Tuesday 5 January 2016

Zahid Hamidi sambut ulangtahun kelahiran ke-63 bersama keluarga

Lokasi : Dewan Tun Hussein, PWTC, KL

Acara : Sambutan ulangtahun kelahiran ke-63, TPM Zahid Hamid

Tarikh : 4/1/2016



Majlis sambutan diadakan selepas sahaja Zahid selesai menyempurnakan Majlis Apresiasi Tokoh-tokoh Sarjana - Penerima Anugerah Buku Negara 2015 dalam dewan yang sama.

1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12
 13
 14
 15


2 comments:

  1. salam.
    menyambut harijadi lagi zahid hamidi ni. tak kisahlah tu. tapi baru baru ini dia menghalang ahli politik terlibat dalam perniagaan. hmm...baguslah tu. sepatutnya dia perlu nasihatkan bos dia tu dulu. oh ya, bos dia baru masuk hospital. hari tu bos dia pecat bekas ag sebab bekas ag sakit. tapi tengok ok lagi ke pejabat. la ni, kalau bos dia sakit, nasihatkanlah dia berehat terus. orang sakit ni tak elok kerja melibatkan kepentingan awam. kalau sakit badan sahaja mungkin tak perlu kita rehatkan dia, tapi akhlak dia pun lemah. banyak sangat korupsi dalam pentadbiran.
    dulu sewaktu menjawat jawatan pm, dia kata dia tak tahu apa apa. patutnya masa tu, kita patut terus sergah dia, kalau tak tahu apa apa jangan pegang jawatan sebab kami lebih yakin tan sri muhyiddin lebih baik pegang jawatan pm berbanding dia. tapi nasi dah jadi bubur. dia nampak apabila pegang jawatan pm, hanya keseronokan pegang duit, buat perniagaan, kutip derma, beri derma, pergi rasmikan itu ini, jumpa pemimpin dunia dan yang paling dia syokkkk sekali dapat jumpa presiden amerika. siap telefon presiden obama utk me war war kan dia dah jadi pm. gembira sungguh la perdana menteri malaysia ni. bangga jadi pm betul.
    kemudian perkara perkara tak berapa seronok sangat kena jaga rakyat jelata yang bernama orang melayu. orang melayu ni kulitnya agak coklat tak putih sangat kecuali yang dah ada darah kacukan. ini yang tak seronok sangat jaga orang melayu. nampak lekeh dan hina. bukan macam orang putih putih kafir. mereka lebih di pandang tinggi. itulah sebabnya dia cuba cakap omputih gaya omputih walaupun vocabulary omputih nya agak kurang berbanding dengan orang yang beria ria pilih dia jadi pm tu, tapi sebab dia gila sangat dengan cara omputih , maka slang dia pun omputih gak.
    biar papa asal bergaya. itu sebab dia tak nak turun turun dari jadi pm walaupun ramai dah mencemuh dan banyak bukti dia makan duit haram yang di namakan derma pak arab. ada gaya ke orang melayu ni serupa muka arab. ceh.
    jadi, kepada zahid hamidi teruskan lah mencegah orang orang besar kita terlibat perniagaan lain ya.
    lagi satu , kalau nak buat sesuatu seperti 1mdb ke, mara nak melabur hartanah di australia ke, nak ambil derma yapeim ke dan juga perlombongan bauksit ke, ...tanya dulu pendapat pakar. kita kan ada epu atau economic planning unit. ya ya orang melayu banyak di epu tu. kenapa? orang melayu tak boleh buat kerja? lerrrrrrrrrrrr... awak tu orang melayu. jangan tak sedar diri pula. orang melayu lah yang boleh jaga kepentingan melayu. ingat orang macam jho low dan tauke bauksit tu nak jaga kepentingan kita??? dalam mimpi lah.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  2. salam.
    kita semua memang tak setuju jika dato seri mustapha ingin menandatangani tppa. buat apa tandatangan sebab kita tahu ekonomi amerika berada dalam proses pemulihan disebabkan ekonomi dia benyak tertumpu kepada matawang shj. jadi amerika memerlukan beberapa tahun lagi utk pulih seperti biasa. malaysia merupakan negara yang mempunyai ekonomi kukuh, cuma apabila pm kita cuba melibatkan kita dalam ekonomi yang goyah, negara kita mempunyai keupayaan membayar hutang yang tinggi. jadi sebab itu kita cuba di paksa secara lembut utk menandatangani perjanjian tppa ini. kita tak perlu membuka ruang yang luas utk pelaburan asing bermaharajalela di negara kita. kita mempunyai undang undang sendiri yang memang baik dan sesuai dengan cara orang orang kita. kita negara merdeka, tidak perlu tunjuk baik pada negara asing. kalau kita perlu bersikap tegas maka bertegaslah. jangan cuba memberi janji manis kepada orang malaysia tetapi akhirnya kita sendiri yang akan sengsara atas dasar yang berat sebelah ini. apa jadi pada 1mdb dan isu bauksit merupakan pengajaran atau tragedi yang kita tak boleh lupa dan maafkan. sesiapa yang bertanggungjawab samaada besar atau kecil perlu di bawa ke pengadilan.
    "SHAH ALAM - Majlis Tindakan Ekonomi Melayu (MTEM) menyarankan kesemua ahli Parlimen menjalani ujian kefahaman perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPP) sebelum dokumen tersebut dibentangkan di Parlimen, hujung bulan ini.

    Ketua Pegawai Eksekutif Majlis Tindakan Ekonomi Melayu (MTEM), Mohd Nizam Mashar berkata, perkara itu bagi memastikan ahli-ahli Parlimen yang bakal memutuskan nasib negara itu benar-benar faham tentang TPP.

    "Masalah utama yang saya tekankan, rakyat hanya diberi dua bulan untuk putuskan padahal ramai yang saya kira tak faham, termasuk ahli-ahli Parlimen.

    "Mungkin kita patut buat ujian kefahaman kepada ahli-ahli Parlimen sebab mereka ini yang akan memutuskan masa depan negara yang cukup panjang.

    "Sekurang-kurangnya, kalau 50% gagal...xfaham, kita tak payah bawa ke Parlimenlah. Saya rasa begitu," katanya pada sidang media selepas Sidang Kemuncak TPPA 2016, di sini, semalam.
    di petik dari sinar harian di bawah tajuk 'MTEM saran MP jalani ujian kefahaman TPP'"
    terima kasih

    ReplyDelete