Friday 20 November 2015

Wanita UMNO memulakan program bahasa Mandarin untuk dekati pengundi

Lokasi : Auditorium Tuanku Abdul Rahman, MATIC, Kuala Lumpur

Acara : Majlis Pelancaran Program Komunikasi Wanita Nasional (KAWAN)

Tarikh : 18/11/2015


Wanita UMNO mengambil inisiatif memperkayakan ahli Wanita dengan penguasaan bahasa lain selain Bahasa Melayu dan Inggeris. Tujuan besar nya ialah untuk mendekati para pengundi bukan Melayu. Buat permulaan program Bahasa Mandarin telah dimulakan pada peringkat Sekretariat Wanita UMNO dengan pensijilan 44 daripada 50 kakitangan yang mengambil bahagian. Wanita UMNO juga turut melancarkan PROGRAM KOMUNIKASI WANITA NASIONAL (KAWAN) yang menjadi induk kepada program penguasaan bahasa asing ini.



1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10
 11
 12
 13
 14
 15


7 comments:

  1. istemewanya bangsa tu di Tanah Melayu hinggakan pribumi terpaksa mempelajari bahasanya sedangkan mereka semakin hari semakin kurang bertutur bahasa kebangsaan dan lebih malang ada yg tak tahu bertutur bahasa kebangsaan.

    ReplyDelete
  2. tak pa belajar supaya kita dapat tipu dia ,

    ReplyDelete
  3. Ini menunjukkan kerajaan dah tak kuat...sibuk nak cari undi cina sedangkan undi melayu kerajaan tak hiraukan...Tengok nanti PRU 14 yg tumbangkan kerajaan org melayu atau cina..masa tu tak payah cari kesalahan org lain ...

    ReplyDelete
  4. Bertuahnya `Cina di Indonesia' ..........

    ReplyDelete
  5. Siapa itu Izana ? Anak Shahrizat ke ?

    ReplyDelete
  6. Udah terdesak buat muka tak malu cuba mendekati kaum cina untuk dapat undi. Kalau tengah kuat bukan main sombong lagi Umno nih. Mengapa terhegeh hegeh ambilalih kerja parti komponen yang dah terang-terang untuk kaum Cina ?. Hipokrit .

    ReplyDelete
  7. salam.
    wanita itu adalah fitnah. bukan saya cakap tetapi Pencipta kita sendiri yang cakap. lelaki keluar bekerja dapat pahala. wanita keluar rumah banyak bawa dosa. ini kerana, apabila mereka keluar, syaitan yang mengirinya. maka wahai wanita islam, tetapkan lah kiblatmu. jangan lah hanya pakai hijab di kepala, tetapi hijab kita merangkumi semua. suara, muka, gerak geri kita dan tubuh badan kita pun mengundang fitnah jika tidak di lindungi oleh kita. tak payah lah nak berpolitik sangat. duduk rumah jaga anak anak lebih banyak pahala. duduk rumah, banyak kerja boleh buat. keluar berpolitik ni bukan tugas kita. terima kasih.

    ReplyDelete