Friday 27 April 2012

Takluk Dataran - Najib serang kanak kanak

Venue : Dataran Merdeka. Kuala Lumpur

Event : Takluk Dataran, malam hari ke-14

Date : 27/04/2012 @ 12.30 am


Kera jantan bernama Najib ini lah yang menjadi daya tarikan dan penghibur sejak bermula nya Takluk Dataran. Tapi malam ini satu kejadian yang tidak diduga berlaku apabila si Najib menerpa dan merentap tangan kanak kanak perempuan berumur lebih kurang empat tahun sehingga terlentang diheret Najib.

Ibu bapa kanak kanak tersebut yang dipersalahkan tuan pengurus kera tersebut. Untuk mengelak dari menjadi isu ibubapa kanak kanak tersebut terus membawa anak mereka yang traumatised keluar dari lokasi.

Ramai yang tertarik dengan gelagat Najib dan mengambil kesempatan bergambar dan mendukung nya.. tapi kera tetap haiwan, mood nya memang sukar diramal. Adakala Najib menyeringai dan menunjukkan taring beliau apabila diusik berlebih lebihan oleh orang ramai.

Saya tetap berwaspada dengan segala jenis haiwan walau kucing sekalipun dan saya harap orang ramai tidak mengambil enteng mengenai keselamatan terutamanya jika ada kecil ketika berhampiran dengan kera seperti Najib... Pengurus punya alasan.... bini Najib, si Rosmah Mansor tak berada bersama.... itu pasal dia moody...

1.
 2.
 3. Petugas JAIS yang mengikuti perkhemahan sejak mula lagi tidor beralaskan ground sheet tanpa bumbung atau fly sheet sejak kelmarin. Harap harap tak hujan le... Petugas ini merupakan salah seorang dari empat yang ditahan polis kerana menghalang penjawat awam menjalankan tugas kelmarin. Kes beliau akan didengar pada 10/4/2012.
 4.
 5.
 6.
 7.
 8.


2 comments:

  1. Salam Sdr.

    Seorang kawan memberi link ini kepada saya. sebelum ini saya ada amsuk link sdr tapi tak perasan . harap sdr amat berterimakasih jika sdr dapat memperbetulkan tajuk cerita ini kerana ia akan menyusahkan saya.saya tidak mahu macam auntie bersih main marah dan serang org tak tentu pasal.memang sewaktu sdr ambil gambar saya rasa mcm pernah melihat sdr cuma tak perasan di mana. jadi biar saya jelaskan.

    1 ) Kanak kanak itu memang takutkan monyet saya. sebab itu dari mula saya tidak mahu benarkan ia bergambar walaupun atas permintaan ayah dna ibu kanak kanak tersebut. kerana saya tahu apabila kanak kanak tidak mahu ibu dna ayah akan cuba memaksa dan pada pandangan monyet ia akan di anggap mengasari kanak kanak. monyet tidak boleh melihat kanak kanak di kasari.

    2 ) Sewaktu kejadian saya melihat ayah kanak kanak tersebut menolak kanak akan tersebut ke arah saya dan ia dapat di lihat oleh monyet saya. dan ia akan cuba mendapatkan ornag yg mengasari kanak kanak. dna akan melindungi kanak akanak tersebut sebab itu ia menarik kanak akan tersebut.

    3 ) Yang menamakan monyet saya najib ialah penyokong bersih sendiri. nama monyet saya memang di kenali ramai sempena nama saya sendiri JK.nama monyet jantan saya JK dan yang betina SHAKI. yg menamakan mereka sempena najib dna rosmah masur adalah penyokong bersih. jadi saya harap sdr dapat memperbetulkannya.

    4 ) Selepas itu saya sendiri telah mencari ibu dna bapa kanak kanak tersebut , dan meminta maaf , malah mereka sendiri meminta maaf kepada saya kerana kata mereka memang saya telah berpesan jgn kasar dgn kanak kanak depan monyet. jadi tidak terjadi kanak kanak tersebut di bawa lari atau trauma.

    Saya amat berharap tuan mendapat maklumat dahulu sebelum menulis.sdr mungkin tidak tahu sifat sifat haiwan jadi adalah lebih elok sdr bertanya kepada yg mengetahui. agar sdr tidak menulis berita berita yg tidak benar dna nanti sdr sendiri akan di pandang tidak elok.

    ReplyDelete
  2. We inform everyone in Malaysia and Australia about YIP KUM FOOK(lawyer). He is the chairman of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia.

    This YIP KUM FOOK do not refund Rm20,000.00 to our Ven. Nandiya (Myanmar Monk), he recently lived in Australia Buddhist Temple SASANA DAJA 49 Bombay Street, Lidcombe, NSW 2141 Australia

    If anyone goes to SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, please inform to (Yip Kum Fook) about the refund of monks.

    May you all do good deeds and protect the Buddha. Protection is better than doing anything in Buddhism.

    By Myanmar Buddhist in Malaysia

    ReplyDelete