Wednesday 31 December 2014

100k Wanita UMNO / BN akan turun bantu cuci rumah mangsa banjir

Lokasi : Lobi Menara Dato' Onn, PWTC, Kuala Lumpur

Acara : Tinjauan oleh Perdana Menteri ke pusat operasi #MISISAYANG Wanita UMNO / BN

Tarikh : 30/12/2014



Video 1 mengandungi :

1. pengumuman pelancaran Skuad Cuci Banjir Wanita UMNO / BN yang akan mengerakkan 100,000 ahli dari seleuruh Malaysia untuk membantu dalam kerja-kerja pembersihan rumah mangsa banjir dan membantu mengasingkan peralatan yang masih boleh digunakan

2. pengumuman pembukaan Bilek Gerakan Bantuan Banjir oleh Ibupejabat UMNO yang beroperasi setiap hari dari 9 pagi - 12 malam dan akan dikendalikan oleh Wanita UMNO.

3. pengumuman bahawa kerajaan akan memberi bantuan kepada mangsa banjir yang rumah mereka musnah sepenuh nya.     



Video 2 mengandungi perincian mengenai fungsi dan operasi #MISISAYANG


 1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10

11

 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34


13 comments:

  1. Bukan ke lebih indah kalau Pemuda UMNO yang gagah perkasa yang gila berselfie berwefie saja selama ini turun membuat kerja cuci mencuci dan pembersihan itu? Yang wanitanya biarlah buat kerja yang lebih sesuai seperti memasak dan mengemas. Manja sangat Pemuda UMNo kita ni! Nampak je gagah tapi lembik gediks! Taunya nak menyibuk ambil kredit kemudian ambik gambar reramai masukkkan dalam fesbook dan blog mereka. KJ mana KJ mana? Mana KJ? Wanita UMNO je la yang ke depan. Raih undi pun wanita UMNO...yang jantannya buat apa? Ramas telo je taunya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul lah, amat memalukan. Wanita peringkat umur emak kita yang nak buat kerja mencuci sedangkan UMNO ada Pemuda sendiri. Ini semua masalah sikap pada peringkat Ketua sayap. Ramai pemuda dibawah yang ambil inisiatif turun membantu atas platform NGO atau ikit bahagian masing-masing. KJ memang tidak sensitif langsung. Kita tunggu apa alasan dia akan beri.

      ..Ayie, Pemuda Pahang

      Delete
    2. KJ is a hopeless and a very selfish bugger. Pemuda boys ought to be ashamed of their leader.

      Delete
  2. Pehal lah orang Melayu ni, tak abis abis melihat kelemahan orang lain, semua benda nak dibandingkan antara satu lain, lain tidak dengan tujuan memcari kelemahan dan keburukan dalam perbandingan itu. Tak habis habis dendam kesumat terhadap KJ. Aku ni bukan orang parti umno, tapi lari keluar dari PAS kerana sekongkol mereka yang aku anggap batil, salah seorang pengerak dan 'penjilat tegar' al juburi satu masa dulu, cuba nak berjinak dgn umno, tp kadang kala kecewa juga dengan sikap orang melayu dalam Umno tak habis habis nak menjatuhkan kawan, masih tak sedar diri juga walaupun bangsa lain dah mula menguasai dan merampas kuasa tampok pemerintahan, kuasa dah tinggal separuh, melayu tak sekuat mana pun, masih lagi mahu bercakaran. Untuk maklumat umno, rakyat seperti saya tidak merasa rugi kalau umno terkubur dalam PRU14 kalau sikap kamu itu lebih buruk dari yg jd pembangkang sekarang, anak anak muda/terpelajar masih meluat dengan kerenah umno, jangan sampai kami galikan kubur untuk kamu. Tolonglah, berubahlah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeop.09:56,

      Bukan ler nak banding sangat ape sumbangan Pemuda dengan Wanita... Tapi setiap kali.. saya ulang sekali lagi.. setiap kali ada peristiwa yang berlaku.. dari PRU sampai la ke banjir nie... sayap Wanita yang lebih kedepan... Jadi mungkin ini pertanyaan yang sesuia.. mana sayap Pemuda dalam menjalankan program bantuan yang lebih tersusun dan sistematik...

      Delete
    2. Nak jilat Ketua yang bawak rebah ke 09:56 ?.Ini lah lebih nya UMNO. Kami saling tegur menegur. Kalau rasa tak sesuai dengan jiwa, duduk saja lah atas pagar, Tak usah campur urusan kami.

      Delete
  3. Tegur untuk kebaikan pun melatah? Nak dipuji je ke jentera yang tak buat kerja? Mana suara gah tertinggi pemuda (gah la sangat kannnn?) bila banjir melanda? Ilekkkkk....Woiiiii bz berselfie berwefie kat obesi dengan kunci-kuncu yang semakin ramai obesiti tu ke jang oiiiii?

    ReplyDelete
  4. Perempuan ....
    lepas subuh basuh kain baju
    lepas dhuha sidai kain baju
    lepas zohor angkat kain baju
    lepas asar lipat kain baju
    lepas maghrib seterika kain baju
    lepas isya selak kain buka baju ... miaheheheheheh....
    jangan marah haaaa....... hidup wanita UMNO .....teruskan apa yang termampu yang tak boleh tolong jangan dok sebok mengomel jer ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekadang terlajak jugak...lepeh Dhuna pun kena londeh kain.. hehehe

      Delete
  5. Tu je la yang korang tau kan singkap baju londeh kain...tu sebab anak berjerembik.. kuat kongkek je keje malas...pompuan jugaklah yang kena carik duit. Jantannya sembang je kuat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak ko pun kuat kongkek.. tak gitu ? Jangan buat lupa pulak.. kah kah kah... aku bukan orang AMENO pun tapi aku tergelak nengok komen ko tu..

      Delete
  6. Lepas rumah mereka dicuci oleh sukarelawan.......golongan inilah yang akan ke KL bagi menjayakan Bersih 3.0 bagi mencari surga yang dijanjikan.

    ReplyDelete