Tuesday 24 June 2014

YDP PAS nak cepuk Ibrahim Ali

Lokasi : Kg Chubadak Tambahan, Sentul, Kuala Lumpur

Acara : Perjumpaan & ceramah NGO dengan penduduk Kg Chubadak

Tarikh : 22/6/2014



Saksikan apa tawaran yang Ibrahim Ali buat dan reaksi yang diberikan oleh Pesuruhjaya PAS Perak.Tian Chua juga yang dapat nama sebagai pembela orang Melayu.




1  Penduduk
2  Penduduk
3 Pak Daud, Pengerusi Penduduk Kg Puah Seberang
4
5  Ibrahim Ali, Presiden Pribumi Perkasa
6
7
8  Ibrahim Ali dan Mazlan Aliman (ANAK)
9 Wartawan Utusan dengan penduduk
10  Penduduk
11
12  Imam Hoslan Hussin (Imam baling selipar)
13
14  Peguam bagi pihak penduduk Kg Chubadak Tambahan, Ahmad Zamri Asa'ad Khuzaimi
15  Timbalan Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan, Kamaruzaman Mohamad
 16  Ketua Pemuda PAS, Suhaizan Kayat

9 comments:

  1. bodohnya melayu pas dan melayu perkasa - cina dapat nama.
    Itulah politik namanya.

    ReplyDelete
  2. 1. Tanah yang diduduki oleh setinggan Kg Chubadak Tambahan adalah bekas lombong yang dipajakkan oleh pemillik asal tanah itu, yang ramai di kalangan cucu/cicit mereka yang sekaranbg tinggal di Kampung Chubadak Hilir (sebahgian Kg Chubadak asal).kepada pelombong keturunan HSLee. ( Anak pelombong ini pernah jadi Tiim Meneteri, iaitu YB Alex Lee yang meninggal di Australia semasa menyelam) Adalah difahamkan tempoh pajakan selama 99 tahun. (Mungkin PTG Kuala Lumpur ada rekodnya).

    2) Jika tidak silap saya, di bawah perlembagaan atau di bawah Kanun Tanah Negara, apabila tanah reserved melayu dipajak/digadai untuk tujuan melombong, statusnya akan kembali menjadi Tanah Reserve Melayu yang hanya berhak dimilik oleh orang Melayu sahaja. Atasan alasan itu pada satu ketika dahulu Mahkamah Tinggi memutuskan bahawa tanah tersebut adalah berstatus tanah reserved melayu dan dengan itu bangsa asing tiada hak ke atas tanah itu. Peguam yang mewakili penduduk di situ adalah bekas Ketua Negara yang dipecat zaman Dr Mahatrhir, iaitu Tun Salleh Abas. Sila rujuk keputusan Mahkamah itu untuk bertindak selanjutnya.

    Ahli2 politik hanya mengambil kesempatan sahaja untuk menagih undi. Jadi disarankan penduduk Kg Chubadak Tambahan buat rujukan itu untuk berjumpa dengan pihak berkuasa (Menteri ke /Datu Bandar ke/Tian Chua ke?) kerana ada dikalangan mereka tu tak tahu hujung pangkalnya.
    2. Kg Chubadak Tambahan adalah kawasan setinggan yang wujud pada zaman YAB Dato' Harun Idris. Jadi dalam keadaan sekarang yang berhak ke atas tanah bekas lombong itu adalah waris2 tuan punya tanah yang dijadikan lombong dan bukan orang mendatang yang diduduk di situ. Jawatankuasa bertindak kena buat "home work dan reserch work terlebih dahulu).

    ReplyDelete
  3. Pak lebai Pas ni memang nak cuci bontot dan jilat si Tian Chua punya dahhhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  4. Ooo gitu citernyer

    Cina jugak yg untung yr

    ReplyDelete
  5. aku cepukkk jugak kote mama pas lebai keloroh ni. kes kg buah pala adalah khianat nuar berahim bodo la dia ni nak twist cerita pastu nak jugak junjung orang tak basuh berak nie...memang fakta orang PAS bodoh semalaysia

    ReplyDelete
  6. Imam selipar meroyan macam orang giler.

    ReplyDelete
  7. We inform everyone in Malaysia and Australia about YIP KUM FOOK(lawyer). He is the chairman of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia.

    This YIP KUM FOOK do not refund Rm20,000.00 to our Ven. Nandiya (Myanmar Monk), he recently lived in Australia Buddhist Temple SASANA DAJA 49 Bombay Street, Lidcombe, NSW 2141 Australia

    If anyone goes to SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, please inform to (Yip Kum Fook) about the refund of monks.

    May you all do good deeds and protect the Buddha. Protection is better than doing anything in Buddhism.

    By Myanmar Buddhist in Malaysia

    ReplyDelete
  8. Please share to all Buddhists

    DATUK YIP KUM FOOK is a fraudulent lawyer who uses tricks to defraud other people's property and harass Buddhists monks at the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong

    DATUK YIP KUM FOOK is also a rich man who spends his time having fun, especially those who behave irresponsibly or have a lot of casual sex with people's wives in Kepong, now many people know about this man (yip)

    Recently, the Malaysian police planned to arrest him in jail, and many suspected him, there was also a lot of bad news on the internet about him, some people complained about him in politics and Buddhism

    Again share to all, you will get more merit for protecting Buddhism and human rights

    By Ng Swee Huat, Kepong

    ReplyDelete
  9. Seorang ahli politik MCA DATUK YIP KUM FOOK(叶金福) menghina Sultan Selangor kerana mengambil gelaran Datuk untuk menipu dan berbohong kepada orang Cina Malaysia dan dia seorang ahli perniagaan dan lain-lain, dia sentiasa sombong dan menipu wanita-wanita untuk kepentingan dirinya.

    DATUK YIP KUM FOOK(叶金福) juga seorang peguam di Taman Desa Jaya, Kepong….dia ada kedai peguam di Taman Desa Jaya, Kepong.. terbuka untuk menipu orang ramai, kini ramai yang mengenali(tahu) dan mengesyakinya kerana di kawasan Kepong selalu ada masalah pada sebelum ini seperti tokong Hindu letak api di Taman Daya, Kepong tendang Sami-sami Buddha keluar dari KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺) dan lain-lain.

    Kita semua harap Sultan Selangor mengambil kembali semua gelaran Datuk kerana jika YIP KUM FOOK(叶金福) diteruskan gelaran Datuk, negara kita akan runtuh dan musnah...seterusnya Taman Desa Jaya kita, Kepong akan dapat bahagia dan harmoni.

    Sekarang anak dia(叶君瀚 YIP JIUN HANN) jadi pengerusi MCA Gombak, sama juga sebab ayah ajar anaknya jalan sama, dan kedua-duanya pun tak malu dan masa sekarang orang boleh hantar mesej tahu dengan cepat, anda tak boleh lari dari orang gosip

    perkongsian oleh AHLI JAWATANKUASA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺), Taman Desa Jaya, terdahulu

    ReplyDelete