Tuesday 2 June 2015

Najib sedia jawab soalan @ 'NOTHING TO HIDE'


Lokasi : Pejabat SUKAGUAM, Wangsa Maju, KL


Acara : Sidang media Dialog PM dengan NGO - "Nothing to Hide"

Tarikh : 2/6/2015

Sesi dialog ini akan diadakan pada hari Jumaat ini dari jam 9-12 pm di Dewan Tun Hussein Onn, PWTC. 1,500 jemputan telah pun mengesahkan kehadiran. PM telah memberi komitmen untuk menjawab sebarang soalan isu semasa termasuk isu 1MDB dan Tabung Haji..


1
 2
 3
 4
 5
 6


16 comments:

  1. Ada jemput Tun Dr. Mahathir dan Datuk Seri Ahmad Said tak? Patutnya kedua-duanya dijemput kerana mereka mempunyai banyak persoalan yang perlu dijawab oleh Najib dan kuncu-kuncunya.

    ReplyDelete
  2. Ada jemput Tun Dr. Mahathir dan Datuk Seri Ahmad Said tak? Patutnya kedua-duanya dijemput kerana mereka mempunyai banyak persoalan yang perlu dijawab oleh Najib dan kuncu-kuncunya.

    ReplyDelete
  3. Patutnya buat dialog antara Tun Dr. Mahathir dan Najib, kemudian siar secara siaran langsung .Berdasarkan kenyataan dari Pengerusi SukaGuam itu, mereka seperti tidak mahu menjemput Tun Dr. Mahathir, takkan individu yang terkenal di negara ini boleh terlepas dari senarai jemputan oleh juak-juak Najib ini?

    Jika pihak penganjur dan Najib ikhlas, buat dialog antara Tun Dr. Mahathir dengan Najib dan kuncu-kuncu supaya Tun Dr. Mahathir boleh tanyakan mengenai isu-isu yang sedang hangat ini, dan Najib dan kuncu-kuncu silalah jawab isu ini dengan jujur.

    Tetapi setakat ini, saya meyakini bahawa Najib dan kuncu-kuncu tidak berani untuk membuat program sedemikian, kerana mereka akan tergolek dengan soalan demi soalan mengenai ketelusan 1MDB, mengenai isu BRIM, mengenai isu ekonomi, undang-undang dan sebagainya kerana Najib dan kuncu-kuncunya sendiri tahu apa yang mereka buat selama ini adalah salah dan mereka perlu elak untuk membincangkan perkara ini supaya segala kemungkaran mereka itu tidak terbongkar.

    Kalau berani buatlah sesi dialog di RTM, TV3, Astro, dan lain-lain stesen televisyen serta radio, buat macam forum, Tun Dr. Mahathir jadi moderator, apakah Najib dan kuncu-kuncu berani menyahut cabaran ini? Setakat ini, saya menyakini mereka akan takut nak buat kerana mereka di pihak yang salah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki... sabaq laa..show bru nak mula...

      Dulu mintak ketelusan... ni ang pi laa pwtc tu... takott kaa...? Potong kote laa bg mkn anjing....kiki..

      Delete
    2. Ketelusan apa? Arul Kanda pada mulanya tak sabar nak jumpa dengan PAC untuk jelaskan segalanya mengenai 1MDB, lepas tu bila dipanggil untuk beri keterangan, maklum kata surat lambat terima, sedang ada di luar negara, tapi esok selepas hari sepatutnya jumpa PAC itu, boleh pula jumpa dengan Shahrir Samad, kononnya Shahrir Samad perlukan maklumat lengkap mengenai 1MDB, bila PAC panggil beri alasan, bila Shahrir Samad minta jumpa, tiga minit telefon pun boleh datang serta merta.

      Najib pula sampai dah tak berani nak hadir di parlimen untuk menjawab solan secara lisan mengenai 1MDB ini, telus kepala otak kau sahajalah, eloknya kau sumbat kepala kau dalam lubang jubor Najib sahajalah.

      Juak-juak Najib sekalian, sebenarnya Najib dan kuncu-kuncu dah tak ada arah nak larikan diri, sekarang mereka buat program dialog sebegini, dan diyakini mereka akan panggil NGO juak-juak mereka juga, tapi saya meyakini blogger bebas yang mempunyai banyak maklumat mengenai 1MDB serta Tun Dr. Mahathir akan hadir, yang pelik tu pasal apa penganjur tak jemput Tun Dr. Mahathir secara rasmi ye?

      Najib sedang membuat jerat untuk menjerat orang-orang yang mengkritiknya, tetapi Najib sendiri akan terjerat, kerana orang yang hendak dijeratnya itu tahu muslihat Najib dan mereka dah punya maklumat untuk melunyaikan Najib dalam program tersebut, cuma jangan pihak penganjur sekat pertanyaan rakyat, dan aturkan juak-juak mereka untuk tanya soalan dan sekat soalan dari para blogger serta oranga ramai terutama Tun Dr. Mahathir bagi bertanyakan mengenai isu-isu yang berkaitan.

      Kepada Anon 3 June 3015 at 08:40, kau tu pergi tukar otak dengan keldai sahajalah, pemikiran bodoh tahap jahiliyah, jenis Abu Jahal Tukang Jawab Najib, beginilah pemikirannya, lembab dan bodoh nak mampus serta terlalu tongong.

      Delete
  4. Jawapan dari Najib akan tetap sama seperti biasa. Hanya akan terima alasan-alasan seperti biasa. Analogi yang paling mudah difahami, Kalau nak bagi alasan tahi lebih bagus dari emas pun, banyak point dan alasan boleh dibagi. Terutamanya bila dia anggap semua rakyat Malaysia ni bodoh-bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat akan diperbodoh-bodohkan lagi, Ramai yang datang nanti adalah puak UMNO yang akan pegang bendera " I Love PM". Kalau dah bodohpun, janganlah tunjuk bodoh sangat.

      Delete
  5. Najib akan jawap: Tunggu keputusan audit.Siapa jemuan tak setuju tanggung biawak hidup, boleh letak jawatan (berambuss). Gst bagusss, minyak naik baguss. Saya anak bugis.

    ReplyDelete
  6. Najib bukan berminat untuk menjawap soalan, dia hanya berminat untuk dikekalkan jadi PM. Biar hancur BN pun dia tak kisah. Inilah contoh manusia yang tamak haloba. Majoriti rakyat malahan dalam BN sendiri, sudah menyampah melihat cara dia memperbodohkan rakyat. Tapi, dia tak peduli semua itu, jawatan PM lagi penting dari parti mahupun negara.

    ReplyDelete
  7. "Nothing To Hide", 1MDB memang terbukti syarikat bermasalah pun masih tak nak berundur juga. Kalau bukan kerana Tanah Airport Sg Besi dgn TRX yang dicuri dari kerajaan, 1MDB sudah "Technically Bankrupt" dah. PM masih relax saja. Sekarang ni dok sikit nak suruh rakyat pun relax juga macam dia.

    ReplyDelete
  8. he is the PM that hold his responsibility no matter what, which he will prevail .. opposition stay away and wait forever ;-)

    ReplyDelete
  9. Ckp je 1500 di jangka hadir..tapi yg soal semua dh ada skrip bro..apa nak takut Dsn,debat je dgn Tun abis cite.Time tu la nak tunjuk kejantanan Bugis anda,dan kasi tutup mulut Tun.Ada berani ke?

    ReplyDelete
  10. Being responsible is to :-

    1- Not lie in parliament and make an about turn 'AMENDMENT', pinda lah kata kan

    2- Not to tell rakyat that 1MDB tiada masaalah tapi punya masaalah hutang nya je....

    3- Mengatakan Jho Lo tidak tidak terlibat, yang pelik si cinabeng tuh boleh buat statement UMNO kaki spin (pasal 1MDB lah)

    4- PM tiada terlibat langsung dengan 1MDB, tang Clause 117 amende nye (dari TIA ke 1MDB) yang segala kelulusan semesti daripada PM. Jho Lo dan Arul sendiri sebut tang ni...

    5- Tunggu semakan-siasatan Audit - apa hal pulak 1MDB nak dibubarkan cepat (kerana bermasaalah) kerana nak tutup dan sweep all dirt-shit under the carpet???

    6- Nothing to hide, then again going around the country in trying to drum-up support without Q & A at the end of session??? Is it real and genuine support or its just another I LOVE PM yet you get lynched big time by the cinabengs, the worst part is Najib is not learning from that and continues giving handouts, rewarding Ministerials and Deputy Ministers positions despite such a stabbings by these ingrates....

    To the bugis-degil bootlickers, ask yourselves why....

    A) DAP-PKR-PAS voicing support for Najib's retention?
    B) Why has DAP suddenly comes out with statement like the Malay-muslims political dominance will be safeguarded?

    These 2 big questions are more than evident enough, albeit there are thousands other reasons why the malay-muslims are so restless now!

    Finally Anon 22:32, PM, responsible??? I can only agree he is responsible for the the malays hating the bugis now more than ever!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Probably its a good idea to follow up with a sequel... "NO WHERE TO HIDE" or "NOWHERETO RUN"... just my two cents..

      Delete
  11. Hahaha.... najib akan wallop semua pencacai2 dapig jummat ni...

    Bawak laa taiko2 dapig tanya sokalan kat najib...

    Takott kaa...

    Tahniah najib... ni yg dikatakan politik alaf baru...

    Tun dulu pon x seberani najib.....

    ReplyDelete
  12. Event menjilat. NGO taik biawak.

    ReplyDelete