Sunday 13 April 2014

Rais Yatim Tokoh Budaya Terulung Negara

Lokasi : Kompleks Lincah Mahaguru Omardin, Taman Sunway, Batu Caves, Selangor

Acara :  Himpunan Perjuangan Sosio Budaya Seni Mempertahankan Diri Nasional
500 NGO Bersama Pendekar Negara

Tarikh : 12/4/2014


KUALA LUMPUR 12 April - Penasihat Sosio Budaya kepada Kerajaan Malaysia, Tan Sri Dr. Rais Yatim hari ini menerima Anugerah Tokoh Budaya Terulung daripada Majlis Pendekar Malaysia (MPM) atas sumbangannya memperjuangkan budaya dan seni mempertahankan diri negara.

Anugerah yang pertama kali itu disampaikan kepada Rais dalam majlis Himpunan Perjuangan Sosio Budaya Seni Mempertahankan Diri Nasional 500 Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) bersama Pendekar Negara yang diadakan di sini.

Beliau menerima anugerah tersebut daripada presiden MPM, Tan Sri Omardin Mauju sebagai menghargai sumbangan beliau selama 40 tahun dalam memperjuangkan budaya dan seni mempertahankan diri.

Rais selepas menerima anugerah tersebut menyifatkan beliau berbesar hati dengan pengiktirafan itu dan akan meneruskan perjuangan bagi menaikkan martabat seni mempertahankan diri tempatan.

“Saya menerima anugerah ini dan berikrar akan berjuang sebagaimana nenek moyang dahulu," katanya sebelum merasmikan perhimpunan itu di Kompleks Silat Lincah Mahaguru Omardin, Batu Caves di sini.



© Utusan Melayu (M) Bhd 

1
 2
 3
 4
5
 6
 7
 8
 9
 10

11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19



1 comment:

  1. harap semakin ramai pemimpin dan pejuang melayu yang kental bersama Pertubuhan Seni Silat Lincah dalam mempertahankan maruah negara.

    ReplyDelete