Wednesday 4 March 2015

Anwar should serve his term and remain jailed until the King decides on his petition

Lokasi : Bilek Nilam, Istana Budaya, Kuala Lumpur

Acara : Sidang media Muzika Nusantara

Tarikh : 3/3/2015



Anwar Ibrahim sudah pun mendapat perhatian sistem perundangan sehingga peringkat tertinggi di negara ini. Penghakiman telah dilakukan oleh Hakim-Hakim yang paling ariff setelah kes beliau diheret dan ditangguhkan begitu lama.

Anwar Ibrahim harus menghormati sistem perundangan dan institusi kehakiman negara ini berkaitan dengan perbicaraan dan  hukuman yang dijatuhkan keatas beliau. Rayuan seterusnya ialah melalui budibicara Yang DiPertuan Agong dan tidak ada kena mengena dengan perundangan.

Sementara menunggu keputusan YDP Agong, Anwar dinasihatkan duduk diam diam dalam penjara Sg Buloh dan menjalani hukuman seperti banduan dan pesalah lain. Jangan lah cuba buat huru hara nak masuk bersidang di Parlimen dan sebagainya.

Lebih kurang gitu lah yang saya faham dari apa yang Tan Sri Rais Yatim terangkan semalam.




2 comments:

  1. Sangat tepat dan berprinsip komen dari DS Rais ini.Tapi sudah tentu akan menimbulkan kemarahan yg meluap-luap kepada penyokong taksub peliwat yg berkaitan.

    ReplyDelete
  2. Uztaz Khazim menyatakaan jangan ada dendam,iri hati, benci, pengkhiantan dll. Kerana apa saja yg betul akan di tolak dan tak diterima.

    ReplyDelete