Wednesday, 8 January 2014

Hard Rock Cafe dialu alu kan di Putrajaya, tapi.....

Lokasi : Menara Sri Wilayah, P2, Putrajaya

Acara : Sidang Media Ku Nan mengenai cadangan pembukaan Hard Rock Cafe di Putrajaya

Tarikh : 7/1/2013


Hard Rock Cafe (HRC) boleh beroperasi di Putrajaya dengan syarat mereka memenuhi peraturan dan larangan dalam kotaraya yang ditadbir secara Islam.. secara spesifik nya larangan keatas penjualan arak yang sinonim dengan HRC seluruh dunia. Jika mereka berseutuju HRC Putrajaya bakal menjadi satu-satu nya HRC yang mematuhi peraturan Islam.

Peraturan ini memang sedia ada dan semua perniagaan yang melibatkan makanan dikenakan syarat ketat mengenai larangan penjualan arak. Malah 7-Eleven juga turut dikenakan syarat yang sama sebelum mereka dibenarkan beroperasi di Putrajaya. Tiada satu pun cawangan 7-Eleven di Putrajaya menjual arak ketika ini.

Oleh kerana HRC juga melibatkan hiburan, kemungkinan syarat keatas jenis hiburan juga akan dikenakan bersesuaian dengan konsep dan amalan pentadbiran Putrajaya.


FB entry : https://www.facebook.com/minaq.jinggo/posts/10152120193299663?comment_id=29162936&offset=0&total_comments=20&notif_t=share_comment


1
 2
 3
 4
 5
 6
 7
 8  Apa pulak Pak Din buat di pejabat Ku Nan ?… Sebenar nya beliau telah berhenti kerja dari PKR minggu lepas setelah mengikuti Anwar Ibrahim lebih daripada 20 tahun. Ada cerita suka duka dan perancangan masa depan Pak Din yang mungkin akan dikongsi di entry yang lain ... 



9 comments:

  1. http://bit.ly/1htbGpr

    ReplyDelete
  2. ah hahahaaaa...haku kat dah..cakap tak serupa bikin....hrc kepunyaan melayu...gatai gak nak juai arak,apa kew benggong...maaf..hangin...hangpa tak amal ajaran islam hangpa punya pasai...jgn tarik sama org melayu masuk gerup hangpa...

    ReplyDelete
  3. Pak Din 2x. Penyokong tegar dan guru gayung yang menjaga keselamatan Al Juburi sekeluarga. Udah lari dari Al Juburi ? Tahniah le. Lepas ni berbakul le fitnah yang pencacai Al Juburi longgok atas Pak Din. Kah kah kah

    --X-PKR..

    ReplyDelete
  4. Knpla umno terutama ku nan ni bengap bodoh sekali...
    Org dah bantah tu fhm2 jela...
    Aseh cek mat pon tempoh hari kata x buat hrc d putrajaya..
    Ni kire berkeras jgk la ni kun nan nk buat hrc ni
    Utk apa?
    Mula2 buat.lama2 masuk jgk hiburan bagai
    Umno jgn berlagak kuatla

    ReplyDelete
  5. Bg aku hrc got nothing to do with putrajaya...

    Konsep hrc tu lainn sdangkan imej putrajaya perlu dijaga supaya kekal beridentiti islam dan mlayu...

    7-11 Tu kedai keperluan 24jam.... bukan bwk budaya liar dan minum mcm hrc...

    Harap kunan x butakan mata dia...

    Lpas ni kalau hrc lpas.... planet holywood plak nak masok....

    So apa jadi pd putrajaya akhirnya....???

    Aku x stuju hrc di putrajaya.... di kl ok...

    Di putrajaya kekalkan imej islam mlayu ...

    ReplyDelete
  6. aku melayu rasis8 January 2014 at 10:53

    rang politik mana cakapnya lurus xde bengkok?? dalam 2 minit pn bleh tukar bro...sama aje dlm umno pas pkr. Dap-ig tak yah nak ckp r. sejak duamenjak ni sya tgok mcm gomen gali kubur sendiri aje..smakin ari smakin dalam.

    ReplyDelete
  7. Makin lama makin BODOH2 menteri nie, KENAPA YA, banyak sangat benda HARAM dah masuk kot, ketua usah cakaplah LEMBIK

    ReplyDelete
  8. Anwat xperlu gayung ni..bodyguard from filipin lg terror

    ReplyDelete
  9. Ketua Belia MCA Gombak YIP JIUN HANN,
    Berkenaan bapa U (YIP KUM FOOK, MCA GOMBAK) bertiga, Empat Isteri dan kaya, itu hal U sendiri,
    Mengapa U cuba Menbangkitkan Nama NABI MUHAMMAD S.A.W. bagi menburukkan nama kebaikannya. U cuba ingat memalukan Muslim?
    Yip Jiun Hann, U bukan Muslim kami harap jangan menyetul hal Agama Muslim dan kebaikan NABI MUHAMMAD S.A.W.
    Kalau tidak kami akan ajar U seperti perkara yang terjadi di U.S.A

    Kami Yang Benar,
    RAKYAT GOMBAK

    MCA Youth chief Gombak YIP JIUN HANN,
    Concerned father U (YIP KUM FOOK, Gombak MCA) three, four wives and rich, the case U itself,
    Yip Jiun Hann, U are not Muslims we please don't touch of Muslim's religion and the good thing Prophet MUHAMMAD S.A.W.
    Why U try generate name of PROPHET MUHAMMAD S.A.W. for bad name of benefits. U try to remember the shameful of Muslim?
    If not, we'll teach U such things happen in the USA

    Our sincerely,
    PEOPLE GOMBAK

    ReplyDelete