Saturday 21 April 2012

Takluk Dataran - Pagi hari ke-lapan

Venue : Dataran Merdeka, Kuala Lumpur

Event : Takluk Dataran - Pagi hari ke-lapan

Date : 21/4/2012 @ 7.30 am


Pagi ini terdapat 14 khemah di Dataran Merdeka. Kesemuanya berpenghuni. Ada lebih kurang 20 peserta yang masih berkhemah disini. Ketika saya sampai ada yang tengah berkemas dan ada juga yang sedang menikmati sarapan pagi yang dihantar oleh para penyokong..

Temubual secara santai dibuat untuk mendapat maklum balas dari peserta mahasiswa peringkat pengikut bagi memahami apa yang mereka fahami mengenai tuntutan yang dibuat oleh penganjur demo memansuhkan PTPTN.

Terdapat dua kumpulan sebenarnya yang mneduduki Dataran Merdeka ini. Kumpulan NGO Occupy Dataran saya diberitahu mendapat 'fuel' apabila demonstran PTPTN muncul untuk sama sama menduduki Dataran Merdeka. Memandangkan mereka mempunyai common objectives, mereka bersetuju untuk 'co-exist' di lokasi.

Kumpulan Lynas tidak pula kelihatan hari ini, begitu juga kumpulan BERSIH 3.

1.
2. Khemah makanan
 3.
 4. Ada peserta yang lebih suka tidor diluar khemah walaupun sejuk.
 5.
 6. Mislina Mustafa (Wanita botak) masih lagi tidor dalam khemah pada jam 8.30 am, mungkin penat menjaga anak buah beliau sepanjang malam tadi
 7.
 8.
 9. Nyenyaaaaaak nya
 10.



 11.
 12.
 13. Yang bangun awal sudah mula mengemas. Dateline untuk berkemas ialah jam 9 pagi. DBKL cuma membenarkan 3 khemah dikekalkan untuk menyimpan peralatan semasa berlangsung Konsert DiRaja malam ini. 
 14.
 15.
 16.
 17.
 18.
 19. Teliti mengemas kawasan sekeling lokasi perkhemahan
 20.
 21. Hellooo... bangun laaa.. sudah pukul 8.30 pagi laaa
 22. 
 23.



No comments:

Post a Comment