Google+ Followers

Thursday, 26 July 2012

Raja Komando tuduh Ummi fitnah beliau

Venue : Taman Seri Andalas, Kelang, Selangor

Event : Sidang media khas

Date : 25/6/2012 @ 11.30 am


Satu sidang media khas di panggil oleh Raja Komando (Raja Kamaruddin) untuk mengumumkan bahawa satu laporan Polis telah dibuat oleh beliau keatas artikel bertajuk 'Rasuah Jawatan Pengerusi KSSB, imbuhan Raja Komando Jadi Saksi Palsu' yang diterbitkan oleh UMNO-ONLINE dan blog SAHABAT-GUNUNG..


Pengadu menyatakan:-

Pada hari ini 16hb Julai 2012 saya diberitahu oleh anak lelaki saya bernama Raja Othman bin Raja Kamaruddin bahawa ada cerita di internet tentang diri saya. Saya amat terkejut tentang berita mengenai diri saya yang dikaitkan dalam kes Dato Sri Anwar Ibrahim (DSAI) pada tahun 1998. Apabila saya membaca berita ini di internet.

Bersama sama laporan ini saya kepilkan artikel yang dikeluarkan oleh pihak yang bertanggungjawab iaitu – Sahabat Gunung  Media UMNO (UMNO Online).

Tajuk artikel tersebut Rasuah Jawatan Pengerusi KSSB<imbuhan Raja Komando.

Dalam kenyataan itu Umie Hafilda telah memfitnah saya kononnya saya adalah –saksi Palsu- dalam mahkamah kes DSAI dan ekoran daripada keterangan itu saya kononnya dituduh mendapat habuan menjadi Pengerusi Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) saya menafikan tuduhan ini sekeras kerasnya kerana saya tidak pernah memagang jawatan Pengerusi KSSB> selain daripada itu UMMI mengatakan saya menerima rasuah dalam hal ini.  Ini juga satu fitnah lagi yang saya menafikannya.

Dalam kenyataan itu (rujuk artikel yang dilampirkan) Ummi mendakwa saya telah melakukan –Fitnah Jenayah- Ini satu fitnah menghina saya sebagai kerabat diraja Selangor dan dimata masyarakat. Perkara ini perlu diambil tindakan segera oleh pihak Polis dan pihak bertanggungjawab (Pucuk Pimpinan UMNO) sekiranya pihak berkuasa mengatakan taat setia kepada Raja dan Negara. Fitnah adalah musuh Negara.

Saya begitu taat setia kepada DYMM Sultan Selangor sehingga saya tidak menceburkan diri dalam politik. Tetapi apabila perkara (fitnah) ini berlaku dan tidak diambil tindakan segera saya akan muncul dipentas politik dimana sahaja Ummi Hafilda digunakan oleh UMNO untuk berceramah dimusim pilihanraya ke-13.

Tujuan saya membuat laporan ini adalah untuk mencari kebenaran dan tidak mahu BUDAYA FITNAH ini berleluasa dan menjaga maruah kerabat diRaja Selangor dalam musim pilihanraya ke-13. Dimana ianya akan menimbulkan system poitik demokrasi yang tidak sihat dan untuk membersihkna nama saya dalam kenyataan yang berupa fitnah ini.

1.
 2.
 3.
 4.
 5.
 6.