Thursday, 14 January 2016

Ramly Burger kini perusahaan gergasi berkeupayaan jualan RM3.0b setahun

Lokasi : Kilang Pemasaran Ramly Mokni Sdn Bhd, Batu Caves, KL

Acara : Lawatan Turun Padang oleh Timbalan Menteri MITI, Ahmad Maslan

Tarikh : 13/1/2016


Video 1 - Rakaman lawatan dalam kilang pengeluaran produk Ramly Industries



Video 2 - Rinkasan

  • Ramly Ind boleh dijadikan contoh kejayaan peengusaha Bumiputera
  • Jualan tahunan Ramly Ind sudah melebihi RM1.0 billion
  • 25,000 kiosk burger seleuruh Negara + 50 halal mart
  • 1,000 pekerja, 70% tempatan dan selebihnya warga asing
  • SME, MIDA dan HDC merupakan ajensi yang sentiasa membantu pengusaha seperti Ramly

Ramly Ind akan membina kompleks kilang yang baru di Pulau Indah dengan Tanah berkeluasan 30 ekar. Apabila siap pada penghujung 2017 kelak kapasiti pengeluaran akan meningkat tiga kali ganda dari 100MT sehari kepada 300MT sehari dengan jumlah jualan tahunan diunjur akan meningkat dari RM1.0 billion kepada RM3.0 billion 


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22



14 comments:

  1. mana padangnya?? hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Loyar buruk kalau xde benda nak tulis jangan jadi sampah lah bro. cari pahala dengan tidak lakukan benda sia2.

      Delete
  2. Alhamdulillah. Syabas Dato Ramly Mokni. Kilang Batu Caves pun dah canggih dan besar. Kilang di Pulau Indah lagi hebat, Syabas dan teruskan jadikan negara sebagai hub makanan Halal. Bukan dikuasai oleh bangsa bukan Islam. Org Islam kena menguasainya. Export ke negara2 non-Muslim seperti US, Canada, Europe, Japan, supaya meluasa untuk umat Islam disana menikmatan makanan beku halal.

    Semoga dipermudahkan oleh-NYA.

    -Zan-

    ReplyDelete
  3. alar..mcm bagus jer anon 1006..suka hati lar sesapa nak tulis apa2 pun...

    ReplyDelete
  4. Jom ubah...buy chinese last......mara digital ramai org beli assesories hp....lap top dan hp...partama kompleks bersebelahan digital mara yg dikuasai china dah lengang....bole lingkup bsness kaum.cina di partama kompleks.....jom...kita ubah jer.....

    ReplyDelete
  5. Selain Syed Mokhtar, Datuk Ramli Mokni adalah contoh Muslim yang terbaik. Bersederhana dalam kehidupan, merendah diri dan sentiasa tabah dan tidak mengaku kalah dalam menempoh cubaan dunia perniagaan. Semoga terus maju.

    ReplyDelete
  6. semoga ramai lagi kulaan-kulaan yang berjaya seperti mereka!
    ulun tekurihing magah meniring kulaan berjaya.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah..semoga berjaya Dato Ramli..seorang yang sangat rendah diri..semoga banyak lagi usahawan melayu pada masa akan datang.

    ReplyDelete
  8. salam.
    rahmah dahlan kata 1mdb berjaya dalam pelan rasionalisasinya. sudah lah, mana datang rasional nya bila aset negara jadi cara membayar hutang 1mdb. sudahlah semua orang tahu 1mdb sudah muflis. terima lah hakikatnya.
    kalau nak tengok orang berjaya dan berjihad dalam berniaga, ini dia ramly burger. dari dahulu sampai sekarang masih lagi gah namanya. tahniah ramly burger. kami sekeluarga memang suka sangat burger dan daging cincangnya. saya selalu buat spaghetti guna daging cincang ramly burger.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  9. salam.
    nilai ringgit semakin rendah, bursa saham pun sentiasa negatif. perkara ini pun najib masih kata kita ok lagi? kalau tun dr m dah risau dah.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  10. Setiap sesuatu yang baru itu pasti ada permulaan dan penutupnya. Jika hari ini kita menyaksikan penurunan ringgit Insyallah akan menjadi normal juga akhirnya. Walaupun nilai ringgit kita rendah tetapi negara ini masih mampu untuk bertahan lagi. Yang tak boleh tahan melihat ketahanan begini adalah mereka yang ingin melihat negara ini hancur dan rosak ekonominya. Sehingga ada diantara mereka yang bersusah payah pergi keluar negara demi untuk memburuk-burukkan nama negara Malaysia pada masyarakat antarabangsa sebab tidak sabar-sabar untuk melihat kehancuran yang kononnya sudah mereka jangka atau ramalkan pasti akan berlaku. Kita yakin dan percaya ISIS di hantar kenegara ini pun atas matlamat yang sama yaitu untuk bertujuan bagi merosakkan keharmonian dengan menakut-nakutkan orang ramai dan pelancung yg datang ke negara kita ini. Tujuan mereka pun serupa dan sama sahaja yaitu untuk melunturkan ketahanan ekonomi yang kita masih ada itu.

    Yang penting sebagai umat Islam kita harus sedar bahawa ALLAH yang menetapkan segala sesuatu itu yang sudah tertulis pada Loh Mahfuznya dan tidak ada yang terlepas daripada pemantauan Kerajaan ALLAH yang Maha Besar itu. Sesuai dengan dalil dari Al Quran "Tiada daun yang jatuh tanpa Dia mengetahuinya"(Surat al-An'am: 59). Bayangkan punya berbillion-billion daun yang gugur setiap hari di atas dunia ini dan tiada badan dunia yang akan bersusah payah atau mampu untuk merekod aktiviti setiap tumbuhan yang tumbuh melata di atas muka bumi dunia ini samada yang kelihatan olih kita mahupun yang kita tidak pernah nampak. Tidak kah itu menunjukkan betapa hebatnya "cutting edge " teknologi ilmu milik ALLAh yang belum ada atau tidak terfikir pada manusia biasa.

    Oleh itu mustahil ALLAh tidak tahu apa-apa yang berlaku atau apa yang dilakukan olih setiap makhluk ciptaanNya itu.

    ReplyDelete
  11. salam.
    nike ingin menyaman jdt atas sebab iklan yang menyerupai iklan nike. kita ni dah tandus sangat ke dengan idea pengiklanan? iklan pun harap orang asing tolong buatkan. lihat ramly food industries ini, miti hanya pergi meninjau kilang tapi adakah miti dan kerajaan prihatin yang orang kita perlukan cara pengiklanan yang professional? banyak perkara yang kerajaan agak prejudis terhadap kemampuan orang tempatan dalam membuat sendiri semua perkara. lihat sahaja 1mdb yang banyak bergantung kepada jho low dalam membuat semua perkara. ini akhirnya membawa bencana sendiri kepada kita apabila kita terpaksa menanggung hutang hasi percaya sangat pada si jho low ini. kenapa tidak ikut sahaja cara tun razak dan tun dr mahathir yang amat mempercayai kepakaran orang tempatan dan jika kita tidak mempunyai teknologi tersebut kita hantar orang kita utk mempelajari teknologi tersebut.
    kenapa najib perlu percaya orang seperti jho low bulat bulat. akhirnya hanya menyalahkan orang luar lah, orang ini lah, orang itu lah apabila diminta bertanggungjawab dalam keadaan yang diciptanya itu?
    jadi anak jantan. akui kesilapan. kalau perlu berhenti dari jawatan jika tak boleh nak menyelesaikan masaalah. orang ramai sekarang merasa tidak selamat dibawah najib.
    perniagaaan orang melayu pun,najib tak banyak tolong dalam mempastikan kerajaan menggunakan kereta proton, produk makanan orang melayu, altel dan sebagainya. pengiklanan dan cukai patut dibantu dari segi menyediakan kemudahan pengiklanan distesen tv rtm dan media prima. cukai juga patut dikecualikan.
    tppa pula memang tak patut kita tandatangani kerana banyak masaalah yang bakal kita hadapi kelak. segala dokumen perjanjian itu pun kita tak larat nak kaji kerana sudah tentu memihak pada sebelah sana. lihat sahaja isu bauksit.ini salah satu contoh jika tppa dilaksanakan. cukai eksport tak ada langsung? memang jadi bahan gelak yang tidak lucu kepada kita semua.
    rakyat jelata dibebani cukai gst utk barang barang keperluan harian. adakah ini kebajikan atau kezaliman? dimana sifat ihsan dan kebajikan kerajaan dibawah najib? jika bini dia naik jet hanya perlu di persetujui oleh jemaah menteri di bawah dia. adakah ini bukan satu kezaliman? rakyat jelata perlu membayar kos jet yang dinaiki rosmah dalam masa yang sama rosmah menggunakan banyak kepakaran orang luar utk membeli pakaian, berlian dan sebagainya.
    tak payah salahkan sesiapa lah. salahkan diri sendiri yang tak tahu berhemah dalam berbelanja. caca merba cara pentadbiran. saiz kabinet yang besar walhal semua keputusan diktator yang buat.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  12. salam.
    baru terbaca tentang seorang artis bercerai dengan suaminya talak dua. bukan apa, kalau bercerai hidup tu, kita panggil artis ni janda la kan? rasanya sanggup ke dia hadap gelaran janda itu?
    ok lah, sebenarnya bagi saya jika kita bersetuju utk berkahwin maka kita telah bersetuju utk sehidup dan semati dengan pasangan kita walau apa yang terjadi. dalam situasi sekarang, telah banyak terdapat wanita yang lebih memilih kerjaya dari duduk dirumah 24jam. dia kata ini perkara ketinggalan zaman. lerrrr...Allah itu Wujud. dari dulu sampai sekarang manusia perlukan oksigen, makan dan minum, tempat tinggal dan pakaian. ini semua kita perlu dan bukanlah sesuatu ketinggalan zaman pun. anak anak dan suami itu manusia. mereka perlukan perhatian ibu utk makan minum, keselamatan dan makanan rohani. kesemua ini penting.
    saya ada dengar wanita mengungkit sanggup bangun pukul 5pagi buat makanan utk tapau pergi kerja. hidup berumahtangga dan pembesaran anak ini bukan sahaja pentingkan makanan sahaja ya. keperluan rohani utk mengenal yang Esa teramat penting. jika anak anak di beri kepada orang lain utk dijaga, takut lain pula yang masuk.
    jadi keperluan suami utk isteri sentiasa taat dan memberi perhatian kepada rumahtangga 24 jam, bukanlah sesuatu yang ketinggalan zaman. ianya adalah relevan sampai bila bila dalam ugama kita.

    ReplyDelete
  13. Yuk Coba Keberuntunganmu Setiap Hari... Join Disini Sekarang Kumpulan Berbagai Macam Permainan Taruhan Online Terbaik di Indonesia, Kunjungi Website Kami Di Klik Disini dan Dapatkan Bonus Terbaru 8X 9X 10X win klik disini untuk mendapatkan akun Sabung Ayam anda dan Bonus Berlimpah.

    ReplyDelete