Saturday 28 March 2015

Masih ada yang sanggup mati untuk Rosmah dan Najib??

Lokasi : PJ Industrial Park, Petaling Jaya, Selangor

Acara : Sidang media "Langkah Mayat Saya Dulu" oleh Ramesh Rao

Tarikh : 27/3/2015



Sebentar lagi akan bermula himpunan #kitalawan dihadapan SOGO yang dijangka akan berlarutan sehingga ke KLCC.. Jumlah pendemo tidak lah dapat dipastikan. Polis telah pun memulakan operasi menahan dan mereman 'kepala-kepala' yang biasa mengepalai siri himpunan dihadapan SOGO sejak kelmarin.

Dalam banyak banyak NGO di Malaysia hanya NGO Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) sahaja yang mengambil inisiatif untuk berhadapan dengan pendemo dan mempertahankan majlis perkahwinan anak Najib dan Rosmah dari diganggu pendemo. Majlis bakal diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC).

Hulubalang perang dari seluruh Pahang pun tidak kedengaran memberi kata sokongan atau berjanji untuk turun berkampong dan mempertahankan keselamatan majlis perkahwinan anak Najib.

Alasan besar yang diberi Presiden PMSP ialah untuk menghalang pendemo dari menganggu VVIP dari negara asing yang bakal menarik campurtangan mereka dalam urusan negara ini. Kalau setakat NGO preman apalah sangat yang dapat dilakukan oleh PMSP? Tidak kah kawalan keselamatan PDRM mencukup ?. Adakah PMSP memandang kecil kemampuan PDRM ?

Maka tidak dapat tidak, saya terpaksa timbulkan persoalan MENJILAT... Ikuti jawapan Ramesh dipenghujung rakaman video.



1
2
 3
 4
 5

8 comments:

  1. Terima kasih Saudara Ramesh Rao & PMSP. Saya & isteri akan hadir ke majlis itu nanti. harap akan tiba kesana dengan selesa. Mereka yang merancang demo itu adalah orang yang sangat tidak bertanggungjawab. Terima kasih sekali lagi bagi pihak semua rakyat Malaysia yang bertamaddun.

    ReplyDelete
  2. Pencacai bodoh habibur

    ReplyDelete
  3. Aku pun pelik jugak....ada lagi orang sanggup mati untuk Bang Non Al-Juburi tu...terang2 judge dah chop dia PELIWAT.....masih ada lagi yang sanggup tergolek dog atas jalan tar panas untuk pewaris umat sesat Nabi Lut tu....eich,eich,eich.....

    ReplyDelete
  4. Ada suara dan pendirian berani ....melawan pendemo perosak keamanan awam... yg bakal dilontarkan tuduhan pelbagai buruk agar tiada pihak lain yg berani suarakan Inspirasi Rakyat Aman... Syabas... Dan Ngo yg lain .. usah takut untuk bersuara... Pendemo ni ... menampakan kekuatan yg besar.. Tapi hakikatnya.. tidak tapi mereka pandai multipy fig...untuk memperdayakan orang ramai.. Time for them is over!

    ReplyDelete
  5. Ini kes penjilat tegar dan blardy opportunist . Berapa ramai yang dia bawa turun petang tadi? Kalau pun Polis bagi pendemo lepas masuk sampai kedepan KLCC adakah orang PMSP ini akan bertempur dengan pendemo. Tuan blog sepatutnya Tanya terperinci apa perancangan sebenar . Jangan main wayangb . Jangan beretorik. Berani satu hal. Membodohkan rakyat Malaysia lagi satu hal. Kita ada Polis dan selama ini Polis juga yang menyelesaikan masalah dengan pendemo . Bukan para opportunist. NGO lain memerhati saja mainan politik Ramesh Rao.

    ReplyDelete
  6. eloknya Najib lantik Ramesh Rao untuk wakil kaum India dlm kabinet.ni lantik G Panivel tu,,,apah tarak guna punya wakil kaum India. Menang bbrapa kerusi dlm PRU cakap byk punya India.

    ReplyDelete
  7. Penjilaart tegar. We dont need blardy opportunist

    ReplyDelete
  8. Syabas En. Ramesh Rao dan NGO! I dah muak tengok pendemo2, penjilat2 ketua pembangkang di tepi jalan..block our ruitines...inappropriate way of conveying messages...yang mangsa pelajar2 melayu kita je! Brainwashed! Paid! and etc..Idiots!

    ReplyDelete