Monday 24 February 2014

Hikmah BR1M - Imam baling selipar pun sudah berubah

Lokasi : Sekolah Aminuddin Baki, Kg Pandan, Kuala Lumpur

Acara : Majlis Pelancaran Peringkat Nasioanl BR1M & i-BR1M

Tarikh : 22/2/2014



KUALA LUMPUR 22 Feb. - Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2014 serta i-BR1M yang dilancarkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini akan terus membawa kesejahteraan kepada kehidupan rakyat di negara ini.

Sikap prihatin kerajaan memastikan golongan yang memerlukan bantuan diberi perhatian sewajarnya terutama dengan menyediakan 'jaring' ketika kos sara hidup di negara ini kian meningkat harus dipuji.

Selain membuktikan slogan 'janji ditepati' bukan sekadar slogan semata-mata, kalangan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan ahli akademik melihat pemberian BR1M dan i-BR1M itu memberi mesej yang jelas bahawa teras perjuangan Barisan Nasional (BN) adalah membela rakyat...

© Utusan Melayu (M) Bhd 



Bekas penjawat awam, Imam Hoslan Hussin (imam baling selipar) penyokong tegar PAS yang telah turut menyertai himpunan jalanan Bersih, Blackout dan  pelbagai demo setelah menjadi hukuman penjara setahun kerana menghina mahkamah, kini telah pun insaf dan bersyukur menerima BR1M. Setelah kembali daripada menghantar anak beliau mengaji di Yemen baru-baru ini, beliau telah di jemput  oleh Kementerian Dalam Negeri untuk menjadi Pakar Motivasi kepada banduan-banduan kes dadah dalam penjara. Kalau google kronologi cerita pasal imam selipar ini memang banyak.


1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
9
 10


11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
21
 22
 23
 24
 25
 26
 27  Bekas penjawat awam, Imam Hoslan Hussin (imam baling selipar) penyokong tegar PAS yang telah turut menyertai himpunan jalanan Bersih, Blackout dan  pelbagai demo setelah menjadi hukuman penjara setahun kerana menghina mahkamah, kini telah pun insaf dan bersyukur menerima BR1M. Setelah kembali daripada menghantar anak beliau mengaji di Yemen baru-baru ini, beliau telah di jemput  oleh Kementerian Dalam Negeri untuk menjadi Pakar Motivasi kepada banduan-banduan kes dadah dalam penjara. Kalau google kronologi cerita pasal imam selipar ini memang banyak.
 28 
 29
 30
 31
 32



6 comments:

  1. Jika kerajaan kurangkan subsidi minyak supaya dapat memberi bantuan kepada lebih ramai rakyat yang memerlukan, aku redha dan aku halalkan cukai pendapatan yang telah aku bayar kepada kerajaan. Semoga Allah berkati Najib dan kerajaan Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..satu pemikiran yg cukup matang..tidak salah kita berkorban sedikit dari apa yg kita ada supaya org lain pun turut dpt merasai nikmatnya....

      Delete
  2. biarlah semua rakyat malaysia dapat menikmati kemakmuran negara bersama
    walaupun sedikit. Semoga akan ramai rakyat malaysia sedar usaha-usaha murni
    yang dijalankan oleh kerajaan untuk kesejahteraan rakyat. Jangan terpengaruh
    dengan hasutan dan fitnah pembangkang sedangkan mereka tidak membuat apa apa
    untuk membantu rakyat cuma berpolitik memburukkan kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pembangkang Selangor IALH uMNO/bn yg biol memanjang.

      Delete
  3. Org bagi, ambik, pas tu ucap timakaseh, jgn ngutuk pulak org yg memberi. Tak suka pun diam. PRU /PRK nak ngundi sape, terpulang.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah Syukur Kerajaan Barisan Nasional dah laksanakan janji untuk berikan BR1M moga lepas ni lebih banyak dana bantuan dapat disalurkan oleh kerajaan kepada rakyat. Jika kerajaan bagi duit. Duit itu akan sampai semula kepada kerajaan. Ekonomi Malaysia pun turut berkembang. Rakyat senang kerajaan gemilang semua senang

    ReplyDelete