Monday 1 June 2015

Anak-anak tidak boleh berniaga dengan kerajaan ketika Tun M masih PM

Lokasi : Dewan Tuanku Syed Putra, USM, Pulau Pinang 

Acara : Sidang media selepas Cakna Ilmu - Mendepani Pemikiran Tun Dr Mahathir 

Tarikh : 30/4/2015


Tun M amat tegas menegah anak-anak beliau berniaga dengan kerajaan ketika beliau masih memegang jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-4. Malah beliau 'tidak ambil peduli' atau tidak masuk campur langsung dalam urusan perniagaan mereka walau kitika ini sekalipun. Nampak gaya beliau begitu yakin dengan kemampuan anak-anak beliau berdikari sebagaimana beliau telah menunjukkan contoh kepada mereka.. 

 




5 comments:

  1. betul tu tuan. masa bapanya jadi pm, si anak tak boleh meniaga dengan kerajaan. cuma kerajaan boleh tolong anaknya meniaga...tak gitu tuan?

    ReplyDelete
  2. Yea tuan..anak tiada perniagaan dalam kerajaan..tetapi kerajaan ini jugak menolong anaknya atas dasar membantu bumiputera sehingga menjadi JUTAWAN dan BILLIONAIRE.. sekarang..rakyat 22 juta masih dalam kemiskinan. ANAK SIAPAKAH YANG SEBENARNYA BERJAYA?? dan siapakah sekarang melondeh dan memalukan dan menuding jari terhadapa Jasa Parti Keramat UMNO? Bukankah golongan yang kecewa? Dah lama dah..dah lama dah...Melayu Mudah Lupa tetapi sebenarnya Mahathir yang MUDAH LUPA... Iulah dasar-dasar Tun M...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong. Tepat sekali pendapat tuan.

      Delete
  3. Kasihan anak-anak Mahathir? Mereka tak boleh buat apa-apa.
    Kalau mereka minta sedekah sekalipun orang tetap akan persoal.

    ReplyDelete