Tuesday 8 December 2015

Bagaikan ceramah Anwar Ibrahim - Packed and full house

Lokasi : Kelab Sultan Sulaiman, Kg Baru, Kuala Lumpur

Acara : Himpunan rakyat bersama Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin

Tarikh : 7/12/2015



Video 1 : FULL - Ucapan Tan Sri Muhyiddin Yassin


Video 2 : FULL - Ucapan Tun Dr Mahathir


Video 3 : Sumpah Khairuddin untuk terus melawan rasuah Najib Razak



1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8
 9
 10

11
12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47


26 comments:

  1. siapa kah yang menjatuhkan pak lah..bukan kah manusia berdua ini...script yang sama di ulang untuk melayu berpecah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu sejak azali lagi dah berpecah, jadi tak payah nak temberang kat sini kata disebabkan 2 orang ni melayu berpecah.

      Delete
    2. Sbb kn ada org cm ko ni la kenapa UMNO penuh ngn makhluk2 pemakan dedak....taat membuta tuli pd pemimpin yg korup. Hati hitam!

      Delete
    3. Si bugis pukimak yang dok diatas tu kau tak nak petik kah? Bukankah sekarang rata-rata melayu hidup susah akibat kos sara hidup naik itu naik semua naik disebabkan keputusan dan cara pentadbiran si bugis pukimak tu?

      Melayu berpecah? Abis yang menyusahkan melayu sekarang ni jugak orang melayu, itu apasal kau tak cerita?

      Anjing punya orang. Tak usahlah nak cerita melayu berpecah semua kalau melayu sendiri dok buat taik kat bangsa sendiri.

      Delete
    4. Ni aq jumpa org yg tidak mengenang jasa . Pastu tuduh punca melayu berpecah. Ini bkan nk menjatuhkan, ini untuk menyalamatkan malaysia dan org ini juga telah membawa malaysia berjaya seblum ini .

      Delete
  2. Paklah dijatuhkan disebabkan skandal etc beliau yang memberikan risiko dan kesusahan pada Parti. Dan di-ikutkan, Paklah tidak dijatuhkan, malah dia sendiri rela untuk berundur demi kelangsungan parti.

    ReplyDelete
  3. Kalau dah berserah kepada Allah, buat setakat mampu TSMY dan TM, jangan mengikut nafsu. Allah SWT ada perancangan utk setiap hambaNYA. Allah memberi peluang utk berehat. Berehatlah. Jangan sampai kisah2 lama melibatkan yang dah meninggal ditimbulkan semula. Kepada TM zaman anda telah berlalu. Anda telah berbuat yang terbaik. Jangan dicakar nama baik mu menjelang senja. Plan A tak jadi, Plan B tak jadi, biarlah ia berjalan seperti kehendakNYA jua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guna Alasan macam ni memang jenis kaum yang lemah. Allah SWT kurniakan Akal, untuk kita insan ciptaannya gunakan demi kelangsungan hidup yang Allah SWT berikan ini. Kalau istilah 'rehat' itu diguna pakai dalam perjuangan menegakkan kebenaran, sampai laa ni kita masa dok sembah batu, pokok etc semua. Disebabkan ingin menegakkan kebenaran, dan berjuang tanpa berfikir untuk berehat demi kebenaranlah kita hari ini berkiblatkan Makkah, bernabikan Muhammad SAW, dan menyembah, yang satu tiada sekutu, Allah SWT.

      Berbalik pada isu yang dibangkitkan, Mengapa Tun M perlu berehat dengan alasan zaman dia telah berlalu? Dialah tulang belakang Malaysia yang kita nampak hari ini, segala benda disediakan, kerangka dibina, matlamat dicipta, semuanya dia yang buat, jadi melihat segala-galanya yang dibuat olehnya waktu dahulu, kini diperosakan satu persatu oleh manusia durjana, masih perlukah dia untuk berdiamkan diri seperti lelaki dayus dan pengecut?

      Kalau kamu berfikiran seperti itu, ya perlu diamkan diri disebabkan zaman sudah berlalu, itu terpulang, kerana jelas pengecut dan dayus itu tidak bermakna perlu wujud pada orang lain, dan orang lain perlu berkelakuan sebegitu rupa.

      Apa guna nama baik kalau berdiamkan diri sewaktu kemungkaran terjadi di hadapan mata?

      Selagi hayat dikandung badan, selagi itulah perjuangan tetap diteruskan, kerana itulah sifat seorang insan yang lahir sebagai pemimpin.

      Delete
    2. Setuju dengan Anon 9 December 2015 at 00:16, sebab yang jelas bila diteruskan juga plan 2 mantan PM/TPM ini, orang Melayu terpaksa berpecah lagi. Keadaan inilah yang memang dimahukan sangat-sangat oleh orang DAP seperti Guan Eng dan Kit Siang. Akibat dari tindakan bekas mantan ini hanya akan berlaku putusnya silaturahim sesama kita dan ini sangat ditegah oleh Rasulullah SAW dan juga ada dalil yang sama didalam Al Quranul Karim. Disini kita harus menilai semula apakah tindakan kita menurut hawa nafsu atau bagaimana. Cuma manusia yang tidak mahu redha dengan ketentuan ALLAH sahaja yang tidak akan peduli dengan akibat dari tindakan mereka itu, seolah-olah ayat Lahaulawala Quata illa billa hilalil azim tidak memberi apa-apa makna kepada mereka.

      Akal yang Allah berikan adalah bertujuan supaya kita bertaqwa kepada Nya dan bukan bertujuan untuk mencabar TakdirNya. Jangan kita berbicara seolah-olah ALLAH itu tidak tahu dan tidak peduli tentang apa yang berlaku. Tidak kah semua yang berlaku ini adalah dari rencana yang telah tertulis di Loh Mahfuz lagi? Memang kemungkaran seharusnya kita tangani tetapi bukan dengan cara memburuk-burukkan orang lain, ikutilah protokol Islam yang memang sudah lama kita diberitahu. Caranya ubahlah sesuatu keadaan (yg tidak baik) dgn tanganmu sekiranya kamu rasa kamu mampu. Jika tidak boleh juga maka gunakan hujah dan bicara yg baik tetapi sekiranya tidak boleh juga maka berdoalah kepada Allah. Sesungguhnya itulah tahap keimanan kita sebagai hamba sebab ALLAH Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

      Sekiranya ini pandangan ini pun boleh mendatangkan marah maka berhati-hatilah sebab kita sedang merasakan bahawa kita lebih tahu dan bijak daripada ALLAh sendiri. Nauzubillah

      Delete
  4. Ya Allah selamatkan negara kami dari pemimpin yang zalim dan menindas rakyat ini.

    Ya Allah selamatkan negara dan hindari kami dari pemimpin korup demi masa depan anak2 dan cucu kami.

    Sesungguhnya umno menuju kehancuran hasil tangan2 mereka sendiri.

    ReplyDelete
  5. Panahan kekecewaan..
    Kecewa kerana sayangkan rakyat atau kcewa kerana langkah yang tersalah ambil...

    Hantam sajer laa..

    ReplyDelete
  6. Apa yg TM lakukan untuk generasi mendatang hingga umur 90 dilupakan
    Beliau berjuang utk kita kerana dia lebih ''jelas'' dari kita apa yg berlaku
    Olih kerana WANG DAN KUASA mereka terpaksa menyokong utk hidup. Mereka lupa
    semua dari Allah .
    Org hina TUN org ungit segala yg takbaik tapi Tun menjadikan malaysia ketika dulu hebat
    Projek semua siap hutang negara ''menipis''
    Ini duit hilang , BATU NESAN pun takda cerita hebat , tanah negara jual dan gadai .

    jika betul bawa cina tu ke malaysia ...ni org2 penting semua ''menghilang atau hilangkan''##
    pasal 2.6b jika jujur beritahu rakyat dan ahli umno khusus nya ...kabarkan
    pada ahli ...ok saya terima wang sebnyk ini utk parti masuk ke akaun saya... INI tidak
    kita dapat kabar dari amarika pasal ini, jika takda WSJ ,,,,,senyap.... kena Shahril senyap.....
    kenapa taksaman TUN.

    Disini kita dalam DUNIA Persilatan , tepis sana dan sini----dlm kubur bagaimana ?????
    gersepit tulang belulang

    AKU belum pernah dengar TUN menfitnah atau creating stories , belum
    Fikirkan apa sebab kamu membela jika seseorg itu ''bersalah'' jika rasa tak....tampil kadangkala sokong membabiBUTA ..... kaji SIAPA ORG YG BERNAMA TUN MAHATHIR!!!!!

    ReplyDelete
  7. sudah2 la tu wahai melayu... korang bertelingkah sesama sendiri orang lain yg untung... melayu semaikn berpecah... tidak semua manusia sempurna termasuk najib... najib sdg bermasalah dgn isu 1mdb... setakat ini blum ada pun bukti sahih telah berlaku penyelewangan dlm 1mdb... tapi berani kah Tun M atau TSMY bersumpah laknat yg mereka tidak pernah menyeleweng atau mengutamakan kroni sendiri???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli tanah harga murah lepas tu jual dengan harga mahal gunakan pulak duit th apa cita
      ...nak membantu atau melingkupkan

      Delete
  8. apa yg mahathir dan muhyiddin lakukan sekarang lebih memudahkan kerja2 pembangkang... umno BN hancur bukan disebabkan oleh pembangkang tetapi oleh pihak dalam sendiri yg mengaku sebagai ahli umno yg setia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengan kata lain Biarkan saja apa Yg Najib lakukan? Hanya alasan takut melayu berpecah terima saja adanya...inikah dinamakan perjuangan?

      Delete
  9. Perhimpunan anjuran situa2 haramjadah keparat....tak sedar diri...
    Barua jaramjadah laknat punya perhkmpunan...kerurunan khinzir mabuk kuasa...laknat jaramjadah..menambah kusut lh keadaan....situa2 dajalll nak mampuss

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko bercakap pasxal keturunan ko yang keluar dari burit babi ke ???.. ptuiih haram jadah punya babi

      Delete
    2. Inilah contoh menteliti penjilat najib... Kalau tak faham erti perjuangan main jauh jauh...

      Delete
  10. Bila hati sudah hitam.....ehh macam tajuk cerite plak.....kui..kui...

    ReplyDelete
  11. Dulu UMNO untuk rakyat... sekarang UMNO adalah untuk mereka yang mentekedarah duit... halal haram tak peduli... so elok la kalau UMNO berkubor bersama presiden nya yang membangsatkan rakyat

    ReplyDelete
  12. Era Tun M semuanya ada subsidi ...sekarang semua subsidi telah ditarik balik ..rakyat terpaksa menanggung kos sara hidup yang tinngi .. mana pergi duit subsiadi yang telah ditarik balai hinggakan dana awam pun dibelasah.. Tiada sesiapa yang dapat menandingi Tun M. Dia lah Stateman yang hebat..

    ReplyDelete
  13. salam
    saya sungguh merasa bangga dengan umno sepang yang berani menganjurkan program ini. nampaknya umno selangor sudah siap sedia sembah derhaka pada najib bersama sama dengan umno johor. rasanya umno negeri negeri lain juga mempunyai nada yang sama. semoga isyarat ini memberi semangat kepada najib untuk meninggalkan jawatan yang patut di sandang oleh tan sri muhyiddin yassin waktu ini. tan sri muhyiddin memang layak menyandang jawatan presiden umno seterusnya perdana menteri malaysia yang ke tujuh.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  14. salam.
    oh ya, maaf sebab perkataan 'sembah derhaka' hanya layak utk raja raja sahaja. najib bukan raja. dia hanyalah alat utk rakyat gunakan mentadbir secara amanah, bersih dan cekap. malangnya pentadbirannya banyak auta dan pentingkan diri dan keluarganya. memang sepatutnya najib di cela dan dibidas oleh orang umno sendiri utk kelangsungan politik yang mementingkan maruah agama, bangsa dan negara terjamin. hanya orang kafir dan munafik yang benci dan ingin umno hancur. jadi kita tanya lah diri kita sendiri samaada kita, najib dan orang umno ingin bersama sama kafir dan munafik , dalam menghancurkan parti keramat yang di bina utk melawan british seterusnya menuntut hapusnya penjajah dan menjadikan kita bangsa merdeka. kita adalah umno, dan umno adalah nadi orang melayu utk menegakkan agama Allah dalam perjalanan menuju syurga di akhirat.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  15. salam.
    sudah dengar ucapan penerima derma 2.6billion tu? semua kejayaan umno sebelum ini, dia nak buat macam dia yang punya kerja. padahal...orang orang umno sendiri pun tak berani ambil kredit atas kejayaan umno. najib ni pergi lah buat kerja perah santan. lebih elok dari jadi perdana menteri tanpa pengikut yang ikhlas. semua dia kasi duit termasuk blogger pun ada yang di katakannya merajuk sebab dia tak bagi duit. habis tu, blogger yang puji dia melangit tu dapat habuan la ya? berapa la habuannya tu ya.
    terima kasih

    ReplyDelete
  16. mengapa si bapok tua ini mengaitkan anu war al juburit dalam tajuk posting dia kali ini??

    ReplyDelete