Friday, 6 June 2014

Anwar sepatutnya bayar Tun Dr M RM100 juta bila kalah saman

Lokasi : Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Gombak


Tarikh : 4/6/2014

Setiap individu yang berasa sakit hati disebabkan perbuatan orang lain boleh menyaman pihak tersebut. Tetapi Tun Dr Mahathir tidak gemar menyaman walaupun sepanjang menjadi Perdana Menteri bermacam macam perkara dilakukan oleh pelbagai pihak untuk menyakiti hati beliau.

Sebaliknya Tun pernah disaman malu sebanyak RM100 juta oleh Anwar Ibrahim pada tahun 2006. Setelah 5 tahun berlalu, keputusan mahkamah memihak kepada Tun dan Anwar Ibrahim terpaksa membayar kos mahkamah sebanyak RM70,000 kepada Tun. Wang tersebut tidak pun cukup untuk membayar kos guaman.

Ikuti jawapan sinis Tun Dr Mahathir.



5 comments:

  1. Anwar duit byk.... 3 biliion dia rembat masa jd menteri kewangan dulu pon dah beranak pinak....

    Ingat tak statutory declaration dato murad... mana anwar brani jawab...

    Anwar cuma sebut atas pentas politik dia saja .....dpan org bongok2....

    ReplyDelete
  2. Saya rindukan Tun jadi PM and miss jugak masa dia menjawab soalan2 bodoh orang lain.
    Yg ada kebelakangan ni, jawab sebab nak jaga batang tengkuk sendiri.

    ReplyDelete
  3. kat malaysia ni, lawyer untung sokmo!

    ReplyDelete
  4. This YIP KUM FOOK forced the Buddhist monk out of the temple and locked the Temple gate, then he also called the police to arrest the monk in the temple and he called his thugs to come harass the monk as well

    Now many know about YIP KUM FOOK and what he did before, a lot he cheated in Kepong area, he will suffer relentlessly in his life, and the next time he dies, his family generation will carry on his bad karma

    YIP KUM FOOK is a lawyer but his character and attitude are not like a lawyer because he can deceive various people and do bad things without embarrassing people, everyone knows you are not a law student, you pay money to get a certificate, if you are a true lawyer you have to understand the law

    When we got to know him in Taman Ehsan in 1989, that time we opened the official SAMNAK SAMBODHI and he was the MCA chairman in Taman Daya, Kepong, and also a business as a furniture shop, he was not the founder of SAMNAK SAMBODHI and also he was not a committee member of the SAMNAK SAMBODHI, also he was not a lawyer at that time

    Now the life of his drama will be open to the public to know, he will cannot close in what he did before, in one day it will open all .. at that time, he will suffer and vibrate for a lifetime

    Next time he must answer the Buddhist devotees because Buddhists will ask the question of where the Temple money is lost, Ms. Lim was appointed president of the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur

    Share by Ah Thong, Taman Ehsan

    ReplyDelete
  5. YIP KUM FOOK ini memaksa sami Buddha keluar dari kuil dan mengunci pintu gerbang Kuil, kemudian beliau pun menelefon polis untuk menangkap sami di dalam kuil dan beliau memanggil samsengnya untuk datang mengganggu sami itu juga.

    Sekarang ramai yang tahu tentang YIP KUM FOOK dan apa yang dia buat sebelum ini, banyak dia menipu di kawasan Kepong, dia akan menderita tanpa henti dalam hidupnya, dan apabila dia mati, generasi keluarganya akan meneruskan karma buruknya.

    YIP KUM FOOK seorang peguam tetapi perwatakan dan sikapnya tidak seperti peguam kerana dia boleh menipu pelbagai orang dan melakukan perkara yang tidak baik tanpa memalukan orang, semua orang tahu anda bukan pelajar undang-undang, anda membayar wang untuk mendapatkan sijil jika anda seorang. peguam yang benar anda perlu memahami undang-undang

    Apabila kami mengenali beliau di Taman Ehsan pada tahun 1989, masa itu kami membuka rasmi SAMNAK SAMBODHI dan beliau merupakan pengerusi MCA di Taman Daya, Kepong, dan juga perniagaan sebagai kedai perabot, beliau bukanlah pengasas SAMNAK SAMBODHI dan juga dia bukan ahli jawatankuasa SAMNAK SAMBODHI, juga dia bukan peguam pada masa itu

    Kini kehidupan dramanya akan terbuka untuk diketahui umum, dia tidak akan menutup apa yang dia lakukan sebelum ini, dalam satu hari ia akan membuka semua.. pada masa itu, dia akan menderita dan bergetar seumur hidup.

    Lain kali dia mesti menjawab penganut Buddha kerana penganut Buddha akan bertanya soalan ke mana hilangnya wang Kaabah, Cik Lim dilantik menjadi presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur.

    Kongsi oleh Ah Thong, Taman Ehsan

    ReplyDelete