Monday 4 August 2014

PAS hilang kewibawaan sebagai pejuang Islam untuk ganti UMNO

Lokasi : Ballroom Menara Felda, Kuala Lumpur

Acara : Iftar Ramadan

Tarikh : 3/7/2014


Ikuti ulasan Zulkifli Noordin mengenai PAS yang sentiasa dirundung malang dengan cita-cita mereka ingin menjadi peneraju dalam memperjuangkan Islam di tanahair Malaysia. Semua nya gara-gara sikap mereka yang sentiasa menjadi 'budak suruhan' kepada DAP dan PKR walaupun bersendirian mereka mempunyai kekuatan yang tidak ada pada DAP & PKR walau digabung sekalipun.




9 comments:

  1. Dahh lama tauuu........

    Pas cuma tisu toilet dap sajaa....

    Pas yak2.... jd tukang celett....

    Eeee.... hinaa aaa pas ni...tuihhh...

    ReplyDelete
  2. itu hangpa yang cakap. hang tak pi tanya lagi apa perasaan orang pas? ramai yang perasan dalam pas ni. bongkak kerana mereka mendapat kedudukan sejak ada pakatan. antara penabur fitnah terhandal di Malaysia terdiri dari orang pas kerana pada mereka fitnah itu harus jika nak menegakkan syiar ( cara Pas ). Tanya siapa yang melalak hina Dr. Hasmah suatu masa dulu? siapa yang kutuk Dr Mahathir? cara kutukan sangat menunjukkan kekampungan. itulah Pas, fitnah dan Pas adalah satu. tapi jika orang tu depa suka, apa yang tak baik tentang orang itu ditutup rapat ataupun ayat biasa..fitnah UMNO. aku sangat berharap orang pas ni buang semangat megah depa, sebaliknya bersatu sesama kita demi agama dan bangsa. buang sikap merendahkan keislaman orang lain kerana anda semua bukan maksum. kadang tu, orang UMNO pi mekah buat haji atau umrah, orang pas ni boleh kata tak dapat pahala. macam sia sia katanya. aduh... pas. hangpa buka Tuhan pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuii tu...

      Dulu keluaq dlm harakah kata umah chedet kat putrajaya ada tokong cina...

      Thn 2005 aku sempat mlawat museum chedet di langkawi dan ternpk tokong cina hadiah dari kjjan china ke chedet...

      Tersenyum aku masa tu teringatkan fitnah pas dlm harakah sekitar thn 1999...

      Apa nak buat.... rakyat bodo utk pemimpin bodo...

      Delete
  3. Pemimpin PAS teracun akal mereka oleh Anwar Ibrahim untuk menakluk Putrajaya sedangkan kemampuan mereka terbatas. Mereka sepatutnya bekerja sama dengan UMNO untuk membangunkan ummah di Kelantan untuk menjadi negeri contoh. Kelantan dan Putrajaya boleh bekerjasama lebih effektif untuk kebaikan Islam dan ummah daripada PAS bekerjasama dengan PKR & DAP melawan arus untuk merampas Putrajaya. Sudah nya mereka juga yang diaaibkan..

    ..Cikgu Basir

    ReplyDelete
  4. Parti bodo yg dipimpin pemimpin bodo maka akan diikuti oleh pengikut bodo...

    ReplyDelete
  5. as salam. bukan nak kata, tapi itu semua satu fakta! Saya setuju semua di atas..dah banyak bukti! Berjuang Islam x ikut SUNAH pasti dihujungnya PUNAH.

    ReplyDelete
  6. as salam. Tambahan sikit.... maksud ikut SUNAH: ajak manusia kpd ALLAH bukan parti, ajak manusia kpd SUNAH NABI bukan SUNAH YAHUDI(matlamat m'halalkn cara), ajak manusia kpd AKHIRAT bukan kuasa undi, ajak manuisa bersatu dlm Jemaah SUNAH WAL JAMAAH bukan joint dgn komunis & perosak Negara, ajak manusia syukur nikmat keamanan merdeka bukan menghuru harakn Negara, mengaku royalty hak kelatan sebelum keputusan mahkamah dibuat ..itu satu PEMBOHONGAN OLEH ULAMAK2 PARTI, sifat asobiyah kekelantanan m'ybabkn mereka x iktiraf Islam UMNO diluar Kelantan, takkan Kelantan je MEMBANGUN BERSAMA ISLAM..tak nak bantu UMNO bangun ISLAM di Malaysia ke?, mengaku pejuan Islam..dlm masa yg sama pejuang Islam UMNO ditentang dgn pelbagai fitnah. Sentiasa wujud golongan ahli syurga & ahli neraka, maka berusahalah kita utk jd AHLI SYURGA dgn berpegang kps AHLUS SUNNAH WAL JAMAAH. Aku juga ada kelemahan, moga Allah ampunkan daku.YOU DO, U GET IT.

    ReplyDelete
  7. Aku pun dah join parti tu sejak tahun 1980an lagi, bermula dengan ABIM , tgk tabligh jap, tengok Al Arqam masa tu, Tariqat Nasyabandiah jap, Darul Atiq, puluhan ustaz dengan meniti dari masjid ke masjid, kuliah ke kuliah sekitar KL dan Selangor, akhirnya menjadi ahli seumur hidup PAS dan terakhir berada dalam jawatankuasa Kawasan memegang jawatan Ketua Lujnan Penerangan. Tahun 1998 terjebak dalam reformasi menjadi machai dlm kumpulan Ezzam dan Lokman Adam bersama sama Raja Komando ...

    Hari ini .. aku duduk terpingga-pingga mengenangkan usaha dan bakti yg seakan sia sia bila PAS sanggup menjadi barua kepada PKR dan DAP ... aku tidak sanggup lagi menjadi penghkhianat kepada Ugama, Bangsa dan Negara ini .. pengalaman itu kini mendewasakan aku .. aku melucutkan keahlian aku dari kumpulan yg sanggup menjual prinsip dan perjuangan mereka setelah berjaya dipengaruhi oleh fahaman individu bernama Anu War Al Juburi !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah ... hidayah datang dalam pelabagai bentuk dan peringkat..


      Cikgu Basir

      Delete