Saturday 19 December 2015

Hi-Tea peniaga Melayu bersama Muhyiddin Yassin

Lokasi : Ballroom Hotel Sri Pasifik, Kuala Lumpur

Acara : Majlis Hi-Tea Eid-Adha DPMM bersama Tan Sri Muhyiddin Yassin

Tarikh : 20/10/2015


Biarkan foto bercerita.. perjumpaan tertutup.

1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12


10 comments:

  1. Tan Sri Muhyiddin nampak lebih muda dan segak lepas jadi ex-tpm. :D

    ReplyDelete
  2. Apa agaknya dia orang borak-borak, muka nampak ceria je.

    ReplyDelete
  3. inilah orang politik, lidah bercabang macam biawak... sikit2 guna alasan rakyat.. sebenarnya nak kudakan rakyat..

    ReplyDelete
  4. Kalau bukan org politik memerintah... Siapa pandangan anda Yg layak memerintah malaysia?

    ReplyDelete
  5. salam.
    baru melayari blog dato kadir jasin. tak la. sebenarnya, saya pun ada juga darah bugis. kalau boleh jantina saya tu...makkunrai la ya. terima kasih.

    ReplyDelete
  6. salam.
    Makkunrai ertinya wanita atau perempuan. Mereka feminin, dan bersedia menikah dengan lelaki, mempunyai anak dan mengurusnya serta wajib melayani suami.
    jadi sesiapa perempuan yang asyik diluar kerana kerja atau sebagainya jika dah kahwin dan ada anak anak tu, calalai iaitu perempuan yang maskulin. kalau yang macam bini pm ke enam jahanam tu, calalai lah ya. asyik kat luar dan membeli belah menaiki jet kerajaan sampai tak ingat rakyat sengsara membayar keborosan dan kebodohannya tu. itu bukan makkunrai tapi betina nak jadi jantan juga. terima kasih.

    ReplyDelete
  7. salam.
    isu bauksit ini memang patut dihentikan sekarang juga. saya tahu ada taukey yang tak setuju sebab mereka untung banyak tetapi penduduk setempat merana akan bisnes ini.
    selain dari itu, najib patut undur dari jawatannya sekarang sebab dengarnya gst akan dikenakan keatas pengguna lebuhraya nanti. sekarang pun mereka dalam keadaan nazak membayar tol yang tinggi. ada yang suruh najib tinggal di rumah setinggan dan cuba hidup seperti mereka barulah dia tahu keadaan hidup masyarakat biasa. tahulah dia memang biasa naik jet turun jet, naik kereta ada orang escort. memang serba mewah. tapi segala kemewahan ini kalau ber pm kan dia, takkan kekal lama.
    tun dr mahathir sebenarnya kalah pada orang yang tinggal di penjara sg buloh dari segi jihad pentadbirannya. pentadbiran tun dr m bersih dan cekap. tetapi di fitnah oleh bekas tpm terlampau dia, sebagai kotor dan penuh nepotisme. waktu itu semua orang percaya kata kata bekas tpm terlampau itu. malah najib pun mengutuk tun dr m yang menyebabkannya hampir kalah di pekan sewaktu pilihanraya diadakan. najib dan pak lah tak pernah memuji cara tun dr m mentadbir kerana mereka percaya kata kata bekas tpm terlampau itu. nah...inilah jadinya. mereka hanya mengambil cara bekas tpm terlampau itu kerana mereka tak mahu dibenci sepertimana tun dr m di benci. bagus macam tun dr m pun di benci, lebih baik ikut bekas tpm terlampau. relaks dan amalkan nepotisme dan kronisme. ambil dan curi duit sesuka hati. habis nanti dapat gelaran tun.
    cara pentadbiran yang lebih dibenci dan digeruni tapi penuh kehinaan dan meloyakan. terima kasih.

    ReplyDelete
  8. salam.
    memang cara saya menegur wanita berkahwin dan berkerjaya agak keras. tetapi arwah nik aziz sendiri tak suka wanita cantik bekerja. jadi, mana ada wanita didunia ini yang tak cantik? memang wanita memang patut dirumah sahaja. kalau ada pelajaran pun, boleh guna utk diturunkan pada anak anak. kita ni dah la perlu beranak lepas tu nak kerja lagi? tak ke zalim pada diri sendiri tu. diantara tanda kiamat ialah wanita ingin menjadi lelaki. bagaimana tu? bukan berpakaian lelaki atau apa tetapi ingin mengganti lelaki dalam pekerjaan yang hanya lelaki boleh uruskan. jadi adakah kita ingin menjadi antara tanda kiamat itu? tepuk lah dada tanya hati.
    lagi pun lelaki melayu bukanlah layan kita teruk sangat. kalau kita baik dan layan lelaki kita, mereka sepuluh kali lagi baik layan kita. itu lah sebabnya lelaki di beri kan akal lebih dari perempuan. mereka wajib menjaga dan melindungi kita. tak kan itu pun nak ajar kut.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  9. salam.
    nampaknya najib seakan akan tenggelam dengan dunia sandiwara dia. bila rakyat bising kos hidup tinggi, di ungkitnya rakyat mana ada miskin, semua ada telefon bimbit canggih. macam la telefon bimbit tu di beli tiap hari. kalau najib tu, memang la hari hari tukar telefon bimbit. duit macam air walaupun duit curi, tapi tak ada siapa boleh bising. ketua peguam dan ketua polis semua dalam genggaman dia. cakap banyak tahulah najib ajar mereka. kalau orang macam ni, orang putih gelar tyrant. seorang yang dah tak tahu dosa pahala. buat ikut suka hati dia sajalah. main perempuan ke, rasuah ke dah tak ada siapa boleh tegur.
    apa lah dosa kita dapat orang macam ni yang memimpin kita. terima kasih.

    ReplyDelete
  10. salam.
    kata kata perangsang utk najib khas dari zahid hamidi yang dapat jawatan sebab najib takut pecah tembelang pasal dia kaut duit rakyat utk berbelanja sesuka hati bapak dia .
    zahid hamidi: jangan hanya salahkan najib seorang.
    kami: ya...bukan salah najib seorang, rosmah juga salah sebab boros dan berlagak
    zahid hamidi: 'najis terpalit' dari era dulu lagi.
    kami: ya ke? tak tanya pun. kami nak tanya mana pergi rm 2.6 billion tu. jangan nak korner korner eh.
    zahid hamidi: jangan terjebak dengan laporan wsj
    kami: kalau tak ada angin takkan lah pokok bergoyang. ini bukan setakat angin di luar, dalam negara ni pun dah banjir sampai gempa bumi di sabah lagi Allah nak tunjuk yang najib ni pecah amanah. tun dr mahathir tu orang jujur kalau tidak takkanlah sepanjang pentadbirannya tiada bala besar menimpa. ini , banjir besar tau. itu pun si rosmah boleh naik jet turun jet pergi bercuti sakan. rakyat sengsara di butakan.
    sudahlah zahid, orang orang diktator ni, berakhir dengan tragedi sahaja selalunya. mati dalam keadaan hina.
    tak kan nak jadi orang hina kut.
    terima kasih.

    ReplyDelete