Friday 11 September 2015

PESAKA jadi penganjur induk himpunan baju merah 916 ?

Lokasi : Kelab Sultan Sulaiman, Kg Baru, KL


Acara : Sidang media penganjuran himpunan 'Kebangkitan Maruah Melayu'

Tarikh : 10/9/2015



Dalam video sidang media ini Jamal Md Yunos yang mewakili 250 NGO telah mengumumkan bahawa PESAKA (Persekutuan Silat Kebangsaan Malaysia) adalah penganjur induk secara rasmi perhimpunan baju merah 16 September ini.

Secara rasmi nya juga perhimpunan ini dikenali sebagai perhimpunan 'KEBANGKITAN MARUAH MELAYU" dan akan diadakan di Padang Merbok, Kuala Lumpur pada jam 3 pm, 16/9/2015. NGO yang terlibat akan berkumpul bersebelahan kawasan Sg Wang dan Lot 10 Jalan Bukit Bintang bermula jam 11 dan seterusnya akan berarak melalui Jalan Pudu menuju Padang Merbok.


Bagaimanpun sebentar tadi saya terbaca dalam salah satu komunikasi applikasi Whatsapp bahawa PESAKA telah membuat keputusan untuk tidak terlibat didalam penganjuran perhimpunan pada 16 September kerana mereka sendiri akan mengadakan satu perhimpunan pesilat-pesilat Malaysia di Dataran Merdeka pada 18/9/2015.

Tiada maklumat diperolehi dari laman rasmi PESAKA mengenai perkembangan terbaru ini dan setakat jam 5 pagi 11/9/2015 tiada jawapan diperolehi dari Presiden PESAKA, Senator Tan Sri Ali Rustam

Jam 10 pagi 11/9/2015 Jamal Md Yunos dan kesemua kepala NGO yang hadir di sidang media petang tadi akan hadir di IPD Dang Wangi setelah dipanggil oleh pihak Polis berkaitan perhimpunan yang dicadangkan.

Dari perjalanan penganjuran setakat ini saya hampir pasti perhimpunan ini tidak akan mendapat permit Polis dan jika ianya diteruskan juga akan berlaku secara haram dan dalam suasana yang tegang kerana sudah pasti ramai Melayu ultra akan menuntut keadilan dalam berdemontrasi dan berhimpun seperti mana yang telah dilakukan oleh penganjur BERSIH 4.0




1
 2
 3
   4
 5
 6
7
 8
 9


14 comments:

  1. Semua muka kemaruk duit......

    ReplyDelete
  2. aku bersetuju dengan pembatalan ini. kalau disebutkan "maruah" Melayu, adat, adab dan pekerti Melayu hendaklah dijaga. perhimpunan tidak mendapat kebenaran dari pehak polis, maka ianya salah jika diteruskan. tak dapat dibina kebenaran diatas tapak yang salah. usahlah dengar cakap zahid hamidi yang membenarkan ahli UMNO ke perhimpunan itu walaupun tidak mendapat kebenaran polis,. macamana pemimpin Melayu nak perjuangkan agama dan bangsa kalau yang salah dibolehkan?

    ReplyDelete
  3. Gunakan nama MELAYU untuk membela SI BANGSAT aka MUNAFIK aka PENYAMUN TARBUS aka PONDAN SIAM TAKUT BINI...Mahsyukkk...

    ReplyDelete
  4. Mestilah dpt duit turun demo bai...mcm bersih4 dpt duit gak.....2x5 5x2 sama bai....jngn jd bodoh bai

    ReplyDelete
  5. HIDUP MELAYU....BERJUANG DEMI AGAMA BANGSA DAN MEMPERTAHANKAN BUMI MELAYU TERCINTA.....PERSETANKAN MEREKA YANG BERKIBLATKAN DAP....AYUH MELAYU.....BANGKIT......BANGKIT.....BANGKIT....

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk bela melayu kena buang dulu pemimpin melayu korup yg menjual hak melayu pd org lain

      klu tkde pemimpin melayu korup dh lama maruah melayu terbela

      nnti penat demo blk pegi kedai cina juga beli minuman

      pila depan rumah vinceƱt tan ytl eric chia jho low

      pi bkt bintang buat apa

      Delete
  6. #undurnajib #undurnajib #undurnajib baru lah Melayu bermaruah dan tidak menjadi bangsat ditanah air sendiri

    ReplyDelete
  7. Ayuh semua anak jantan melayu, yg pondan duduk jer kat rumah. Baru suroh berhimpun cakap banyak pulak,
    belum lg suroh berperang.

    ReplyDelete
  8. Yang jatuhkan maruah melayu adalah si bugis tu la sampai seluroh dunia tau dia songlap duit rakyat berbilion-bilion ringgit. Buang mase je layan puak penjilat jubor Najib ini. Hari cuti nak pi shopping pon susah pasal puak pembodek haramjadah ni.

    ReplyDelete
  9. Jom ramai2, bila lagi nak berhimpun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yahuuuu 16sept cuti

      blh pi masjid...ibadat wirid zikir solat lebih sikit

      bila dekat diri dgn allah insyallah negara agama bangsa akan terpelihara

      geng merah jgn lupa solat kt tempat berhimpun mcm bersih tu ok

      tinggal solat tkde mkna nk berjuang...gst kena juga

      Delete
  10. Perhimpunan penjilat jubur dan telor najib

    ReplyDelete