Sunday 17 June 2012

'Bapa Peliwat' main sarkas dengan China Doll


Venue : Dataran Kamunting, Taiping, Perak


Date : 16/6/2012 @ 9.30 pm


Bersempena Hari Bapa, Sdr Kalai memberi gelaran Bapa Peliwat kepada Anwar Ibrahim dan mengiktiraf kehebatan beliau. 




4 comments:

  1. Assalamualaikum,

    Bacalah firman Allah s.w.t. dalam surah an-Nur: “Sesungguhnya orang-orang yang membawa berita bohong itu adalah daripada golongan kamu juga. Janganlah kamu mengira bahawa berita bohong itu buruk bagi kamu. Tiap-tiap seseorang dari mereka mendapat balasan dari dosa yang dikerjakannya. Dan siapa di antara mereka yang mengambil bahagian yang terbesar dalam penyiaran berita bohong itu baginya azab yang besar. Mengapa di waktu kamu mendengar berita bohong itu orang-orang mukminin dan mukminat tidak berbaik sangka terhadap diri mereka sendiri, dan (mengapa tidak) berkata: ‘Ini adalah suatu berita bohong yang nyata.’ Mengapa mereka (yang menuduh itu) tidak mendatangkan empat orang saksi atas berita bohong itu? Oleh kerana mereka tidak mendatangkan saksi-saksi maka mereka itulah pada sisi Allah orang-orang yang dusta.” (Surah an-Nur 24:11-13)

    ReplyDelete
  2. Jika perkara itu benar bagaimana?.....kalau dia tak bercita-cita nak jadi PM tidak ada sesiapa yang hendak peduli dia nak buat apapun...

    ReplyDelete
  3. Apakah puak-puak yang bercakap tentang 4 saksi ini tahu Hukum Islam sebenarnya. Kalau tak tahu tolong dengan huraian Ustaz Kazim Al Hafiz atau pi belajar dulu tentang hukum-humum dalam Islam kepada Ulama yang jujur ilmunya bukan ulama politik yang hanya berani membaca ayat yang tak terteka kepada puak-puak mereka tetapi menyembunyikan ayat atau hadis yang terkena atas batang hidung mereka. Mereka tidak pernah berani menyebut Hadis tentang ciri-ciri orang munafik kerana ciri itu jelas ada pada mereka. Jangan dok Ambil Ayat-Ayat AlQuran sekerat-sekerat tanpa memahami tafsir keseluruhannya.

    ReplyDelete
  4. Kita dengar dgn jelas pembohongan Nik Aziz: kononnya Anwar ni sakit, nak duduk sakit nak bangun lagi sakit tapi kita juga nampak Anwar terkinja-kinja menari. Kalau seorang yg digelar Tok Guru sanggup berbohong... adakah anda boleh menaruh sebarang kepercayaan lagi?

    ReplyDelete