Wednesday, 30 July 2014

UMNO perlukan Melayu sedangkan Melayu ada pilihan lain

Lokasi : Ballroom Menara Felda, Kuala Lumpur

Acara : Iftar Ramadan

Tarikh : 3/7/2014


Tindak tanduk kurang ajar yang menjadi jadi sejak kebelakangan ini oleh bangsa lain terhadap orang Melayu, agama Islam dan Institusi DiRaja adalah berpunca dari sikap Melayu itu sendiri yang berpecah dari segi politik. UMNO yang menjadi tunjang siasah politik orang Melayu perlu melakukan perubahan bagi menunjukkan bahawa mereka memerlukan sokongan orang Melayu untuk meneruskan agenda mereka dan bukan nya orang Melayu yang memerlukan mereka bagi mencapai cita-cita orang Melayu. Fikir-fikir kan lah..





12 comments:

  1. perpecahan melayu semakin teruk angkara si Anwar Aljuburi celaka tu..!!! hanya golongan celaka je yg sanggup jadi macai si peliwat jahanam tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak usahlah pula nak menuding jari kepada orang lain. pemimpin UMNO sewajibnya bermuhasabah. pemimpin UMNO sepatutnya mencari sebab kenapa ramai Melayu meninggalkan UMNO dan lantang bersuara mengkritik kerajaan. kalau hanya nak salahkan orang lain dan sentiasa menganggap diri betul, tak usahlah nak jadi pemimpin

      Delete
  2. Kita marah pada anuar , kita pada pada yang rapat dengan anuar , kita marah dengan siapa sahaja yang berkaitan dengan anuar tetapi kenapa kita pemimpin melayu tidak bersunggoh sunggoh menawan hati melayu agar tidak bersama anuar , kita marah pada pas kita marah semua yang berkaitan dengan pas sebaliknya kenapa tidak bertindak cara pas , kita tidak bertindak menawan melayu dengan cara pendekatan agama yang dipelopolri oleh pas sejak mereka berasakan mula disisihkan , jangan salah kan melayu kerana lari dari umno tidak hormat pada melayu yang berjiwa bersar umtunk memimpin sekelompok melayu , fikir lah demi melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. weeii bodoh. bila pulak PAS mempelopori pendekatan agama utk menawan melayu. jgn jadi bengap mcm PAS la bodoh. PAS menggunakan mempelopori menyemaik kan sifat hasad dengki dan zalim terhadap sesiapa yg tidak menyokong perjuangan mereka. bertopeng kan agama dan menghakimi merekea yg menentang secara totalirisma. agama di lacur kan sahaja dan sunnah di butuhi oleh PAS terutam murshitul am mereka nik aziz. mana ada jasa mereka pada agama islam samada dlm parti mereka atau negara am nya!!! paling memalukan dah lama MB perak nizar menafikan wujud nya islam dlm perlembagaan mereka. bodoh punya anon.anon ini lah contoh melayu jumud yg zuhud pada kebodohan melayu itu sendiri. lain kali fikir sebelum tulis wahai anon bangang

      Delete
    2. Anonymous30 July 2014 08:25

      aku amat bersetuju dengan komen kamu. apabila kita hedak melawan musuh, kita sepatutnya menjadi lebih baik darinya. janganlah pula kita marah sebab dia tak bersama kita. UMNO sepatutnya tunjukkan kepada orang Melayu betapa sayangnya mereka kepada agama, bangsa dan tanah air daripada membiarkan dan memerhatikan serta memekakkan telinga apabila agama dicabar, bangsa dihina dan tanah air diporakperandakan. sememangnya benar orang Melayu sekarang tidak perlukan UMNO dan UMNO sewajibnya membena dan menghiaskan diri untuk menarik semula orang Melayu supaya sayangkan UMNO.

      Delete
  3. melayu tak perlukan umno sebagaimana presidennya juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. macamana pun, Melayu tetap memerlukan pemimpin tapi bukan macam pemimpin yang ada sekarang ini. UMNO terpaksa mengorbankan beberapa pemimpin yang ada sekarang ini untuk menarik semula orang Melayu yang telah meninggalkan parti dan yang juga sedang berkemas untuk meninggalkan.

      Delete
  4. Replies
    1. jadinya orang bangsa Melayu tak usah lagi menuding jari kearah orang lain. bukan kah "bersatu teguh, bercerai runtuh" itu pepatah Melayu?

      Delete
  5. Please share and forward to all friends

    We would like to inform everyone about YIP KUM FOOK, president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK has never embarrassed people about him always lying, cheating, insulting Buddhist teachings, etc.

    Recently, many people talked about his character, before this he was a truck driver who sent furniture everywhere, then he studied law courses at several universities but we did not know he study courses or not because he did not know the law, he cheated people everywhere. and how lawyers can deceive people without fear of the law

    Hope everyone should care about this name YIP KUM FOOK (LAWYER OR MCA GOMBAK CHAIRMAN AND PRESIDENT OF SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE), also need to share and forward to all. If you make a mistake, you will lose everything, this man or YIP KUM FOOK is very dangerous and his son (YIP JIUN HANN) is also the most dangerous.

    By KOK MENG, KEPONG



    Sila kongsi dan majukan kepada semua rakan-rakan

    Kami ingin memaklumkan kepada semua tentang YIP KUM FOOK, presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, YIP KUM FOOK tidak pernah memalukan orang ramai tentang beliau selalu berbohong, menipu, menghina ajaran Buddha, dll.

    Baru-baru ini ramai yang memperkatakan tentang perwatakannya, sebelum ini dia seorang pemandu lori yang menghantar perabot ke mana-mana, kemudian dia belajar kursus undang-undang di beberapa universiti tetapi kita tidak tahu dia belajar kursus atau tidak kerana dia tidak tahu undang-undang, dia menipu orang. dimana - mana. dan bagaimana peguam boleh menipu orang tanpa rasa takut pada undang-undang

    Harap semua orang harus mengambil berat tentang nama ini YIP KUM FOOK (PEGUAM ATAU MCA GOMBAK PENGERUSI DAN PRESIDEN KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI), juga perlu dikongsi dan dimajukan kepada semua. Jika tersilap langkah, anda akan kehilangan segala-galanya, lelaki atau YIP KUM FOOK ini sangat bahaya dan anaknya (YIP JIUN HANN) juga yang paling bahaya.

    Oleh KOK MENG, KEPONG

    ReplyDelete
  6. 敬爱的佛教信土:
    我是甲洞三宝寺 (暹廟) SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA. 的理事, 当任此职多年, 对内的事務也一清二楚。

    最近, 在网络上看了PHRA PIYATHAMMO和尚和马华公会鸱唛区主席叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师的双方信件, 使我的内心久久不能平伏, 良心受到很大的譴責, 不吐訢不痛快, 所以我要誠恳的説:他叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)侓师叫外来的流流氓到三宝寺(暹廟)挑衅和尚打架及电招警方人员扣捕沙彌, 其嘲笑手法, 不外是要显示其权力, 而鞏固其职位, 以达到权力就是一切, 好让住持难堪, 自动離开, 方便行事……这种举动, 已间接的表逹其含意, 住持和尚兼顾问, 都无能为力,你们这些信徒能做什么?即使告马耒西亜佛教总会又能为难什么?这种心态, 的硧令人反感, 不是一个正信佛教者应有的行为。

    至今, 三宝寺的理事成员多数是其親戚, 这是实事, 加入会员需交RM100元费用,同时,必须经过叶金福(Yip Kum Fook)律师的同意,否则免談, 所以会员也不多。

    马华公会鹅唛区主席叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师,自控制三宝寺之後,把三宝寺(暹廟)当着私人產業,聘用和尚賺钱,利用佛教的道地为政治活动埸所,而处理三宝寺的钱财也不透明?这点,值得信众追问。马来西亚地擴人多,和尚也不缺乏,为什么不用本地和尚当任住持化缘,却偏偏劳心劳神,浪费签证费,交通费? 还要烦劳梹城佛总的推荐信, 向文化不同, 而語言又不通之千哩外囯缅旬和尚求助? 为什么….为什么? 只要我们用头脑想一想,便一日了然, 不必晝虎添足。

    叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak )律师说:欢迎任何人如有意见,可以电话03:62762369/0122039700 Email: YIPKUMFOOK@HOTMAIL.COM 戓到其马华公会鹅唛区会甲洞三宝寺及以下地圵:NO.2,B JALAN 53 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 SELANGOR, MALAYSIA.討論, 我要老实的提醒大家, 最好不要一个去見他, 因为这个人狡滑, 笑裡藏刀, 很阴险, 出家人都不放在眼裡, 連TAMAN DAYA 52100 KEPONG, KUALA LUMPUR. 众人的印度廟也敢放火燒, 利用权势把场地佔为己有, 由此可见, 他是何等的心毒? 还有现在三宝寺内, 各处都按裝计孔监视来人一举一动。

    目前, 三宝寺很多信徒及当地居民, 已经对叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak )律师不满, 但也不能做什么。他计划把三宝寺主席的职位轉给其子YIP JIUN HANN律师, 续承皇朝. 想近一部了觧詳情, 可上网得知。

    再说, 根据前理事在网络上给叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师的批評, 説他懂得包裝自己的道德守则, 以宗教为幌子手, 到处募款, 啇業经营, 政治活动为重, 并没依循佛教守則行事, 也没对人道作出貢献, 只不过借三宝寺宗教之名捞取权和私利而己, 其言也不为过, 是实事。

    在此, 我恳切希望, 廣大的佛教信仰者, 给予关注, 并共創義举, 弘扬佛教. 谢谢。

    Mr Lim Sok Chia敬啟
    Ms Yap

    ReplyDelete
  7. If you are a Buddhist monk from abroad to come and stay in any Buddhist association in Malaysia, any Buddhist monk should be more careful because some Malaysian Buddhist associations as committees are very dirty in their minds and they do not have Dhamma in their mind they (without Dhamma)

    For example, SAMNAK SAMBODHI one of Buddhist Temple (Malaysia Buddhist Association) located at Taman Desa Jaya, Kepong… YIP KUM FOOK as president, there is another more problem because the committee is like a ghost and animals

    Committees in SAMNAK SAMBODHI, they can collect any money from Buddhist monks, whose monks live in the Temple, one of our Myanmar Buddhist monks (VEN. U NANDIYA) lives there, the temple committee cheated his money about rm20,000.00, our monk is very sadly about that

    On the other hand, VEN. PHRA PIYA DHAMMO from Penang also committees at SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE remove him out, without any mistake, this is very stupid committees in the world

    If anyone reading this message, please forward it to anyone who knows...we will protect and save Buddhists teaching

    Sharing by Buddhist groups in Malaysia & Myanmar Buddhist People in Malaysia

    ReplyDelete