Wednesday 24 October 2012

Pemuda PAS serah memo bantahan kepada Soi Lek

Venue : Ibupejabat MCA, Jalan Ampang, Kuala Lumpur

Event : Penyerahan memo bantahan oleh Pemuda PAS kepada Presiden MCA

Date : 24/10/2012 @ 3.00 pm


Berapi api amaran diberikan kepada Soi Lek... hendak ke dia akur kepada amaran dan ugutan?



1/20
 2.
 3.
 4.
 5. Ustazah selebriti
 6.
 7.
 8.
 9.
 10.



 11. Idris Ahmad, Mantan Ketua Penerangan PAS Pusat dan kini AJK Kerja PAS Pusat
 12.
 13.
 14.
 15.
 16. Ust Idris Ahmad dan Khirul Faizi, Setiausaha PAS Pusat berjaya menyerahkan Memo Bantahan kepada wakil MCA / Presiden MCA.
 17.
 18. Wakil Jingga 13 naik angin pasal Polis tak bagi dia  serahkan Memo Bantahan kepada wakil MCA kerana apppointment asal hanya penyerahan oleh Pemuda PAS ...
 19. Tapi wakil MCA bijak menggunakan budibicara beliau untuk menerima Memo Bantahan dari wakil Jingga 13
 20.


7 comments:

  1. apa ni bro ramai wartawan dari orang2 PAS ni....

    ReplyDelete
  2. muka betina sundal tu lagik. dia tak dapat jantan pujaan lagik ke? jinggo ko tolong tanya sama dia .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap maaf saya tidak mengenali beliau secara peribadi dan tidak mungkin soalan saya akan dilayan...

      Delete
  3. AKU BERKENAN LAH DENGAN USTAZAH MEE SEGERA NI. KALAU BOLEH NAK MENUNTUT ILMU DENGAN DIA. ILMU YANG DUDUK KAT CELAH KELANGKANG DIA LA. SENDAT DAN PADAT. WOW..

    ReplyDelete
  4. Sdra Jinggo datang ke Seksyen 19 merakamkan gelangat pemimpin NGO diserang pemimpin PAS pada 08/01/2009. Terima kasih. Semasa penduduk Islam Seksyen 19 hadapi masalah gangguan kuil Hindu tidak ada tindakan selepas banyak aduan dibuat kepada pemimpin PR. Padahal masalah penduduk berlaku kerana sikap pemimpin PR yang membatalkan pemindahan kuil yang diluluskan BN pada Disember 2007. Akibatnya penduduk berhadapan situasi yang sukar akibat gangguan yang semakin menjadi2..Mereka berani buat ugutan, rumah penduduk dan tanda jalan diconteng no gangster 303 (semak minaq jinggo 8/1/2009/. Kenapa pemimpin PR tidak membela penduduk Islam pada April - Disember 2008?. Bila keadaan sudah kronik penduduk minta bantuan pihak luar. Tapi NGO Islam yang membantu penduduk diserang pemimpin PAS pada 08/01/2009 konon provokasi UMNO kepada kuil Hindu. Artikel Persoalan kuil Sek 19 tersebar luas dalam blog2 PR pada 10 Januari 2009. Pelbagai tuduhan dibuat kepada penduduk dan UMNO. Lebih pelik ada blog PR yang mendakwa UMNO nak rampas Selangor. Semasa NGO dirikan gelanggang untuk mengurangkan gangguan orang luar mereka hantar begitu ramai penguat kuasa MBSA berkawal dikawasan penduduk seolah2 NGO Islam lebih berbahaya daripada pihak yang buat provokasi kepada penduduk Islam. NGO hantar memorandum minta kuil segera pindah. Pada Julai 2009 laporan sulit MTES tersebar ada surat perjanjian antara wakil rakyat PR dan pihak kuil iaitu tapak satu ekar untuk kuil baru akan dibina berhampiran kawasan majoriti Islam Seksyen 23. Bantahan penduduk tidak dipedulikan malah tapak kuil dipagar. MB berkeras hendak bina kuil disitu walaupun penduduk buat bantahan. Pada 28/08/2009 penduduk dari beberapa seksyen bergabung dengan NGO Islam bawa kepala lembu membantah kuil bermasalah dipindah kekawasan majoriti Islam. Kenapa media dan pemimpin Islam PR tuduh UMNO dalang kepala lembu? Kenapa pemimpin Islam PR dan media PR membela pengunjung kuil haram yang buat provokasi kepada penduduk Islam Seksyen 19?. Salahkan penduduk pertahankan kawasan mereka daripada gangguan gangster dan pelbagai masalah oleh pengunjung kuil haram ditapak milik PKNS yang amat menganggu ketenteraman awam dikawasan majoriti Islam?.. Pemimpin Islam PR akan lebih dihargai jika membela sesama Islam. Penduduk terpaksa minta campur tangan pihak luar kerana pemimpin PR tidak menjaga sensisitiviti masyarakat Islam. Pemimpin DAP lebih banyak mengguriskan hati umat Islam patut diberi perhatian. Jangan hanya nampak kuman diseberang sedangkan gajah depan mata lebih bahaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenangan perjuangan penduduk seksyen 19 masih segar diingatan tambahan pula hari ini sahabat saya Sdr Jurit yang terlibat sama dalam penghantaran kepala lembu kepada MB Khalid, telah kembali ke Rahmatullah. Beliau bertarung hampir 4 bulan melawan kanser tapi Allah lebih menyayangi beliau. Sama sama lah kita doa kan kesejahteraan roh beliau dan keturunan beliau.... Amin

      Delete
  5. Maaf ayat sepatutnya gelagat pemimpin PAS yang menyerang pemimpin NGO Islam. Terima kasih.

    ReplyDelete