Thursday 13 November 2014

AmBank bakal jadi lubuk LGBT ???

Lokasi : Pejabat Jaringan Melayu Malaysia, Pandan Kapital, KL

Acara : Sidang media

Tarikh : 12/11/2014


Ringkasan kenyataan media :

1. Jaringan  Melayu Malaysia (JMM) Mendakwa mendapat maklumat dalaman mengenai kerjasama antara syarikat AmBank Malaysia Holdings Berhad  (AMMB) dengan Metlife International Holdings Incorporated (MetLife) yang berpengkalan di USA pada 19/12/2013

2. Pengerusi AMMB,Tan Sri Azman Hashim melalui satu kenyataan akhbar telah mengumumkan kerjasaama yang erat dan berpanjangan yang akan terjalin antara MetLife dan kumpulan Ambank yang membabitkan AmLife dan AmFamily Takaful Berhad.

3. Dimuka surat belakang Buletin Berita AmLife bulan Mei 2014, MetLife telah dengan jelas menyenaraikan anugerah 'Best Places to Work for LGBT 2013. Human Rights Campaign" sebagai antara pencapaian dan anugerah yang telah mereka terima.

4. MetLife didakwa telah memeterai perjanjian bersama Takaful dan Insuran Hayat Moden untuk memperdaya umat Islam yang rata-rata menentang LGBT, dengan secara halus sedangkan Takaful adalah produk yang berasaskan syarak. 

5. Kerjasama MetLife dan Ambank ini dilihat sebagai agenda besar yang berniat jahat mengaburi penglihatan eperbankan khasnya Perbankan Islam di negara ini

6. JMM meminta BNM menark semula lesen Perbankan Islam atau Lesen Insuran Takaful atau mana-mana yang berlandaskan Islam  dan menyeru umat Islam untuk mengkaji semula atau menolak sebarang urusniaga dengan jenama Ambank.


Nota :

Sdr Azwanddin mengesahkan bahawa tiada sebarang perbincangan telah dilakukan dengan pihak pengurusan  Ambank dan mereka tiada perancangan untuk berjumpa mereka pun.




1
 2
 3


5 comments:

  1. "Dimuka surat belakang Buletin Berita AmLife bulan Mei 2014, MetLife telah dengan jelas menyenaraikan anugerah 'Best Places to Work for LGBT 2013. Human Rights Campaign" sebagai antara pencapaian dan anugerah yang telah mereka terima".

    Ini sangat merbahaya ... saya harap TSAH akan melihat perkara ini dengan serious. Kami ibubapa diperingkat sekolah telah lama maklum dan selalu mengikuti perkembangan LBGT yg bertentangan dengan Islam MALAHAN semua agama TIDAK menerima perlakuan, cara hidup dan amalan LBGT.

    TSAH .. mohon lihat perkara ini dengan serious. Kita Islam sesama Islam .. kami ibubapa akan rasa cukup TERKILAN jika usaha kami seperti ANJING MENYALAK BUKIT. Jika tidak menyokong kami .. sekurang-kurangnya TIDAK MEMBEBANKAN kami ibubapa yg mempunyai anak dan cucu ... sepertimana TSAH sendiri.

    AG .. Allahuakbar.

    ReplyDelete
  2. Kami harap Ambank jangan lah jadi conduit untuk anasir luar menjahanamkan akidah anak bangsa kita.

    ReplyDelete
  3. Ini kes peras ugut ke Sdr Jinggo ?. Kalau ikhlas kenapa tidak mereka pergi berdepan degan Azman Hashim ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tiada jawapan... mungkin ini kaedah terbaik yang JMM boleh fikirkan.. :)

      Delete
  4. Urging a boycott of Ambank for a tie-up with an LGBT-friendly firm is taking “stupidity” to another level, says a minister.

    "Clearly stupidity has no boundaries," Youth and Sports Minister Khairy Jamaluddin said on Twitter yesterday.

    If all firms with links to the lesbian, gay, bisexual and transgender community are also to be boycotted, then Apple products should be shunned as well, Khairy said.

    ReplyDelete