Tuesday 17 February 2015

Serangan bertali arus keatas Shafee Abdullah sudah bermula

Lokasi : Pejabat MP Lembah Pantai, Kuala Lumpur

Acara : Sidang media bagi membantah perlantikan Shafee Abdullah ke badan hak asasi Asean

Tarikh : 16/2/2015


Secara ringkas nya, sidang media hari ini bertujuan menyatakan bantahan terhadap perlantikan Tan Sri Shafee Abdullah sebagai Pengerusi ASEAN Intergovernmental Commission on Human Rights (AICHR)  baru-baru ini. Alasan utama ialah Shafee pro-UMNO dan tiada rekod dalam pembelaan isu-isu hak asasi. Saya kurang pasti apa tugasan dan fungsi utama badan tersebut..




1
  2  Dari kiri - MP Alor Setar,  Gooi Hsiao Leung (PKR), MP Kuala Kerai , Dr Mohd Hatta Ramli (PAS) dan MP Segambut, Lim Lip Eng (DAP)
3
4  Mana ada gaduh-gaduh.. we are united !!!
5  Ini fesyen Malaysiakini... depa taip news pakai blackberry saja ...dan satu lagi rahsia ...pen kena gigit dimulut... baru report keluaq laju...


19 comments:

  1. Kalau serang orang yg tidak bersalah dan telah berjaya menegakan keadilan itu sesuatu yg patut bagi standard Pakatan,tapi kalau serang orang yg dah didapati bersalah macam si Peliwat itu sangat di larang dan perlu di hentikan.

    ReplyDelete
  2. Tanda tanda akhir zaman

    ReplyDelete
  3. muka mintak penumbuk je sekor sekor...tetambah adun kuala krai tu

    ReplyDelete
  4. Macam mana pula dengan Anwar yang paksa Tan Sri Khalid Ibrahim letak jawatan sebagai menteri besar Selangor kerana Anwar nak letakkan bininya jadi menteri besar Selangor? Bagaiamanakah pula dengan PKR yang memecat Tan Sri Khalid sebagai ahli PKR kerana keengganan Tan Sri Khalid meletak jawatan sebagai menteri besar Selangor?

    Begitu juga dengan PAS yang memecat Dr. Hasan Ali dari jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor dan seterusnya memecat terus dari PAS kerana ketegasan Dr. Hasan Ali hendak pertahankan akidah umat Islam dan hendak menentang penjualan arak di kawasan majoriti umat Islam?

    Begitu juga dengan DAP yang mengambil masa selama 19 hari untuk mengira hanya lebih sedikit 1800 kertas undi pemilihan DAP sebelum ini, apakah tahap mental DAP ini? Malahan DAP menghalang lebih dari 100 perwakilan mengundi terutama perwakilan dari kaum India semasa pemilihan DAP sebelum ini dan membawa masuk pula perwakilan upahan oleh Lim Sekeluarga, di manakah integriti DAP?

    PAS, PKR, dan DAP perlu cermin muka mereka dahulu yang mana mereka itu mencabul dan dengan jahatnya memperkosa hak asasi manusia ahli-ahli mereka, malahan mengamalkan penipuan serta bersikap kuku besi dalam parti mereka sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka TAK MAMPU BERFIKIR DENGAN CERDIK.... INILAH JADI NYA.
      Yang SALAH JADI BETUL, yang BETUL, JADI SALAH !

      Delete
  5. Hatta...
    Muka dah gelap
    Hati pun dah turut gelap

    ReplyDelete
  6. Mengapakah malaun 3 orang tu tak jelaskan pula mengapakah Anwar takut untuk disoal jawab oleh pihak pendakwaraya? Malahan mengapakah 13 orang alibi Anwar juga takut untuk disoalbalas oleh pendakwaraya?

    Berlagak macam pandai, tapi bodoh nak mampus, lebih dungu dari Pak Pandir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betulllllllll
      Setujuuuuuuuuuuu.

      Delete
  7. KUALA LUMPUR, 8 Mac — Bapa kepada Saiful Bukhari Azlan tampil ke hadapan hari ini mengakui kes liwat kedua yang melibatkan anaknya dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah sebuah “konspirasi politik jahat” untuk memburukkan nama pemimpin utama Pakatan Rakyat (PR) tersebut.

    Azlan Mohd Lazim, 60, dalam satu sidang media tertutup juga mendedahkan kes liwat tersebut telah dirancang rapi oleh seorang pegawai khas di Pejabat Perdana Menteri sejak awal pendedahan kes liwat kedua tersebut.

    “Ini adalah konspirasi politik jahat untuk membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk kali kedua,” kata Azlan.

    “Saya memohon maaf kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan keluarganya.Beliau dan keluarganya telah banyak menderita dan sengsara akibat fitnah ini,” tambah beliau.

    Azlan yang ditemani oleh dua rakannya juga menolak pengakuan yang dibuatnya hari ini adalah kerana desakan ataupun tekanan mana-mana pihak, sebaliknya dilakukan dengan rela hati.

    Apabila ditanya mengapa menunggu hingga hari ini baru tampil untuk membuat pengakuan, Azlan berkata ia adalah kerana selepas membuat penilaian sendiri dan menerusi maklumat yang disampaikan oleh orang terdekat, beliau mula dapat melihat kebenaran disebalik kes melibatkan anaknya tersebut.

    “Saya lakukan pendedahan ini kerana setelah sekian lama saya mengumpul maklumat-maklumat sama ada semasa dalam perbicaraan mahupun yang dikirim kepada saya oleh orang ramai.

    “Saya dapati kebenaran mula terserlah dan jelas kelihatan,” terang Azlan.

    Menurut Azlan, individu tertentu telah mengambil kesempatan dan mempergunakan anaknya untuk kepentingan politik, sambil menambah situasi genting ketika itu menyebabkan beliau tidak ada pilihan selain memberikan sokongan kepada Saiful di mahkamah.

    “Segalanya dirancang begitu rapi oleh pegawai khas di Pejabat Perdana Menteri, malahan skrip yang saya baca selepas sidang media keputusan kes liwat tahun lalu juga disediakan oleh pegawai tersebut.

    “Malahan, anak saya (Saiful Bukhari) sendiri tidak pernah menceritakan tentang kejadian (liwat) dan pertuduhan tersebut kepada saya... saya juga tidak pernah dipanggil menjadi saksi dalam kes tersebut,” terang Azlan ketika memainkan peranan dalam kes liwat kedua tersebut.

    Apabila ditanya sama ada Azlan akan menasihati anaknya, Saiful supaya menarik atau menggugurkan rayuan yang dibuat di Mahkamah Rayuan, Azlan berkata: “Saya tidak mahu campur tangan ataupun menasihati Saiful untuk menarik balik kes rayuan atau menggugurkannya, terpulanglah kepadanya untuk meneruskan ataupun tidak”

    “...saya tidak mahu komen mengenai kes mahkamah (Mahkamah Rayuan) yang masih berjalan, tapi apa yang saya dedahkan hari ini adalah pengakuan sukarela saya.”

    - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Saiful Bukhari's father now says Anwar did commit the act :-

      http://www.mole.my/content/saiful-bukharis-father-has-denounced-pkr

      2. (Video) Gempar! Bapa Saiful, Azlan keluar PKR kerana diperguna oleh pecacai DSAI :-

      http://pilihan-anda.blogspot.com/2013/05/video-gempar-bapa-saiful-azlan-mohd.html

      Delete
    2. Selepas ke Australia, bekas polis elit Sirul Azhar Umar kini mempertimbangkan menjawab persoalan terbesar sekitar pembunuhan Altantuya Shaariibuu – kenapa dia dan Azilah Hadri membunuh wanita itu?

      Dalam perbualan telefon dengan Malaysiakini baru-baru ini, Sirul mendedahkan bahawa beberapa media Australia telah pun memohon sesi wawancara “terus terang” dengannya.

      “Saya belum putuskan untuk diwawancara,” katanya.

      Ditanya sama ada beliau sedia mendedahkan segala-galanya jika wawancara itu menjadi kenyataan, bekas anggota polis itu menjawab:

      “Ya, saya pertimbangkan kemungkinan ini dengan serius.”

      Difahamkan bahawa beberapa stesen televisyen telah berhubung dengan Sirul (atas), yang sedang ditahan pihak imigresen negara itu di Sydney.

      Rundingan antara Sirul dan stesen TV masih berjalan.

      'Bertindak atas arahan'

      Sementara itu, Sirul memberitahu bahawa dia tidak kenal mangsa pembunuhan atau Abdul Razak Baginda – penganalisis politik dan rakan dekat Datuk Seri Najib Razak yang terlepas dalam kes itu.

      “Saya bertindak atas arahan. Orang penting yang mempunyai motif masih bebas,” katanya yang enggan mengulas lanjut.

      “Ia bukan bermakna saya tidak sayangkan (pasukan) polis, tetapi saya bertindak atas arahan,” tegasnya.

      Menjawab soalan, Sirul berkata keadaannya OK di pusat tahanan dan dia dibenarkan menggunakan telefon dan Internet.

      “Saya biasanya baca Malaysiakini, Utusan (Malaysia) dan Harakah untuk ikuti perkembangan di kampung halaman,” katanya.

      Daripada jauh, duda 43 tahun itu bagaimanapun bimbangkan dua anak remajanya di Malaysia yang berhenti sekolah, kesan daripada kesnya.

      Kambing hitam

      Bulan lepas, Sirul dan Azilah dijatuhi hukuman mati apabila didapati bersalah dalam kes tersebut di Mahkamah Persekutuan.

      Terdapat beberapa persoalan di sebalik kes itu, termasuk berkaitan motif tindakan itu.

      Najib, ketika masih timbalan perdana menteri, bersumpah dengan nama Allah bahawa beliau tiada kaitan dengan kes itu.

      Bekas pembantunya, DSP Musa Safri, yang memberitahu Azilah untuk membantu Razak Baginda (kanan) pada malam pembunuhan itu, tidak dipanggil memberi keterangan dalam perbicaraan.

      Dalam perbicaraan di Mahkamah Tinggi Shah Alam, Sirul mendakwa dia dijadikan kambing hitam untuk “melindungi rancangan mereka”.

      Sirul tidak hadir di Mahkamah Persekutuan ketika keputusan disampaikan kerana berada di Australia.

      Undang-undang Austalia tidak membenarkan ekstradisi individu yang berdepan hukuman mati ke negara asal ~ Malaysiakini

      Delete
  8. Only idiots don't understand the law.
    Even if they do, they just refused to because they are plain idiots !

    ReplyDelete
  9. 1 Saiful berani berdepan dengan 14 peguam Anwar dalam kandang saksi
    2 Anwar masuk kandang saksi pun tak berani



    ReplyDelete
  10. Dalam gambar -gambar di atas, semua itu musuh-musuh Islam yang nyata (syaitan jenis manusia).

    ReplyDelete
  11. Padan muka kereta Hatta Ramli dibakar.

    ReplyDelete
  12. Ya setuju....saya setuju....err....kita lantik Ambiga kerana dia yang paling berkecuali....err atau Samad Said...errr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atau lantik bomoh yang halau hantu raya dengan kayu golf.

      Delete
  13. Aku nampak ada cina pendatang tersengih tak sedar diri yg bapak dia dapat kerakyatan free kat negara ni..........

    ReplyDelete
  14. https://www.youtube.com/watch?v=CgL0blVkECI

    ReplyDelete