Saturday 25 January 2014

Bila kerajaan dilihat lemah pembangkang makin galak

Lokasi : Dewan Muktamar, Pusat Islam, Kuala Lumpur

Acara : Sidang media selepas Forum Kebangsaan Hak Asasi Kemanusiaan

Tarikh : 24/1/2014 @ 12.00 pm


Negarawan yang berjiwa besar merendah diri walaupun dunia memuji dan menyanjung beliau... "Saya pun manusia biasa saja.."... Sebelum itu Tun mengakui hakikatnya pembangkang akan menjadi berani apabila melihat kerajaan yang memerintah itu lemah. Apabila berani mereka sanggup melakukan apa saja yang bertentangan dengan 'rule-of-law'. 





8 comments:

  1. Semoga Allah memberikan kesihatan yang terbaik untuk Tun. Malaysia masih perlukan buah fikiran yang bernas dari Tun M.

    Amin

    ReplyDelete
  2. Betul tu Tun Mahathir. Memang kerajaan sekarang amat lemah. Terutama dari segi perlaksanaan. Slogan bukan main gah tetapi tidak dilaksanakan sebagaimana sepatutnya.

    Mahu bukti? Pagi ini saya dihidangkan dengan sesuatu yang amat menjengkel dan memalukan. Amat mengguris hati saya. Kerana ia dilakukan oleh Pejabat Perdana Menteri sendiri (PMO - Prime Minister Office, katanya). Di Putrajaya pulak tu. Iaitu pusat pentadbiran pusat kerajaan.

    Apa bendanya? Pejabat Perdana Menteri menganjurkan aktiviti berbasikal di waktu malam di Putrajaya. Apa yang jadi isu ialah ia diuar-uarkan sebagai PMO NIGHT CYCLING. MasyaAllah apa sudah jadi dengan jatidiri kita? Bahasa Melayu pun sudah dikesampingkan. Dan ia dilakukan oleh pejabat yang sepatutnya menegakkan jatidiri sekelian rakyat Malaysia. Apa nak jadi? Tinggal slogan sahaja kah apa yang dilaung-laungkan selama ini?

    Saya berasa amat malu dengan kejadian ini. Tak tahu lah sama ada Perdana Menteri tidak malu mengenainya.

    Wallahualam. Alifmimyaro.

    ReplyDelete
  3. "Saya pun manusia biasa aje". Itu yang buat saya sayang dan hormat Tun M dari dulu hingga sekarang.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah Tun nampak ceria dan sihat sangat. Semoga kekal sihat selamanya.

    ReplyDelete
  5. Walaupun dunia Hantu dan Jembalang memuji Mahathir dia merendahkan diri .Dia tak perlu pujian2 itu kerana dia lah SyaiTun, anak syaitan diakui dunia Berjaya mencuri dari yg miskin bagi kpd kaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei anon 09:44 . Ko keluar dari bu**t babi ke ?

      Delete
  6. anon 9:44,

    Berani kamu menghina seorang yang banyak jasanya kepada kita semua. Kalau tidak suka Tun sekalipun tidak perlulah kamu memanggilnya dan menuduhnya sebegitu rupa. Sesungguhnya kamulah sebenarnya syaitan yang jelas lagi nyata!

    ReplyDelete