Google+ Followers

Saturday, 16 May 2015

TV3 guna tin kosong kling klong sebagai jurucakap yang terdesak glamer

Lokasi : Dewan Tuanku Syed Putra, USM, Penang

Acara : Sidang media selepas Cakna Ilmu - Mendepani Pemikiran Tun Dr Mahathir

Tarikh : 30/4/2015


Zamil KITA dakwa Tun M sengaja putar belit jumlah yang 'hilang' dalam 1MDB seperti dalam rakaman dibawah ini...



Nasihat saya kepada Sdr Zamil KITA supaya hadir disetiap sidang media Tun Dr Mahathir untuk mengetahaui kebenaran daripada membuat kan diri kelihatan macam orang yang terdesak mencari publisiti murahan di TV3. 

Dibawah ini rakaman sidang media pada 30/4/2015 yang jelas menunjukkan bahawa angka yang disebut Tun Dr Mahathir adalah RM14 billion dan bukan nya RM42 billion seperti didakwa Zamil. Saya difahamkan bahawa kebanyakan wakil media yang hadir telah mendapat arahan 'black-out'  mengenai program yang melibatkan Tun M. Kalau ada yang berani pun mungkin online portal yang  akan memilih sudut pemberitaan yang mereka rasa sesuai.

Saya sendiri telah dinasihatkan untuk tidak menyiarkan berita mengenai Tun M, tetapi demi kebenaran saya memilih untuk engkar nasihat tersebut dan menaikmuat rakaman dibawah ini.

Tumpukan perhatian kepada min 1.00

Malaysiakini turut memuatnaik rakaman video bertarikh 25/4/2015 yang mana Tun M dengan jelas bertanya Najib kemana perginya kehilangan wang sebanyak RM14 billion dari 1MDB (rujuk min 4.36

Nasihat saya kepada Zamil.. kaji selidik dahulu sebelum buat dakwaan yang memalukan diri. Jangan terdesak nak jadi relevan dalam pertembungan Najib dengan Tun M.