Tuesday 4 November 2014

Pembuktian DNA lelaki Y ikut prosedur

Lokasi : Mahkamah Persekutuan, Putrajaya

Acara : Rayuan akhir Kes Liwat II

Tarikh : 3/11/2014



Catatan :

1. 'Exhibit' yang digunakan dalam pembuktian siapakah Lelaki Y ialah tuala 'good morning', berus gigi dan botol air mineral yang diperolehi dari lokap dimana Anwar ditahan

2. Daripada tiga 'exhibit' yang disebutkan, pihak jabatan kimia dapat mengumpul DNA yang sepadan dengan DNA yang diperolehi dari rektum sipengadu.

3. Pihak Polis terpaksa menggunakan kaedah alternatif untuk mendapatkan contoh DNA kerana Anwar enggan bekerjasama dalam membuat DNA 'profiling'

4. Mahkamah akan menyemak semula prosedur penahanan Anwar setelah beliau mendakwa terpedaya dengan penahanan beliau yang bertujuan untuk mengambil contoh DNA sedangkan pihak pendakwa mengatakan bahawa penahanan tersebut adalah mengikut prosedur untuk mendapatkan keterangan orng kena tuduh.

5. Dr Osman PUSRAWI telah membuktikan diri beliau tidak boleh dipercayai dengan kenyataan yang tidak konsisten mengenai 'plastik' yang menusuk rektum Saiful.


1
 2
 3
 4


2 comments:

  1. Aaminn..Ya ALLAH kepada engkau sahaja kami menadah tangan untuk mendapatkan kebenaran dan keadilan. Manusia yang bertopeng telah melakukan perbuatan terkutuk gara-gara liberalisme..Dah terserlah dimahkamah oleh peguamnya sendiri bahawa telah berlaku perbuatan meliwat tetapi masih tidak mengaku. Selamatkan umat melayu dan ISLAM agar menghindari dari perbuatan terkutuk ini.

    ReplyDelete
  2. Liwat 11 memang menarik. Anwar berlindung di Kedutaan Turki selepas tersebar berita Saiful buat laporan polis diliwat Anwar, membuatkan ramai percaya Anwar guilty like hell. Dia mencari helah untuk secebis sensasi. Tidak memanggil 14 saksi alibi dalam perbicaraan bikin ramai kenyit mata.

    Selebihnya adalah usaha untuk jadikan liwat 11 bahan politik kempen pilihanraya dan drama jalanan. Anwar tiada jalan keluar.....

    ReplyDelete