Saturday 14 March 2015

Ustaz Kazim akan 'adjust' ceramah kerana hormati MAZA

Lokasi : Kilang Air Mineral E'den, Kampong Mungkal, Rembau, N.Sembilan

Acara : Majlis Ilmu Bersama Ustaz Kazim Elias
"Peranan Ummah Memartabatkan Ekonomi Bangsa"

Tarikh : 13/3/2015


Kemelut yang tercetus  antara Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainal Abidin dengan Ustaz Kazim Elias sudah pun dikira selesai oleh Ustaz Kazim sendiri. Rujuk di SINI untuk mengetahui apa kemelut nya antara mereka berdua.

Moving forward Ustaz Kazim akan berusaha untuk mengurangkan unsur hiburan yang kerlaluan dalam siri ceramah-ceramah agama beliau pada masa akan datang. Beliau akur dan menghormati teguran yang datang dari Pejabat Mufti Perak.


1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10

11
 12
 13  PENGERUSI Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM), Abdul Rani Kulup Abdullah
 14
 15
 16
 17
 18
 19  UKE dengan fesyen stokin belang-belang
 20
 21
22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
42
 43


7 comments:

  1. Unsur jenaka di terap oleh UKE dalam ceramah umum beliau,ianya bukanlah sesuatu yg jangal kerana ceramah umum yg di hadhiri oleh perlbagai lapisan.Ianya bertujuan utk menarik minat gulungan yg perbagai tadi.Kalau dalam satu kuliah ugama ut khusus mungkin ianya tidak sesuai,kerna kuliah seprti itu adalah bertujuan utk mendidik hati agar lebih syahdu mencintai Allah dan RasulNya.Para mufti pulak jangan lah tahu nak kritik je,sendiri pun misti kena buat kerja juga,jangan hanya terperuk di pejabat dan acara rrasmi,orang lain buat kerja serba tak kena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau x de unsur jenaka bosan juga kita nak pegi dengar ceramah....boleh ada jenaka tapi jangan berlebihan...jangan plak jadi macam ust.Azhar Idrus dari awal buat lawak sampai habis sampai kering gusi org yang mendengar nye...dah lah tu ceramah nya x ada tajuk...asik org tanya soalan je...x tahu bila agaknye org bagi soalan kat dia.secara peribadi saya suka cara DUKE beri ceramah..santai dan mudah faham....

      Delete
  2. Mufti kdg2 rasa ujub, kerja dakwah tak jalan.. pejabat mufti dan ostad2 pejabat Agama peduli kah gersk kerja dakwah berterusan? Mufti mudah labelkn org ini fasik hanya kerana buat jenaka.. takut fasik tu kembali pd tuan mufti... maklumlah mufti dekat dengan Raja jd kdg2 rada tinggi setataf raja...

    ReplyDelete
  3. Maza ini lebih tepat dikatakan jenis manusia yang bodoh tak boleh diajar dan pandai tak boleh diikut.Menuduh kerajaan yang ada kerajaan babi tapi dia sekarang menjadi mufti kepada kerajaan babi! Pandangan dia tentang orang kafir boleh pakai kalimah Allah dengan contoh contoh yg dikemukakan amat tidak tepat sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita raikan tokoh2 spt MAZA dan UKE. Jangan taksub membabi buta. Masing2 ada pandangan dan hujah masing2. Mereka no akan jawab dihadapan Allah. Jadi xperlulah tuan beremosi. Atau tuan juga nak me jawab depan Allah? Berguru biar ramai.

      Delete
  4. Kalau ustaz dari parti pembangkang berceramah buat lawak bodoh bolehlah pulak! Double standard betul depa tu!

    ReplyDelete
  5. Patutnya mufti-mufti ni support DUKE pasal pejabat ugama negeri sendiri tak berjaya menarik orang Islam untuk mendekati ugama walaupun telah bertahun-tahun berdakwah.Kalau dakwah pejabat ugama efektif, takkanlah remaja dan orang Islam di Malaysia semakin teruk dan boleh tertarik dengan mubaligh kafir. Bayangkan kenapa orang kafir yang beranak pinak diMalaysia yang majority Islam boleh lebih tertarik dengan mubaligh Kristian. That is the failure of our jabatan ugama, so these mufti can learn from DUKE instead of criticizing him. DUKE ajar guna psikoloji, begitu juga mubaligh kafir tu sebab orang suka cara dia mengajar. The public can identify with DUKE, since his ceramahs are not dry and boring macam ceramah ugama di masjid yang terlalu heavy dan focus upon the punishments of the afterlife yang menakutkan orang. Ini yang membuat orang jauh dari masjid hence masjid kita kosong saja most of the time. DUKE mengajar yang Allah Maha Pengayang dan Pengampun dan Islam tu aman, practical dan penuh kasih sayang. We have to look at the bigger picture of dakwah and not be too involved in all the ranting-ranting issues.

    ReplyDelete