Wednesday 18 September 2013

Jelajah Bantah TPPA gagal tarik minat ramai

Lokasi : Tapak Pasar Malam, Taman Melati, Gombak, Kuala Lumpur

Acara : Majlis Pelancaran Jelajah Bantah TPPA

Tarikh : 17/9/2013  @ 10.00 pm


Antara yang beri ceramah ialah Dr Hatta Ramli, Safuan Anang, Adam Adli, Dr Tan Kee Kwong, Syed Ibrahim, Chegu Bard, Hishamuddin Rais dan Tian Chua. Tempat luas dan terbuka menyerlahkan lagi kegagalan majlis..

Jelajah Bantah TPPA adalah anjuran Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dengan kerjasama Badan Bertindak Bantah TPPA (Bantah) yang turut dibarisi Majlis Tindakan Ekonomi Melayu (MTEM)..

Jumaat 11/10/2013  ini akan diadakan demonstrasi depan KLCC selepas solat Jumaat. Saya kurang yakin demonstrasi itu akan dapat menarik peserta yang ramai. Mungkin wakil media yang membuat liputan dan Polis Cawangan Khas yang lebih ramai dari peserta.

TPPA sejak mula dirundingkan merupakan urusan kerajaan semata mata tanpa penglibatan rakyat awam..Tetapi sejak akhir akhir ini gerakan bantahan telah dilakukan oleh beberapa NGO yang mula mendapat perhatian kementerian yang berwajib. Malah Tun Dr Mahathir sendiri telah meluahkan rasa skeptikal beliau akan keberkesanan TPPA dan menafaat yang akan dibawa kepada ekonomi Malaysia.


Pelancaran ini sebagai permulaan kepada siri Jelajah Bantah TPPA ke seluruh negara sebagai mobilisasi rakyat bagi membantah TPPA dan membantah kehadiran Presiden Obama ke Kuala Lumpur pada 10 dan 11 Oktober depan.


1
 2  Gerai anti-Lynas untuk mengumpul tandatangan
 3
 4  Safuan Anang
 5  Badrul Hisham Shahrin a.k.a Chegu Bard 
 6
 7
 8  Adam Adli
 9
 10  Hishamuddin Rais
 11  Gimik pelancaran
 12
 13
 14  Tian Chua
 15


6 comments:

  1. buat la bantahan tentang sokongan U.S. kepada yahudi yang membunuh umat islam....
    baru betul....

    ReplyDelete
  2. adam adli tu paham ekonomi ke?
    bukan belajar pun asik ponteng je ke?

    ReplyDelete
  3. Apa yg budak hingusan tuh buat??bg ceramah ke?sedar la sikit weii adam..ko tuh setahun jagung dh nk pandai2..dh la belajar BODOH..ptuuuiiiii

    ReplyDelete
  4. anak babi hishamuddin rais sial penghasut tu ada ke?

    ReplyDelete
  5. Kalau takl Tun yg bising2 pasal isu ni mesti diorg bukan tau apa2 pun. Alah jgn buat gimik la..kerajaan x kan bodoh sgt nak sign perjanjian sembelih leher tu

    ReplyDelete
  6. Aiyaah diolang tarak takut ka CIA tak bagi duit pada SUARAM beratus juta. Mcm mana mau makan lor

    ReplyDelete