Monday 23 March 2015

Khalid Abu Bakar penghalang utama demonstran didesak letak jawatan

Lokasi : Air Terjun depan Dataran DBKL dipersimpangan Jalan TAR dan Tun Perak

Acara :Perkhemahan seminggu mendesak perletakan jawatan Ketua Polis Negara

Tarikh : 22/3/2015



Sabtu kelmarin 21/3/2015 selepas Flash Mob di SOGO sekumpulan aktivis telah bergerak kearah Dataran Merdeka dengan tujuan untuk berkhemah ala-ala Takluk Dataran Merdeka yang dilakukan hampir tiga tahun yang lalu.

Tetapi niat mereka terhalang kerana Dataran Merdeka ditutup bagi kerja kerja baik pulih dan sebagai alternatif mereka telah mula membuat tapak perhemahan di persimpangan Jalan TAR / Jalan Tun Perak di kawasan air terjun bersetentangan dengan Dataran DBKL.

Tujuan utama perkhemahan adalah untuk mendesak perletakan jawatan Tan Sri Khalid Abu Bakar sebagai Ketua Polis Negara yang dilihat sebagai individu penghalang terbesar dalam segala kegiatan jalanan mereka. Khalid yang dipanggil Kepala Twitter begitu aktif memantau segala komunikasi Twitter penggerak demo jalanan dan melakukan tangkapan susulan..

Perkhemahan ini dijangka berjalan sehingga Sabtu depan dimana satu lagi demo besar besaran dijadual akan dilakukan sekali lagi di SOGO.

In the meantime berhibur lah dengan nyanyian kumpulan  anak muda ini.
  
 1
 2
 3
 4
 5
 6
  7
 8
 9
 10

11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18


13 comments:

  1. beruk dan ungka semua yang lepak

    ReplyDelete
  2. Muka2 kuturayau,ada muka gay pun ada..xde keje.Agak2 brpa la upah dia org.Kesian xde plak org politik tido kat situ.

    ReplyDelete
  3. geng kondom...semayang jgk ke dorang ni???

    ReplyDelete
  4. buat keja lain lg baik bro...nyanyi smpai subuh apa pun x dapat. kalau ngaji quran dah berganda pahalanya..
    x pyhlah dok bela peliwat..org suruh sumpah x mahu.

    ReplyDelete
  5. kepala di atas semua tidur nyenyak di rumah..hawa dingin lg
    pencacai dok tunggu bulan x jatuh..
    ada akai guna...bahlol

    ReplyDelete
  6. Harap DBKL guna pendekatan baru... Buatkan semburan air kumbahan atau najis disekitar kawasan yang mana dijadualkan puak2 setan ni nak berdemo... Biar busuk dalam sehari dua.... janji puak musibat ni tiada tempat nak tunjuk ek....

    ReplyDelete
  7. Malaysia ni dah tak ada undang-undang ke? Mana dia penguatkuasa? Mana dia pemimpin yang patutnya ambil tindakan terhadap tindakan biadap dan jahat ini? Kalau pemimpin pun lembab, pengecut, susahlah, semua buku undang-undang boleh dihumban ke lubang jamban dan dipam ke loji kumbahan Indahwater sahajalah, ada pun boleh berfungsi, jadi buat apa simpan lagi.

    ReplyDelete
  8. Saya berharap agar para pemimpin seperti Perdana Menteri Najib, Menteri Khairi dan Menteri Hishammuddin boleh membuat flashmob bersama ketua-ketua bahagian UMNO serta ketua-ketua parti komponen untuk menunjukkan soladiriti kepada PM Najib yang kononnya sangat popular dan diterima ramai itu.Adakan tarian zumba sambil pukul gendang cina sekali. Kalau undang-undang negara pun tak dapat dipertahankan oleh pemimpin macam Najib itu, apa gunanya? Kalau dah tak ada fungsinya, buat apa lagi nak berpaut pada jawatan, letak jawatan sahajalah.

    ReplyDelete
  9. Pejuanglah konon padahal bajingan!

    ReplyDelete
  10. Apa ni Jibby, kau jadi Perdana Menteri pun tak mampu nak kawal kekacauan kecil-kecilan dalam negara, kalau jadi huru hara dan kekacauan besar, tak tahulah apa akan jadi dengan rakyat negara ini. Fungsi Perdana Menteri adalah untuk mentadbir negara ini dari segi ekonomi, politik, keselamatan, pendidikan dan sebagainya. Kalau yang jadi Perdana Menteri sudah tak boleh berfungsi sebagai Perdana Menteri, lebih baik letak jawatan, kalau dah tak berfungsi buat apa lagi? Malahan Menteri Dalam Negeri, patutnya pertahankan undang-undang, pertahankan keselamatan, kalau undang-undang boleh dipermainkan, kalau keselamatan negara makin hari makin punah ranah, ini bermakna Menteri Dalam Negeri pun dah tak berfungsi dengan sepatutnya, bila dah tak berfungsi tu, lebih baik letak jawatan sahajalah. Macam bateri dalam sebuah lampu suluh, bila bateri dah tak berfungsi, maka tukar bateri barulah, macam itu jugalah dengan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri, kalau tak berfungsi, letak jawatan dan ada lagi yang berpotensi besar dalam Barisan Nasional yang boleh berfungsi sebagai Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri dengan baik, cuma yang jadi Perdana Menteri sekarang ini sahaja asyik menyekat dan mencantas itu dan ini dengan bantuan para jemuan dan tukang ampu di sekelilingnya.

    Dalam Perhimpunan UMNO Kedah baru-baru ini, Perdana Menteri Najib ada cakap kena hapuskan jemuan-jemuan yang merosakkan parti, tetapi sebenarnya Najiblah pelindung kepada jemuan-jemuan yang bergentayangan di sekelilingnya. Jemuan-jemuaan belaan Najib ini merancangan itu dan ini untuk kepentingan mereka, malahan Najib terpaksa bergantung harap kepada jemuan-jemuan dan tukang ampu ini untuk mengekalkan kuasa.

    Cantas mencantas yang Najib katakan perlu dihapuskan semasa ucapan dalam Perhimpunan UMNO Kedah baru-baru ini, sebenarnya tukang cantas besar adalah Najib sendiri, dengan bantuan para jemuan dan tukang ampu, banyak pemimpin yang berwibawa dalam UMNO dicantas oleh Najib kerana nak pertahankan kuasa dalam pegangannya itu walaupun Najib sendiri tak berkualiti untuk pegang kuasa itu lagi.

    Kepada para jemuan dan tukang ampu Najib, nak marah saya marahlah, biasalah kalau dia merasakan dirinya jemuan dan tukang ampu Najib, tentu dia marah kepada saya kerana mengkritik manusia jemuan dan tukang ampu ini.

    ReplyDelete
  11. OOO patutler segala monyet dan beruk yang ada kat hutan sebelah taman perumahan nih ilang tanpa berita..kat sini rupanya beruk beruk ni lepak..isy isy isy..patut tembak je semua buat spesimen penyelidikan atau masukkan dlm zoo..ada gak pekdahnya.

    ReplyDelete
  12. Superb B & W shots. Kamera apa bang ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leica D-Lux 6... my Cheeky Little Companion .. :)

      Delete