Wednesday 3 December 2014

63 Tahun PAS - Pemidato gembar gembur sentimen perkauman

Lokasi : Kompleks PAS, Bukit Chandan, Kuala Kangsar, Perak


Tarikh : 30/11/2014



Saya telah membuat liputan dan mengikuti PAU 2014 sepenuhnya dari hari perasmian sehinggalah Ucapan Penangguhan oleh Presiden UMNO. Sepanjang perbahasan orang Melayu UMNO lebih banyak berbahas mengenai cara memperbetulkan diri mereka dan kepimpinan mereka yang ada dilihat tidak turun kepadang membantu akar umbi walaupun mereka memegang jawatan penting dalam kerajaan dan GLC.

Mengenai hubungan Melayu / Cina, orang UMNO berbahas mengenai perkara-perkara yang melibatkan Cina MCA dan komponen dalam BN kerana mereka boleh berurusan dan menyelesaikan isu-isu yang timbul antara mereka.

Sepanjang saya berada didalam Dewan Merdeka, tidak pernah saya mendengar nama Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng disebut atau diberi penghormatan untuk disebutkan nama mereka dalam sesi perbahasan orang Melayu UMNO. Saya tidak tahu dari mana Dr Muhammad Nur Manuty dapat maklumat tersebut ... mengapa perlu beliau mengapi apikan sentimen perkauman ini ??





4 comments:

  1. Doktor mana ni, kalau dia menang spr betul, kalau kalah tipu, wakil calon tu buat apa dalam bilik mengundi, agen calon makan gaji buta ke.. dr ayam

    ReplyDelete
  2. Siapa mamak pukimak ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ki-mamak ni sekarng dah jadi Info Chief PKR dan Chief PKR Perak. Hadoi memang batu api ki-mamak nih.

      Delete
  3. SPR tak nak saman ke? Berat tuduhan tu

    ReplyDelete