Wednesday, 30 July 2014

UMNO perlukan Melayu sedangkan Melayu ada pilihan lain

Lokasi : Ballroom Menara Felda, Kuala Lumpur

Acara : Iftar Ramadan

Tarikh : 3/7/2014


Tindak tanduk kurang ajar yang menjadi jadi sejak kebelakangan ini oleh bangsa lain terhadap orang Melayu, agama Islam dan Institusi DiRaja adalah berpunca dari sikap Melayu itu sendiri yang berpecah dari segi politik. UMNO yang menjadi tunjang siasah politik orang Melayu perlu melakukan perubahan bagi menunjukkan bahawa mereka memerlukan sokongan orang Melayu untuk meneruskan agenda mereka dan bukan nya orang Melayu yang memerlukan mereka bagi mencapai cita-cita orang Melayu. Fikir-fikir kan lah..





9 comments:

  1. perpecahan melayu semakin teruk angkara si Anwar Aljuburi celaka tu..!!! hanya golongan celaka je yg sanggup jadi macai si peliwat jahanam tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak usahlah pula nak menuding jari kepada orang lain. pemimpin UMNO sewajibnya bermuhasabah. pemimpin UMNO sepatutnya mencari sebab kenapa ramai Melayu meninggalkan UMNO dan lantang bersuara mengkritik kerajaan. kalau hanya nak salahkan orang lain dan sentiasa menganggap diri betul, tak usahlah nak jadi pemimpin

      Delete
  2. Kita marah pada anuar , kita pada pada yang rapat dengan anuar , kita marah dengan siapa sahaja yang berkaitan dengan anuar tetapi kenapa kita pemimpin melayu tidak bersunggoh sunggoh menawan hati melayu agar tidak bersama anuar , kita marah pada pas kita marah semua yang berkaitan dengan pas sebaliknya kenapa tidak bertindak cara pas , kita tidak bertindak menawan melayu dengan cara pendekatan agama yang dipelopolri oleh pas sejak mereka berasakan mula disisihkan , jangan salah kan melayu kerana lari dari umno tidak hormat pada melayu yang berjiwa bersar umtunk memimpin sekelompok melayu , fikir lah demi melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. weeii bodoh. bila pulak PAS mempelopori pendekatan agama utk menawan melayu. jgn jadi bengap mcm PAS la bodoh. PAS menggunakan mempelopori menyemaik kan sifat hasad dengki dan zalim terhadap sesiapa yg tidak menyokong perjuangan mereka. bertopeng kan agama dan menghakimi merekea yg menentang secara totalirisma. agama di lacur kan sahaja dan sunnah di butuhi oleh PAS terutam murshitul am mereka nik aziz. mana ada jasa mereka pada agama islam samada dlm parti mereka atau negara am nya!!! paling memalukan dah lama MB perak nizar menafikan wujud nya islam dlm perlembagaan mereka. bodoh punya anon.anon ini lah contoh melayu jumud yg zuhud pada kebodohan melayu itu sendiri. lain kali fikir sebelum tulis wahai anon bangang

      Delete
    2. Anonymous30 July 2014 08:25

      aku amat bersetuju dengan komen kamu. apabila kita hedak melawan musuh, kita sepatutnya menjadi lebih baik darinya. janganlah pula kita marah sebab dia tak bersama kita. UMNO sepatutnya tunjukkan kepada orang Melayu betapa sayangnya mereka kepada agama, bangsa dan tanah air daripada membiarkan dan memerhatikan serta memekakkan telinga apabila agama dicabar, bangsa dihina dan tanah air diporakperandakan. sememangnya benar orang Melayu sekarang tidak perlukan UMNO dan UMNO sewajibnya membena dan menghiaskan diri untuk menarik semula orang Melayu supaya sayangkan UMNO.

      Delete
  3. melayu tak perlukan umno sebagaimana presidennya juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. macamana pun, Melayu tetap memerlukan pemimpin tapi bukan macam pemimpin yang ada sekarang ini. UMNO terpaksa mengorbankan beberapa pemimpin yang ada sekarang ini untuk menarik semula orang Melayu yang telah meninggalkan parti dan yang juga sedang berkemas untuk meninggalkan.

      Delete
  4. Replies
    1. jadinya orang bangsa Melayu tak usah lagi menuding jari kearah orang lain. bukan kah "bersatu teguh, bercerai runtuh" itu pepatah Melayu?

      Delete