    Sebaliknya, presiden kuil sekarang ialah YIP KUM FOOK dan anaknya YIP JIUN HANN. Anaknya selalu berkata kepada para penganut: KUIL INI ADALAH KUIL BAPA SAYA. Atau ayah saya punnya harta …kami semua diam, kerana Kami tahu kuil ini dari mana asalnya...
    Kini AHLI JAWATANKUASA kuil adalah satu-satunya kumpulan mereka sahaja. Orang lain tidak boleh menyertai sebagai ahli dan menggunakan sami Myanmar hanya untuk perkhidmatan dan berkat. Hanya sami Myanmar sahaja yang sangat fikiran cerdik (Semua sami dari Myanmar berpangkat DR atau PH. D), tetapi penganut di sini sangat keliru kerana penganut Buddha di sini tidak pernah mendengar nama itu (gelaran).
    Jika kita faham ajaran Buddha yang mencipta KARMA BURUK. akan menerima apa yang telah dilakukan
    oleh Jawatankuasa sebelumnya
    Samnak Sambodhi, Desa Jaya, Kepong, KL

    ReplyDelete
  14. DENDA RM40,000 PALSUKAN TANDATANGAN [METROTV]

    Jurutera didenda RM40,000 palsu tandatangan berhubung pembinaan bangle

    KUALA LUMPUR: Seorang jurutera sebuah syarikat perunding pembinaan didenda RM40,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah atas pertuduhan memalsukan tandatangan pada sebuah dokumen berhubung cadangan pembinaan sebuah banglo.

    Hakim Azura Alwi menjatuhkan hukuman itu ke atas Toh Hwee Sheng, 46, dan memerintahkannya dipenjara enam bulan jika gagal membayar denda itu.

    Toh didakwa dengan curangnya menggunakan suatu dokumen sebagai tulen iaitu sebuah buku ‘Structure Design Calculation’ bertarikh 2 Ogos 2014 berhubung kiraan dan pelan struktur bagi cadangan membina sebuah banglo dua setengah tingkat di atas Lot PT 1, No 1, Jalan 5, Selayang Baru, Mukim Batu, Gombak, Selangor daripada Lieng Consult kepada Datuk Yip Kum Fook iaitu pemilik tanah yang mempunyai sebab untuk mempercayai dokumen itu adalah palsu.

    Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu antara 2 hingga 12 Ogos 2014, di No 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya Kepong di sini, mengikut Seksyen 471 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 465 kanun sama yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya.

    Pegawai Pendakwa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Mohd Aliff Shaharuzaman memohon hukuman setimpal bagi memberi pengajaran kepada tertuduh kerana amalan pemalsuan dan meniru tandatangan pemilik syarikat adalah kesalahan serius dan menjadi barah dalam masyarakat jika tidak ditangani.

    Tertuduh yang tidak diwakili peguam merayu hukuman denda dikenakan ke atasnya dengan jumlah yang minimum kerana dia mempunyai tanggungan termasuk ibu yang berumur 76 tahun.

    “Ini adalah kesalahan pertama dan saya tiada rekod jenayah. Saya amat kesal dan insaf atas kesalahan ini dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi, jadi saya mohon hukuman denda minimum tanpa hukuman penjara,” katanya.

    Mengikut fakta kes, pada 2013, Yip Kum Fook iaitu bekas Ahli Majlis Perbandaran Selayang mengarahkan syarikat tertuduh bekerja iaitu Lieng Consult menyediakan Borang A, Kiraan Struktur dan Pelan Struktur bagi cadangan membina sebuah banglo dua setengah tingkat di atas lot tersebut, namun penyediaan dokumen itu tanpa pengetahuan Lieng Wei Ming selaku pemilik syarikat.

    Lieng memaklumkan semua dokumen itu tidak dikeluarkan oleh syarikatnya dan mengesahkan tandatangan pada dokumen itu juga bukan miliknya.

    Selain itu, tertuduh juga menerima wang RM10,000 daripada Yip atas pembayaran kerja yang dilakukan iaitu menyediakan semua dokumen itu dan hasil semakan Bahagian Forensik SPRM mengesahkan tandatangan pada dokumen ‘Structure Design Calculation’ adalah berbeza dengan spesimen tandatangan diambil daripada Lieng. -Bernama

    Kerajaan Malaysia akan memeriksa Yip Kum Fook (peguam dan presiden Samnak Sambodhi atau persatuan Buddha, Taman Desa Jaya, kepong) kerana peguam ini menipu orang di mana-mana......Yip Kum Fook & Associates, Kuala Lumpur... No. 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya, Kepong, 52100, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur

    ReplyDelete
  15. Please share to all Malaysian MCA Members,
    Some MCA leaders such as YIP KUM FOOK (lawyer, MCA Gombak) and Yip Jiun Hann (MCA Gombak youth) are immoral and their names are very bad in Selangor. Especially in Kepong, Selayang, Rawang and other places, such as eating money SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, damaging other people's families …… ..behaving so badly.
    They are trying to tell us to support Donald lim Siang Chai, if this group wins in the MCA party, I am sure the MCA party will sink forever in Malaysia
    Don't fall into the trap, support Dr. Wee Ka Siong
    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

    ReplyDelete
  16. Umumkan kepada orang ramai,
    Pengerusi MCA GOMBAK (YIP KUM FOOK) yang tinggal di Taman Desa Jaya, Kuala Lumpur Kepong adalah pengkhianat agama Buddha.
    1) Dia menggunakan kekerasan dan kekerasan untuk cuba memukul sami Buddha di SAMNAK SAMBODHI BUDDHA TEMPLE, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR
    2) Dia menggunakan kuasanya untuk memanggil polis dan, cuba menangkap sami Buddha. Apa yang salah dengan rahib itu?
    3) Dia menggunakan kuasanya untuk makan wang Persatuan Buddha atau SAMNAK SAMBODHI BUDDHA TEMPLE
    4) Dia menggunakan kuasanya untuk menipu wang wanita dan memusnahkan keluarga orang lain
    5) Dia jahat dan pendusta
    Shared by ms lim, kepong

    ReplyDelete
  17. DATUK YIP KUM FOOK (lelaki MCA) menghalau sami keluar dari KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI di Taman Desa Jaya. Baru-baru ini Ven. Piya Thammo dari Pulau Pinang memulakan semula Datuk Yip, pasukannya, dan polis mengeluarkan dan memaksanya keluar dari Temple dengan serta-merta, juga Ven. Piya kata dia tak buat salah, kenapa Datuk Yip Kum Fook ni buang dia

    Gelaran Datuk adalah anugerah Sultan atau Raja untuk bekerja untuk negara, bukan untuk mengeluarkan mana-mana sami dari Kuil, Setiap Kuil Buddha yang dibina oleh dana Awam, Datuk ini melebihi had dan membuat lawak dengan ajaran Buddha (Buddha, Dhamma, dan Sangha ), Datuk Yip ini akan menggoncang dosa besarnya, seterusnya dia dan dahan keluarganya akan rebah dengan tangan Buddha.

    DATUK YIP KUM FOOK sangat berbangga dan bertindak sendirian, dan juga Datuk Yip ini adalah seorang pemandu lori dan beliau merupakan perniagaan perabot di Taman Daya, Kepong dan bermain politik sebagai MCA Taman Daya ketika itu.

    Dikongsi oleh Darren Ho, Kepong

    ReplyDelete
  18. Kami memaklumkan semua orang di Malaysia dan Indonesia untuk mengetahui tentang tabiat moral Yip Kum Fook, lelaki ini menipu ramai orang dan di mana-mana sahaja di Malaysia

    Sebagai contoh, dia berbohong kepada abang iparnya (Encik Low) tentang menjual beberapa hartanah tetapi Encik Yip ini mengambil semua wang, tidak memberi Encik Low satu sen, Encik Low perlu menangis mengenainya.

    Juga tentang Encik Lim, Yip Kum Fook menjual beberapa tanah kepada Encik Lim dan kedua-duanya bersetuju tentang penjual dan pembeli tetapi Yip membawa Lim untuk melihat tanah itu tetapi tiada tanah di sana, lepas Encik Lim melantik peguam untuk menyaman dan Yip mengembalikan semua Duit Encik Lim

    Baru-baru ini bersama En. Ten untuk mahkamah tentang pembinaan rumah syarikat, Yip Kum Fook sangat teruk dan sangat jahat

    Dan hari ini ramai yang tahu tentang Yip Kum Fook lakukan dan dia juga presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur...juga rakyat Indonesia juga perlu mengambil berat tentang Yip Kum Fook kerana menantunya adalah Indonesia (isteri Yip Juin Hann)

    dikongsi olih Ng(Ah Chong)

    ReplyDelete
  19. YIP KUM FOOK is a rebellious person and Rebellious is an adjective that describes someone who opposes or breaks the Buddhist monastic rules. ... Such an act may be characterized as rebellion, but rebellion is more commonly used to describe a person or action that violates Buddhist rules, instead of challenging the status of Buddhist teachings

    YIP KUM FOOK brings the Buddhist monk out of the Temple, calls the Malay police to harass the monk in the Temple because he thinks the temple belongs to him… This YIP KUM FOOK will be the enemy of the Buddha forever in this life and the next life
    Last time we were committee members at SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE and the founding group but when YIP KUM FOOK became the temple president, he removed us from the members without informing us anything

    YIP KUM FOOK ialah seorang yang derhaka dan Rebellious ialah kata sifat yang menggambarkan seseorang yang menentang atau melanggar peraturan monastik Buddha. ... Perbuatan sedemikian mungkin disifatkan sebagai pemberontakan, tetapi pemberontakan lebih biasa digunakan untuk menggambarkan seseorang atau tindakan yang melanggar peraturan Buddha, bukannya mencabar status ajaran Buddha.
    YIP KUM FOOK membawa sami Buddha keluar dari Kuil, memanggil polis Melayu untuk mengganggu sami di Kuil kerana dia menganggap kuil itu miliknya… YIP KUM FOOK ini akan menjadi musuh Buddha selama-lamanya dalam kehidupan ini dan seterusnya kehidupan
    Kali terakhir kami menjadi ahli jawatankuasa di SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE dan kumpulan pengasas tetapi apabila YIP KUM FOOK menjadi presiden kuil, dia mengeluarkan kami daripada ahli tanpa memberitahu kami apa-apa.
    By khor hong hw and friends

    ReplyDelete
  20. PLEASE ALL MCA MEMBERS FAR FROM YIP KUM FOOK!
    请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    This Datuk is very bad like a dog; everyone has to send any message to the King(Agong) because it is a shame for the whole of Malaysia to be called Datuk
    By Ng Swee Huat, Kepong

    ReplyDelete
  21. YIP KUM FOOK (MCA Gombak) destroyed the Sangha in Malaysia from the early 2000s to today but he will suffer until he goes from this life or the next life depending on his karma according to Buddhist teachings, he could not run it in previous times.

    YIP KUM FOOK and his teams (2 police) came to Temple to force Sanghas out of the Temple, this is a rebel and insulted Buddhist teaching or insulted Buddha's place (Holy place) "YIP KUM FOOK WILL FALL IN HELL AS SOON AS POSSIBLE"

    Whoever commits that karma will reciprocate. Buddha taught people to be good people to abstain from all evil and evil deeds by doing good deeds and good deeds not to encroach on the animal world and fellow humans don't give a damn

    Please share with everyone to know about big karma Buddhist teaching, this YIP KUM FOOK of president SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION, at Taman Desa Jaya, Kepong. Kuala Lumpur

    Shared by Tony Yap & Robert
    Buddhist Maha Vihara, 123, Jalan Berhala, Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

    ReplyDelete
  22. 请远离马华党员 叶金福!


    敬爱的马华公会中央领导層,

    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.


    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    ReplyDelete
  23. 马华是反佛教! ..MCA ANTI BUDDHIST
    有关马來西亜,吉隆坡,甲洞帝沙再也 (暹寺) 三宝寺 Samnak Sambodhi Buddhist Association No.19-21 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia. 所发生的纠纷, 经过阅读了,Venerable Phra Piya Thammo 和尚及叶金福律师 (Yip Kum Fook) 的双方书信之后, 再经实地旁听了觧,做为中间人,我要客观实事的说:

    1.当一个和尚、初出道 (小学生),在修行, 若有缺点, 那是难免.他马华公会鹅唛區会主地席叶金福律师(Yip Kum Fook),却心眼看不顺,就电招警万到耒佛教之圣地要扣畄和尚耒耻唇出家人, 这是绝对不许可, 除非是殺人放火之大罪悪.

    2.他身为马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook),却反其道而行, 在佛寺不依佛法而軽视佛教的精神, 以傲慢的手段,帶领一般黑社会的人耒挑衅和尚打架, 这也是不该有、更不是佛教修行者的行为.

    3.佛教的圣地, 其主要的目地, 是让眾生修佛道, 不是政治争執的地方. 他马华公会鹅唛区会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook), 却利用佛教之圣地当政治活动的场所。如此果敢冒犯佛陀的教誨,更是大大的罪悪。

    囯有囯章,彿有佛法,家有家规. 如果出家人有何不对之处, 他叶金福律师 (Yip Kum Fook), 为何不向主持和尚投?让出家人自依和尚的條规处理、却强权一味要显示他是马华公会鹅唛区会及三宝寺理事会主席, 无法无天的应用霸道手段践踏佛教之圣地.为什么。。。。。为什么.

    至今, 他叶金福律师 (Yip Kum Fook),不当不歉愧,还要狡辩, 这又证明了他说一套, 做的又是另一套, 囗是心非, 所谓的两舌, 相当阴险. 身为律师, 受高深教育, 却应用如此悪毒, 横蛮无礼的作风污辱和尚, 相等于是耻辱佛教伩仰者。他叶金福律师(Yip Kum Fook)不向主持和尚投诉, 却自承英雄,电招外耒者.请问,身为將近20年的三宝寺主持和尚兼顾问,也是第一位 自筹建寺的大功臣,在大马南傳泒中,是闻名遐邇的高僧.其脸要放在那裡?同样的,要是台湾星雲大师的佛寺沙彌犯錯, 理事会没有礼貌自作主张,电招警方要扣畄其沙彌.我敢请问!星雲大师的自尊是怎样的感受?他叶金福律师(Yip Kum Fook)是后耒者,担任理会主席也不久, 竟敢应用如此,目无尊長的方式对待住持,间接的就是告大家,强迫住持和尚必远離,雀巢鸠要佔。这种用心不良, 有老千之谋, 的确令人不敢恭维。

    縱观以上几项重点,我不是盲目的護持三宝, 而是要坦白的说;他叶金福律师 (Yip Kum Fook) 身受高深教育, 为律师者,本应通情达理才是,但遗憾的是, 却令人惊觉, 他厡耒就是彿书裡所讲的狡猾且残忍的此颣人。他叶金福律师 (Yip Kum Fook),利用他的专业知識, 懂得包裝自己的道德守則,以宗教为幌子手,到处募款,商业经营, 政治活动为重, 并没依循佛教宗教守则行事, 也没对人道作出任何貢献, 只不过借宗教之名捞取权和私利而己。

    在此, 我奉劝, 他马华公会鹅唛区会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook), 好自为之, 免因果報应.

    PLS HELP US TO REMOVE BAD PEOPLE IN OUR COUNTRY..SAVE AND LOVE MALAYSIA..

    ReplyDelete