Wednesday 25 February 2015

Wan Azizah cuba memperkeldaikan institusi pengampunan DiRaja


Datuk Zulkifli Noordin
KENYATAAN MEDIA

1. Permohonan pengampunan keatas Banduan bernama Anwar Ibrahim oleh isterinya Wan Azizah wajib ditolak kerana ianya dibuat tanpa persetujuan dan/ atau pengetahun Banduan sendiri.

Ini kerana Banduan konsisten dgn pendirian tidak mahu membuat permohonan pengampunan!

Adakah Wan Azizah membuat permohonan ini tanpa pengetahuan atau persetujuan Banduan? Kalau benar Wan Azizah membuat permohonan pengampunan ini tanpa pengetahuan atau persetujuan Banduan, ini adalah satu penghinaan terhadap pendirian Banduan tersebut!

2. Asas kepada sebarang permohonan pengampunan ialah pengakuan salah kpd kesalahan yang disabit, penyesalan atas perlakuan kesalahan itu dan akujanji tidak akan mengulanginya lagi;

3. Elemen2 ini tidak ada dalam permohonan Wan Azizah maka ianya wajib ditolak;

4. Sebaliknya Wan Azizah cuba memperkeldaikan institusi pengampunan DiRaja dengan menjadikan alasan "kehakiman tidak telus" sebagai alasan pengampunan. Ini satu penghinaan keatas institusi pengampunan dan wajib ditolak dan dikenakan tindakan sewajarnya!

6. Permohonan ini juga suatu penghinaan kepada institusi kehakiman yang dilantik dan bernaung dibawah YDP Agong kerana menjadikan alasan "kehakiman tidak telus" sebagai alasan permohonan pengampunan;

7. Kebiasaanya hanya mereka yang dijatuhkan hukuman mati atau penjara sepanjang hayat akan memohon pengampunan bagi tujuan pengurangan hukuman. Bagi seorang yang disabitkan kesalahan meliwat dan dijatuhkan hukuman penjara 5 tahun adalah sesuatu yang agak "luar biasa" untuk memohon pengampunan atas hukuman, apatah lagi bagi Banduan ini yg selalu meneriak slogan "Lawan Tetap Lawan". Adakah keluarga membuat permohonan pengampunan kerana Banduan dikatakan tidak mampu melawan nyamuk didalam penjara spt yang diadukan oleh isterinya Wan Azizah?

Zulkifli Noordin
Rabu 6 Jamadil Awal 1436
25 Feb 2015


7 comments:

  1. maaf cakap..keluarga babi ini tetap menyusahkan rakyat dan negara

    ReplyDelete
  2. KALAU AKU , AKU SURUH ORANG REJAM DIA DENGAN BATU SAMPAI MATI.

    ReplyDelete
  3. Aku tak sabar nengharungi 5 tahun yg tenang dari sekarang.

    ReplyDelete
  4. Wan Azizah anak beranak patut didakwa kerana menghina mahkamah.sesiapa yg boleh, tolonglah buat lapuran polis,kalau nak tunggu pihak berkenaan mengambil tindakan entahlah.Keluarga tersebut sudah terlalu banyak memperbodohkan rakyat,dan mengkucarkacirkan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Mereka menghina mahkamah tapi semua buat tak tahu sahaja. Adakah kerana terkesan dengan "airmata buaya" mereka sehingga tak sampai hati nak ambil tindakan ke atas mereka? Ini yang membuat keluarga kaki putar belit ini semakin naik lemak.

      Delete
  5. DARI SEGI UNDANG2, WAN AZIZAH DAN ANAK2 ADA LOCUS STANDI KE BUAT RAYUAN SEDANGKAN YG KENA PENJARA ANUAR. APA UNDANG2 NEGARA NI UNTUK NUAR ANAK BERANAK AJE KE? NURUL (BOHONG TERHADAP RAJA NONG CIK, TARIK BALIK DAN MOHON MAAF KAT MAHKAMAH) DAN ADIK, BERADIK JGN BERLAKUN LAH.......

    ReplyDelete
  6. Dari apa yang dipersembahkan kepada DYMMDPA Nampak nya isteri dan anak-anak Anwar dah kena jangkitan sakit mental tahap kronik. Anwar isteri dan anak2 sanggup bukan saja menolak fakta kes, tetapi masih dengan kedegilan nak membodohkan rakyat dengan teori konspirasi. Sebenar nya konspirasi adalah oleh Anwar, family dan ahli club peliwat. Mereka berkonspirasi untuk menjatuhkan kerajaan BN yang sah dengan pelbagai pembohongan, fitnah, dan campurtangan Negara asing. Rakyat Malaysia yang waras fikiran dan sayang Negara Malaysia perlu bangun dan lawan kumpulan mental kronik ini dengan memberi maklumat yang betul di mana sahaja puak ini berada.

    ReplyDelete