Thursday 26 July 2012

Raja Komando tuduh Ummi fitnah beliau

Venue : Taman Seri Andalas, Kelang, Selangor

Event : Sidang media khas

Date : 25/6/2012 @ 11.30 am


Satu sidang media khas di panggil oleh Raja Komando (Raja Kamaruddin) untuk mengumumkan bahawa satu laporan Polis telah dibuat oleh beliau keatas artikel bertajuk 'Rasuah Jawatan Pengerusi KSSB, imbuhan Raja Komando Jadi Saksi Palsu' yang diterbitkan oleh UMNO-ONLINE dan blog SAHABAT-GUNUNG..


Pengadu menyatakan:-

Pada hari ini 16hb Julai 2012 saya diberitahu oleh anak lelaki saya bernama Raja Othman bin Raja Kamaruddin bahawa ada cerita di internet tentang diri saya. Saya amat terkejut tentang berita mengenai diri saya yang dikaitkan dalam kes Dato Sri Anwar Ibrahim (DSAI) pada tahun 1998. Apabila saya membaca berita ini di internet.

Bersama sama laporan ini saya kepilkan artikel yang dikeluarkan oleh pihak yang bertanggungjawab iaitu – Sahabat Gunung  Media UMNO (UMNO Online).

Tajuk artikel tersebut Rasuah Jawatan Pengerusi KSSB<imbuhan Raja Komando.

Dalam kenyataan itu Umie Hafilda telah memfitnah saya kononnya saya adalah –saksi Palsu- dalam mahkamah kes DSAI dan ekoran daripada keterangan itu saya kononnya dituduh mendapat habuan menjadi Pengerusi Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) saya menafikan tuduhan ini sekeras kerasnya kerana saya tidak pernah memagang jawatan Pengerusi KSSB> selain daripada itu UMMI mengatakan saya menerima rasuah dalam hal ini.  Ini juga satu fitnah lagi yang saya menafikannya.

Dalam kenyataan itu (rujuk artikel yang dilampirkan) Ummi mendakwa saya telah melakukan –Fitnah Jenayah- Ini satu fitnah menghina saya sebagai kerabat diraja Selangor dan dimata masyarakat. Perkara ini perlu diambil tindakan segera oleh pihak Polis dan pihak bertanggungjawab (Pucuk Pimpinan UMNO) sekiranya pihak berkuasa mengatakan taat setia kepada Raja dan Negara. Fitnah adalah musuh Negara.

Saya begitu taat setia kepada DYMM Sultan Selangor sehingga saya tidak menceburkan diri dalam politik. Tetapi apabila perkara (fitnah) ini berlaku dan tidak diambil tindakan segera saya akan muncul dipentas politik dimana sahaja Ummi Hafilda digunakan oleh UMNO untuk berceramah dimusim pilihanraya ke-13.

Tujuan saya membuat laporan ini adalah untuk mencari kebenaran dan tidak mahu BUDAYA FITNAH ini berleluasa dan menjaga maruah kerabat diRaja Selangor dalam musim pilihanraya ke-13. Dimana ianya akan menimbulkan system poitik demokrasi yang tidak sihat dan untuk membersihkna nama saya dalam kenyataan yang berupa fitnah ini.

1.
 2.
 3.
 4.
 5.
 6.



10 comments:

  1. Owhhhh....ini lah Raja Kuman...dow....heheheh!!! Tak encem!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup lagi si Raja ni ye!!!

      Delete
    2. inilah dia orang yg benar.Berani dr dulu lg.Hidup mati ditangan tuhan.Jangan peduli apa org nak kata kami disini sentiasa meyokong PAK ENGKU.KITA AKAN GEMPUR SEPERTI DULU SEMANGAT KOMANDO DIHATI KAMI..... HIDUP PAK ENGKU HIDUP PR

      Delete
  2. Lancau laaah... ini pun jenis lalang jugak...lagi senang cakap... jenis orang giler.. LOL

    ReplyDelete
  3. Fuck off laa wei keling yang duduk sebelah tu. You think you da man to fuck with Xavier?? fuck off daaa...

    ...an irritated keling

    ReplyDelete
  4. mcm mana orang boleh buat fitnah pada Raja Komando??

    Anak dia nama Raja Othman, pemetik anggor selepas SPM 2..3 tahun lepas .. peminat 'ICE'..jadi pengarah Syarikat Bugis Holding Sdn. Bhd .. emak dia/bini raja komando .. Sarina, juga pengarah Bugis Holding SB.

    Dapat habuan permit korek pasir di Sungai Rasau Puchong 2 tahun lepas. Raja Komando tak boleh ambil terus kerana dia bawah 'bankrupcy', bagi pada syarikat bini dia sebagai proksi .. panjang cerita ni...Satu sen tak ada modal, 'tipu' orang buat 'usahasama' dengan dia ..sampai sekarang dah 6 'usahasama' semuanya keluar dalam keadaan pokai hangus !!

    Mau tau mcm mana Datuk Choy hangus RM200,000.00 tanpa dapat satu butir pasir? Mau tau kisah Shahrin, Ricky, Vickness/Joe - habis RM2 JUTA!!!! sekarang ni kontraktor India, sebelumnya kontraktor melayu rugi dan landed in IJN!

    Sapa mau jadi sub con dia kena bayar duit hangus 2 ratus ribu ringgit !! sudah 6 orang kontrektor dan semua rugi hangus !! ..belum lagi dia sapu duit untuk YB Yaakub dan YB Suhaimi mau pakai !!

    Banyak lagi cerita dia ada pada sumber aku .. Ahmad Bahari dan Noh Omar jaga2 sikit!! Kes 6P PATI Ahmad bahari sub kat Raja Komando RM150 satu kepala, Raja Komando tibai RM300 satu kepala .. mcm ini perangai kerabat raja selangor???

    Apa pula cerita hutang cukai dengan KSSB yg tak bebayar lebih RM200, 000.00 ..

    Cerita 2 das tembakan/2 butir peluru depan rumahnya pada tengah malam/ kena kereta exora ..apa citer ni???

    Mau cerita lanjut?? bg email untuk dapatkan maklumat lengkap terus dari sumbernya yang asli !!

    Wei jangan berlagak nak jadi ayam jantan dengan kokok yang berdegar degar sedang ekor bergelumang taik !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 14.05 : Sebarang maklumat untuk perkongsian bersama pembaca boleh saudara hantar ke minaqjinggo13@gmail.com

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. someone is jelouse too this family i think . rezeki Allah ta'ala bg , tidak perlu aib kn org dan jaga diri , doa lah kepada semua agar terbuka hati , baca al-quran dengan maksudnya , ada Allah ta'ala sruh bgthu kisah silam org lain ? jangan suka buat fitnah nanti tak lepas di padang masyar , jawab dengan Allah ta'ala , cukup cukuplah fitnah orang.

    ReplyDelete