Friday 15 January 2016

Sekitar Majlis Memperingati 40 tahun Pemergian Tun Abdul Razak

Lokasi : The Royale Chulan, Kuala Lumpur


Acara: Majlis memperingati 40 tahun pemergian Tun Abdul Razak


Tarikh : 14/1/2016




1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

12
13
 
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
 27
 28
 29


18 comments:

  1. Dulu takda pun buat macam ini, kenapa pulak tiba-tiba ada hari peringatan untuk Tun Razak.
    Sedangkan hari peringatan untuk Tengku Abdul Rahman dan Tun Hussin Onn langsung tidak ambil peduli
    Kalau nak cari kredit untuk Najib, kena la berlaku adil untuk kesemua Bekas Perdana Menteri Malaysia.
    Janganlah sampai menampakan kebodohan di mata rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus ada program macam ni.
      Semua orang dapat mengimbau perjuangan Tun Razak, terutama mereka yang
      pernah bekerja bersamanya. Dengan adanya program macam ni, adalah peluang
      nak banding-bandingkan perjuangan si bapa dengan si anak.
      Najib kata, he is proud to be Tun Razak's Son.
      Agak-agaknya, Tun Razak proud tak mempunyai anak macam Najib....????

      Delete
  2. Susah nak faham dengan manusia bergelar melayu ni.Perkara baik mengingati orang2 yang banyak berkorban dan berjasa kepada bangsa agama dan negara pon nak di jadikan isu.Sepatutnya tak perlu tunggu Najib jadi PM baru teringat nak memberikan penghargaan kpd bekas2 PM.Sekali pon idea ini datangnya daripada beliau sendiri mengapa perlu menjadi isu bahkan patut berterima kasih kepada Najib.Kerana kalau tidak dimulakan sampai bila2 pun tak akan ada Upacara Peringatan ini.Jadi selepas ini wajar lah diadakan upacara yangsama bagi giliran mengingati bekas2 PM yang lain pula.Sebab itu kita jangan lah bergopah gapah gapah mengkritik sesuatu yang baru semata2 kerana ianya bermula olih pentadbiran Najib atau semata2 untuk mengkritik .

    ReplyDelete
    Replies
    1. uuuwekk...uuwekk..loya tekak aku..

      Delete
    2. Muahahaha.. semua otai otai kawan Tun Razak balun Najib secara halus. Tak sorang pun akui Najib ada mewarisi sikap perjuangan bapa dia. Tun Razak cermat dalam berbelanja, Najib boros..belanja duit yang banyak untuk bini ketot dia tuh. Tun Razak tak gila kuasa pegang portfolio kewangan ...Najib gila kuasa , kemut habis portfolio MOF.... Majlis makan diri. Mana nak letak muka Najib ooooiii... even adik dia belasah dia dalam ucapan terakhir

      Delete
    3. Penjilat tegar,....kata apa pun dia tetap jilat....

      Delete
    4. KIHKIHKIH............nampaknya tujuan tak tercapai.
      Lain yang diharapkan, lain pulak yang berlaku.
      Mesti Najib menyesal tak terkata-kata.
      Semua orang dapat peluang membalon dengan bercerita betapa cermat,
      berhemah dan profesionalnya arwah Tun Razak berbanding si Najib.

      Delete
  3. salam.
    walau apa pun kesalahan yang najib buat, dalam zahir dan batinnya tetap sayang akan almarhum bapanya. kita semua walau macam mana rupa layanan ibu bapa kita, kita tetap akan sayang dan cintakan ibu bapa. cuma kita mahu lahirkan rasa sayang itu atau tidak. jika kita ingin ibu bapa kita di hormati kita jaga nama baik mereka.
    apa apa pun tahniah kepada perdana menteri utk membuat majlis mengenang jasa tun abdul razak. tun abdul razak memerintah sewaktu tanahair kita baru sahaja merdeka dan beliau mengambil tampuk pemerintahan selepas almarhum tunku berehat dari jawatan pm. ini berlaku selepas tragedi 13 mei 1969.
    apa yang terjadi waktu itu sungguh mengesankan tunku dan beliau meninggalkan jawatan pm. waktu itu, pihak pemerintahan tidak kenal politik wang yang berlaku secara terang terangan. di jiwa setiap perdana menteri hanyalah ingin melihat negara berada di landasan yang betul dalam ekonomi, pendidikan dan sebagainya. semangat ingin melihat bangsa melayu maju dalam kepimpinan dan ekonomi amat tebal. jadi dalam memimpin tiada rasa ingin berbelanja mewah dan sebagainya. maka kita dapat lihat bonda tun rahah terpaksa membeli tiket sendiri semata mata ingin sangat menemani tun razak melakukan lawatan kerja.
    ini semua bukanlah sesuatu yang menghairankan sangat. tetapi di waktu tun dr mahathir, kita dapat lihat tun dr siti hasmah banyak juga menemani tun melakukan lawatan kerja. ini kerana negara kita telah lebih dikenali maka lebih banyak jemputan kerja yang tun dr m terpaksa layan. tetapi ini tidaklah bermakna tun dr m keterlaluan dalam membelanjakan wang kerajaan. malah bekas orang nombor dua dia yang banyak melakukan rasuah dan politik wang dalam mendaki ke puncak timbalan presiden. tetapi ramai yang masih tidak mahu terima kenyataan ini.
    maka orang nombor dua itu bertindak melawan tun dr m. walhal bekas orang nombor dua itu memang bersalah dari segi moral dan penyalahgunaan kuasa.
    apa yang kita nampak di waktu itu, tun dr m dipersalahkan dari semua penjuru malah di benci oleh media barat juga. semua bertindak menghukum tun hanya kerana simpati kepada bekas orang nombor dua itu.
    maka pak lah pun mengganti tun dr m setelah tun dr m mengambil keputusan meletak jawatan.
    maka pak lah tidak banyak dapat mengambil iktibar yang baik dari cara pemerintahan tun dr m. pak lah lebih kepada lemah dan lembut sehingga di ambil kesempatan oleh budak tingkat empat.
    kemudian akhirnya, najib mengambil alih kuasa, maka terjadilah apa yang berlaku sekarang.
    najib diperbodohkan oleh orang terdekat dia sendiri dan kroninya.
    adakah najib dapat melakukan sesuatu utk mempastikan kita berada di landasan ekonomi yang kembali pulih?
    terima kasih.

    ReplyDelete
  4. salam.
    gst amat membebankan kita semua dan dengarnya ia tak akan di tambah. ingin ditambah lagi? jangan mengarut lah. kalau ingin dihapuskan lagi bagus. kita semua sedia maklum yang najib rasa dia amat baik dalam memberi sedekah br1m dan sebagainya. tetapi sebenarnya apabila br1m ada, kita terpaksa di arahkan utk membayar gst.
    apa yang ingin saya sampaikan di sini, saya merayu utk kerajaan menghapuskan gst dan jika perlu br1m tidak perlu di berikan lagi. kami semua rakyat jelata tidak mahu segala bentuk kebajikan. kami ingin diberi peluang kerja dengan gaji yang boleh menampung kehidupan kami sekeluarga.
    kami tidak mahu dan tidak mahu lagi menanggung cukai gst. cukuplah sekian lama kami terseksa membayar cukai ini.
    lagi satu perniagaan 1mbd perlu di isytihar muflis dan dibubarkan segera. kami tidak mahu perniagaan ini membebankan kami pembayar cukai.
    semua menteri penasihat pm perlu di berhentikan dan kementerian pelajaran di satukan dengan kementerian pendidikan tinggi. kita tak perlu ada dua kementerian mentadbir pendidikan anak anak kita. semua ini membazir.
    uitm perlu memberi makanan cara dahulu semula. pastikan anak didikan uitm mendapat makanan yang cukup utk pembelajaran lebih baik.
    semua badan seperti pemandu dan talent corps di berhentikan dengan segera. kita sudah ada unit perancang ekonomi yang terbaik utk melakukan semua kerja ini.
    perlombongan bauksit perlu dihentikan demi kesejahteraan alam sekitar dan dapatkan nasihat pakar dalam hal ini. tiga bulan itu perlu dilanjutkan selama lamanya.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  5. Ini majlis masuk bakul angkat sendiri..anak panggil orang ramai suruh puji arwah bapak. Sapa puji lebih, dpt kredit lbh. Tujuan nak tunjuk najib berasal dari keturunan baik2. Pegi daa..hidup golongan elitis melayu ni umpama dlm mimpi, padahal rakyat tak peduli pun siapa bapa beliau. Cuba la turun padang bergaul dgn rakyat bawahan terutama org melayu skrg...ambil tahu keluhan diorang. Rata2 menyumpah seranah tindakan kerajaan kenakan gst & tolak beban kejatuhan harga minyak kpd rakyat. Pru14 siap sedialah umno utk dikafankan..taktik perkauman dah tak laku.

    ReplyDelete
  6. salam.
    dalam memuji tindakannya mengadakan majlis ini, kita nak tanya juga pakai duit siapa? duit kita juga ke? bukan apa kalau saya yang suri rumah ni, saya anggap duit suami duit saya. tapi bila sampai pada rosmah yang tak kerja tu duit suami duit dia, duit kita duit dia. jet kerajaan , jet dia. apa yang bukan dia punya? duit itu tuhan dia la katakan.
    tun razak pun tak mendabik dada mengatakan duit dia banyak. memang duit yang ada secukupnya sahaja. tapi najib punya lah bongkak kata dia banyak duit sebab harta bapanya banyak. tapi rupanya duit kita yang dia baham dengan rakan kongsi gelapnya. apa lah...tak ada duit buat cara tak ada duit. sekarang bila tembelang sudah pecah, pecat ag, pecat ketua sprm, pecat tpm.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  7. Salam Bro,aku tetap menyanjungi Tun Razak TAPI aku tak boleh terima Najib.Dia adalah perdana menteri yang paling teruk yang pernah dilahirkan di Malaysia.

    ReplyDelete
  8. MAJLIS BACKFIRE !! MEMANG MASSIVE BACKFIRE. TAK SEORANG PUN YANG DIJEMPUT MENYAMAKAN RAZAK DENGAN NAJIB. NAJIB TAK ADA LANGSUNG SIFAT MULIA BAPA DIA. HE IS A DISASTER AND A HUGE SHAME TO HIS FATHER. MEMANG BERGULING GULING LAH TUN RAZAK. WHAT A PITY.

    ReplyDelete
  9. salam.
    semalam terbaca berita sarawak report yang telah di berikan link oleh din turtle di blognya. sebenarnya jika ada yang mengatakan saya agak teruja dengan berita ini, sememangnya pun. dari awal lagi komen saya di blog encik jinggo ini, telah saya nyatakan utk memberi laluan selamat kepada dato seri najib jika beliau ingin meletak jawatan dalam masa terdekat ini. bagi pendapat saya, saya lebih rela dato seri berbuat demikian dari kita menghadapi kemelut ini jika dia masih berkuasa.
    apa apa sahajalah, biar lah beliau jawab di hadapan Allah nanti. kini kita hanya menanti tan sri muhyiddin yassin mengambil alih jawatan presiden umno seterusnya perdana menteri malaysia ke tujuh. tan sri boleh memulakan pelan pemulihan ekonomi. semoga berjaya.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  10. salam.
    tak ada ribut, tak ada taufan...tiba tiba sahaja pemakan dedak di kedah berbunyi kepercayaan mereka kepada dato mukhriz sudah tiada. pemakan dedak tak percaya pada dato mukhrizz??? kelakar apa ni? dato mukhriz dijadikan sandaran utk menawan kedah kembali kepada barisan nasional. siapa yang kita nak dengar ni? orang awam yang bergantung harap pada dato mukhriz atau pemakan dedak yang sokong perniagaan 1mdb yang muflis dan keborosan si wanita pertama malaysia ini?
    di ikutkan sudah tentu kita mendengar pendapat orang ramai di kedah. orang orang kedah pun tak bising. tiba tiba sahaja macam orang nyanyuk dan mendapat ilham dari setan mana...buat sidang akhbar nak suruh dato mukhriz turun dari kerusi mb kedah. hanya orang yang sesuka hati dia makan duit orang ramai nak bermewah mewah macam orang gila kuasa sahaja yang tak suka orang orang macam dato mukhriz. orang awam tak suka tengok orang yang bergaya macam dialah raja padahal orang awam kebuluran. belah lah pencacai najib si pengecut. dulu buang mb terengganu sebab mat said tak mahu bersekongkol dalam 1mdb haram jadah itu. sekarang sebab bacul apa lagi utk berpaut pada kuasa?
    terima kasih.

    ReplyDelete
  11. salam.
    setakat pemakan dedak berbunyi bagi pihak si pengecut macam orang bodoh bila ditanya pasal dimana 2.6billion itu. memang sesuatu yang tak dihairankan. tetapi memang satu tamparan bila ada orang kedah yang berani kerana benar bertindak berkumpul utk memberi sokongan kepada dato mukhriz. dah banyak kali najib dimalukan oleh orang ramai yang membencinya. setakat pemakan dedak dia tak payahlah najib nak berbangga. pergi lah buat kerja lain. ringgit makin jatuh. bursa saham sentiasa negatif. kepercayaan orang luar pun dah kurang. orang malaysia semua pun memang bencikan najib. di facebook najib pun penuh dengan komen negatif ketidak percayaan orang ramai terhadapnya merudum. sekor pemakan dedak berbunyi tetapi rakyat kedah semua bantah akan ahmad pemakan dedak ini. tak malu ke?
    kami semua tak percaya pada najib. dengar lah suara hati kami yang ikhlas ini.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  12. salam.
    gkcm memohon tindakan disiplin keatas semua orang umno yang memohon pemimpin berundur. orang orang ini perlu digantung keahlian mereka.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  13. salam.
    ini jawaban teuku terhadap gkcm. disebabkan gkcm sentiasa mempersoalkan 1mdb yang bermasaalah dan serang najib secara terbuka, maka teuku sebagai orang yang membuta tuli dan suka makan dedak najib tak mahu melayan kehendak gkcm. walaupun gkcm mendapat sokongan padu dari semua rakyat jelata utk melihat perubahan presiden umno, tetapi utk menunjukkan betapa lekehnya orang yang baik dan jujur berbanding dengan penjilat najib yang sentiasa menyokong gaya hidup najib yang suka berjoli dan meminta derma itu, maka gkcm perlulah menerima kata kata teuku seperti diarahkan oleh najib utk sentiasa menyokong segala tindakan utk menjatuhkan orang yang jujur dan baik seperti dato mukhriz dan sewaktu dengannya. dato mukhriz tak akan mendapat apa apa keistimewaan dari bahagian disiplin umno yang menyokong rasuah dan sbgnya. dato mukhriz perlu berdepan secara anak jantan dan selalunya begitu dan sentiasa membantah rasuah dan politik wang itu, dan hanya harapkan rakyat kedah utk menyokongnya.
    seperti biasa najib yang lupa jasa tun dr mahathir menaikkan dia sebagai pm itu, najib juga mudah lupa jasa dato mukhriz menawan kembali kedah. najib memang ramai tak suka dan selangor jatuh bawah pembangkan disebabkan najib ketuai misi menawan selangor. najib gagal tawan selangor. dato mukhriz berjaya tawan kedah sebab orang percaya dato mukhriz buat kerja. dalam pilihanraya...najib kalah. dato mukhriz menang. dalam perlawanan bola dato mukhriz menang bergaya disebabkan najib tak tahu main bola.
    terima kasih.

    ReplyDelete