Venue : Bangunan UMON Selangor, Shah Alam, Selangor
Event : Sidang media dan lawatan ke Call Center BN Selangor
Date : 23/4/2012 @ 2.00 pm
KENYATAAN MEDIA BERHUBUNG KEWUJUDAN PUSAT KHIDMAT RAKYAT (PAKAR) BARISAN NASIONAL SELANGOR
ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA
SALAM 1MALAYSIA
Barisan
Nasional Selangor memandang serius usaha untuk mengembalikan kepercayaan rakyat
dan berjanji untuk terus berkhidmat kepada rakyat berdasarkan slogan Rakyat
Didahulukan, Pencapaian Diutamakan yang digagaskan oleh Perdana Menteri Dato’
Sri Najib Razak.
Sehubungan
dengan itu, pihak Barisan Nasional Selangor, mewujudkan Pusat Khidmat Rakyat Barisan
Nasional atau PAKAR bagi tujuan komunikasi dan ‘services’ antara pihak parti
dengan Rakyat. Pusat Khidmat Rakyat Barisan Nasional menyediakan kakitangan
sepenuh masa yang akan berkhidmat menerima sebarang aduan atau pun permasalahan
daripada rakyat.
Rakyat
Selangor boleh menghubungi Talian PAKAR
di number 1-300-22-2626 pada bila-bila masa. Pihak Barisan Nasional akan
berusaha untuk menjadi penghubung antara Rakyat dan pihak agensi yang
bertanggungjawab ke atas masalah yang dilaporkan. Pusat khidmat ini beroperasi
dari jam 9 pagi hingga 6 petang setiap hari Isnin hingga Jumaat.
Kewujudan
Pusat Khidmat Rakyat Barisan Nasional secara talian ini juga menunjukkan
komitmen BN untuk terus berkhidmat kepada rakyat dan lebih mesra rakyat.
Selepas ini, jika rakyat rasa sukar untuk menghubungi mana-mana Wakil Rakyat
Barisan Nasional, maka mereka boleh terus menghubungi Talian PAKAR dan pihak BN
Selangor akan memastikan YB Wakil Rakyat tersebut berhubung terus dengan rakyat
yang menghadapi masalah.
Selain
menalefon untuk melaporkan masalah yang melibatkan kepentingan awam seperti
masalah sampah, masalah banjir, masalah alam sekitar yang tidak dikendalikan
dengan baik oleh Kerajaan PR Selangor, Rakyat Selangor juga boleh menelefon
Pusat Khidmat Rakyat Barisan NAsional untuk mendapatkan maklumat mengenai
produk-produk Barisan Nasional seperti B1RM, Kedai Rakyat 1Malaysia, Klinik
1Malaysia dan sebagainya. Pusat Khidmat ini boleh lah diandaikan sebagai ‘one
stop centre’ untuk rakyat Selangor mendapatkan maklumat.
Selain
menerima panggilan dari Rakyat, Pusat Khidmat Rakyat Barisan Nasional juga akan
membuat panggilan kepada rakyat berdasarkan number telefon yang didapati
daripada pihak Jentera BN sendiri melalui kajian rambang dan aktiviti di
kawasan masing-masing.
Pusat
Khidmat Rakyat Barisan Nasional ini bukan sahaja akan digunakan sebagai salah
satu medium untuk berkempen, tetapi juga akan terus dikekalkan sehingga selepas
Pilihan Raya ke-13 serta menjadi medium untuk Rakyat berhubung dengan pihak
Parti.
Inisiatif
ini membuktikan bahawa Barisan Nasional tidak sekadar bercakap kosong tetapi
membuktikan setiap kata-kata dan janji yang di ucapkan oleh pemimpin tertinggi.
Barisan Nasional akan terus berkhidmat kepada Rakyat Selangor tanpa mengira
kaum, agama mahupun parti politik. Langkah mewujudkan Pusat Khidmat Rakyat Barisan
Nasional ini merupakan satu langkah kehadapan dan bukti bahawa Barisan Nasional
serius ingin berkhidmat kepada Rakyat Selangor.
Sekian,
Sayangi Selangor ; Yakini BN.
DATO’ SRI MOHD ZIN MOHAMED
KOORDINATOR BN SELANGOR
23 April 2012
No comments:
Post a Comment